Søgning på: kemi b isis. Resultater: 18661 til 18680 af 96602
-
Reducer
ForumindlægReducer udtrykket (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) -
Lineær differentialligning
ForumindlægEr ax+b det samme som f(x)*y+g(x) -
reducering opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne reducering?? (1+a)(1-b)-a(1-b)+b -
Fællesmængde med [
ForumindlægA = {1,2,3...7} B = {4,5,6...9} Opgaven siger [AnB Hvad er svaret? -
foklaring på hvordan man gør?
ForumindlægEn trekant ABC har arealet 30 og b = 8. Beregn længden af højden fra vinkel B ned på siden b. I en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, er a = 8 og b = 6. Beregn længden af siden c.? Beregn længden af højden fra vinkel C ned på siden c.? -
Reducér en brøk.
ForumindlægHvordan reducere man denne brøk: ((8a^2)*b*(a^-2))/(2b)^2 ? -
2.gradspolynomium Rodformel bevis??
ForumindlægHej, Er der nogen der kan et overskueligt bevis for rodformlen x = (-b +- [kvadratrod]d) / 2a ??? -
Det haster
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til den her opgave som jeg har vedhæftet, altså a) og b). Tak på forehånd -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægKan man differentiere a i et andengradspolymium, ligesom man kan differentiere b og c? -
Opskriv en afstemt reaktionsligning.
ForumindlægBorsyre, B(OH)3, reagerer surt med vand. Opskriv en afstemt reaktionsligning. -
isolering
Forumindlægjeg er herre ringe til mat hvordan isolere man denne sætning? b=c*a^t -
areal
Forumindlægjeg har regnet mig frem til at arealet af figur B er 10 er det rigtigt???? -
Koffein i kroppen - matematik - eksponentiel udvikling
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en matematik opgave, men er i tvivl om, hvordan den skal løses. I kroppen er det hovedsageligt nyrerne og leveren, som sørger for at nedbringe koffeindholdet efter indtagelse af fx kaffe. I nyrerne sker det via filtration. I leveren nedbrydes koffeinen ved hjælp af e... -
bevis for sinusrelation
ForumindlægBeviser man sinusrelationen med en spidsvinkel trekat og derfor bliver nødt til at tegne højden udenfor, forstår jeg ikke hvordan enhedscirklen bruges i den forbindelse???? -
eksakt værdi
ForumindlægJeg er blevet for vant til lommeregneren. Hvordan beregner jeg eksakte værdi af x:x^2 + 10x - 211 = 0 -
Gyldne snit
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor jeg beviser det gyldne snit. Jeg har før beskæftiget mig med det gyldne snit med sinus og cosinus, men nu er det inde under andengradsligninger.Det eneste jeg ved er, at forholdet mellem længde og bredde i et gyldent rektangel = det gyldne snit. Men hvordan beviser je... -
Andengradsligning.
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med denne: x^2 - 5x + 6=0, jeg kan godt regne ud i hovedet at x = 3 eller 2. Men hvordan kommer jeg frem til det?! På forhånd tak! -
Vieta jumping
ForumindlægJeg har læst om vieta jumping her: http://reflections.awesomemath.org/2007_5/vieta_jumping.pdf Jeg kan godt forstå princippet i det, men jeg kan helt sikkert ikke bevise det, og jeg er i tvivl om hvornår man må bruge det. Er der nogen der sidder inde med (et link til?) en udførlig guide til emne... -
Polynomium vs. ligning
ForumindlægSidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak! -
Venn diagram
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der ved hvordan venn diagrammet skal tegnes, da jeg er lidt i tvivl
