Søgning på: kemi b isis. Resultater: 18641 til 18660 af 96602
-
matematik opgaver
Forumindlæghej alle er der nogle der kan hjælpe mig med disse tre opgaver: 1) om et 2.gradspolynomium oplyses at der har rødderne 5 0g 9 samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. opskrif en formel 2) Bestem minimum for funktionen f(x)= X^2+2/8, x>0. 3) om en ekspontielt voksende funktion F(x) oplyses... -
Eksponential funktion, forskrift
ForumindlægHar fået opgaven: Grafen for en eksponentialfunktion f(x) går gennem punkterne P(3,1) og Q(-1,16). Bestem en forskrift for f(x) - uden brug af hjælpemidler. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man finder den her forskrift! /: -
andengradsligningen?
ForumindlægSidder og arbejder med eksamensopgaverne til mundtlig eksamen... Et af spørgsmålene skal man specielt forklere om andengradsligningen... Hvad ville i komme ind på derunder? Der har været et spørgsmål om grafen, sååe det skal man vel ikke så meget ind på? det vel mere hvordan den løses ved brug af... -
Ligning / Algoritme
ForumindlægGivet: 1. Et tocifret tal har tværsummen 6. 2. Byttes de to cifre om fåes et tal der er 36 større end det oprindelige. Find tallet. Jeg ved at tallet er 15, men vil du hjælpe mig med at opstiile ligningen / algoritmen hvorved tallet fremkommer? På forhånd tak. -
Partielle differentation
ForumindlægGodaften Studieportalen Jeg kan ikke forstå hvordan man kommer frem til den partielle differentation af det i dokumentet. Altså ...: Den form af det har jeg aldrig set før. -
Giv mig brykregnestykker
ForumindlægHej Kan du være så venlig og sætte give mig brykregnestykker. Jeg har nemlig test i morgen -
Geometrisk udtryk
ForumindlægHejsa Jeg har vedlagt problemet som en word-fil. Tværsnitsarealet er A = 5 · b · ( b + a ) Det statiske moment om kroppens underside giver: 5 · b · ( b + a ) 3,5 · b = 5 · b · b · 2,5 · b + 5 · b · a · (5 ... -
Tangentligning - hjælp?
Forumindlægy0 = ax0+b y-y0 = ax+b-(ax0+b) (hvad sker der her) y-y0 = ax+b-ax0-b y-y0 = ax-ax0 y-y0 = a(x-x0) y = a(x-x0)+y0 t: y = ax+b Nogen der kan fortælle mig hvad der sker i trin 2?, hvor kommer det ekstra ax+b? Er det bar noget vi gør?? -
Givet de to vektorer
Forumindlægvektor a = (10 og 2) og vektor b= (7 og t) hvor t er et reelt tal a) beregn for t=6 længden af ( b-a) samt vinklen mellem a og (a-b) b) find den værdi af t, for hvilken det gælder, at a og (b-a) er vikelret på hinanden -
økonomi eller Datalogi eller noget helt andet
ForumindlægOm ikke så længe er jeg ved at væer færdig på STX og skal videre, men ja er noget så grusomt i tvivl om hvad jeg skal vælge! jeg har Kemi A, Mat A, Fysik A, Engelsk og tysk på B niveau så syns selv at der er rigtig rigtig mange uddannelse at væge imellem. Jeg har altid regnet med at jeg sku... -
Afstem reaktionsskemaer - Plz hjælp!!
ForumindlægHej SP. - Jeg kan lige med det samme sige, at jeg desværre ikke er så god til kemi, selvom jeg faktisk virkelig gerne vil lære, for jeg synes at det er et vildt spændende emne, men ved ik hvorfor min hjerne ikke gider arbejde sammen med mig! :( , Jeg har nogle opgaver i min kemi bog, og har al... -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg afsluttede STX sidste år juni 2013, med et snit på 4,1 :( Jeg var i en stresset periode lige op til eksaminer, hvilket resulterede i at alle eksaminer jeg var op i, gik mere end bare dårligt. Jeg havde sidste år marts måned søgt ind til tandplejer, hvor jeg fik afslag da deres snit lå... -
Civilingeniør på DTU eller AU?
ForumindlægHej alle, jeg skriver her i håb om at i kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål jeg har .. Jeg går pt. i 2.G på stx, med Mat A, Fys B, og Kemi A. Efter stx overvejer jeg kraftigt at læse (på længere sigt selvfølgelig) til Civilingeniør i kemisk og biokemisk teknologi. Det lyder supe... -
Hjælp til formel
ForumindlægHej, jeg skal finde de resterende vinkler og sider, hvor jeg har fået oplyst vinkel A, side a og b. Hvilken formel skal jeg så bruge for at finde et af de andre sider eller vinkler? -
Engelsk 'tale' og HTX
ForumindlægHej Jeg skal holde en 'tale' på 3 min. om en uge, hvor jeg var på brobygning og er lidt i tvivl om følgende ord hedder noget specielt på engelsk, eller om de bare kan oversættes direkte. kom/IT (kommunikation/it) = communication/ ? fysik (ikke fysik/kemi, men bare faget fysik for sig se... -
bevis vektorregning
Forumindlæghvordan beviser jeg at enhver ligning af den form er en ligning for linje? a*x+b*x+c = 0 hvor a, b og c er fastetal med (a,b) ≠ (0,0) jeg har bevist at ovenstående er en ligning for en linje. -
Har brug for hjælp til et potens regnestykke
ForumindlægHej. Jeg har fået nogle opgaver med potensregning hcvilket normalt ikke er så svært med tal men dette er med bogstaver istedet. Hvorledes regner man følgende ud?: b²/a * a5 * (a-² * b)² = b² * (a * b)² / 1/(a * b)² * (a5 * b)² = a Reasultat... -
funktioner
ForumindlægHvis man har fået angivet en ligning af en funktion, hvordan skal man så undersøge om punkterne A og B ligger på grafen? -
Potens udvikling
ForumindlægHej! Hvorfor giver svar i b) ikke mening? Hvad har jeg gjørt forkert? Mange tak på forhånd! -
Figur 1 viser tegning af Halden station
Forumindlæghey.. Er sgu kørt fast i spørgsmål b?.. nogen der kan hjælpe...
