Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18881 til 18900 af 21415
-
Gondolbane opgave
ForumindlægEn gondolbane går fra bjergtoppen P over en dal til bjergtoppen Q. Den bevæger sig med en fart på 3 m/sek, og turen varer 15 min. LInjen PQ danner en vinkel på 13 grader med vandret. P ligger 1450 m over havets overflade. I hvilken højde ligger Q? Jeg har prøvet at tegne det op, men jeg kan ikke ... -
Sinus og cosinus funktionerne
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå denne defination og notationen, hvorfor har de skrevet det på den måde: Funktionerne cosinus og sinus er periodiske med perioden , dvs. for ethvert ∈R, gælder det at: - Skal der egentlig være et mellemrum mellem cos og t? Hvorfor har man lagt 2 pi til... -
DIFFERENSKVOTIENT OSV
Forumindlæg1. Hvad er definitionen på differenskvotient (xo/x-formulering)? 2. Hvad er definitionen på at f er differentiabel i xo (ud fra 1))? 3. Hvad er definitionen på f ’(xo) (ud fra 2))? 4. Hvad er definitionen på differenskvotient (xo/h-formulering)? 5. Hvad er definitionen på at f er differe... -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
Formel og aktuel koncentration !!
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet et skema. Nogen der kan hjælpe mig med at udfylde felterne ? Det haster! og skal sendes i aften. -
FSA: 3 På balkonen (fristil i 9. klasse)
ForumindlægHej allesammen. Vi har i min klasse fået til opgave at vælge én ud af de i alt 6 forskellige opgaver i eksamenssættet fra maj-juni 2006. Mit valg endte på nr. 3 som hedder "På balkonen". Opgaven lyder: Forestil dig, at du er en af personerne på billedet. Fortæl historien dengang ... -
Sum af talrække
ForumindlægHvordan løser jeg lettest opgaven: 1+2+3+4+5+6+.......+100 = ???? -
PLEASEEEEE ret min tysk stil
Forumindlæg -
Kræfter
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg har lidt besvær med. Den lyder: Efter nogen tid befinder en skiløber sig et sted, hvor løjpens vinkel med vandret er 20°. Skiløberen løber her med konstant hastighed og er påvirket af tyngdekraften, normalkraften, luftmodstanden og gnidningskraften mellem s... -
NV Prøve ??
ForumindlægHeej folkens Jeg går i 1g. Vi har NV prøve her d. 12 oktober .. Jeg har hørt, at den kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g. Så den er sikkert vigtigt.. Er der nogle af jer der ved om man må bruge notater eller hvordan er prøven ? Er det mundtlig eller skriftlig ?? Håber i svarer, da jeg vil f... -
Fysik opgave, hjælp?
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Lyset fra en He-Ne-laser sendes ind i en såkaldt termosøjle, der måler lysstrålernes effekt til 0,5 mW. Lysets bølgelængde er 633 nm. a) Hvad er gitterkonstanten i meter? b) Hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset? (første o... -
Klage over mundtlige årskarakter :(
ForumindlægHej allesammen Jeg vil som overskriften sige klage over en mundtlig årskarakter i engelsk, hvor læren mener jeg fortjener et 02. Det vil jeg absolut ikke finde mig i, da jeg ved jeg har deltaget aktivt her for det seneste. Jeg har engelsk på B-niveau, og i starten af 1.g var jeg meget forvirr... -
c^1-funktion og partielt afledede
ForumindlægHvordan laver man denne opgave? Det er ikke en aflevering, men blot øvelse til en prøve. -
Hvordan fungerer titreringen helt præcist i dette eksempel i det her tilfælde?
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at få styr på titering og har derfor skrevet noget om det. Men i mit eksempel på en titeringsanalyse, så har der været nogle "huller", jeg ikke har kunne forstå. _______________________________________________________________________________________ Eksmeple... -
Hvad er der sket?
ForumindlægHvad er der sket med fysikundervisningen? Jeg oplever ofte her at eleverne har fået en opgave om et fysikemne, som de selv skal finde alle oplysningerne om. Er undervisningen i fysik blevet så dårlig at eleverne faktisk ikke undervises i faget? Jeg går ud fra at man stadig har bøger i faget. Hvor... -
Inertimoment
ForumindlægHej kære studieportalen (: Her kommer endnu et møg dumt spørgsmål! Vi har lavet en øvelse kaldet det fysiske pendul. Vi havde en stang med et lod i hver ende. Vi lavede tre øvelser hvor vi ændrede på afstanden af disse lod i forhold til stangens midtpunkt. Vi kender; de to lod og stangens masse... -
Hjælp til svært matematik spørgesmål
ForumindlægMetoder til omskrivning.... omskriv fra procent til decimaltal, fx. 45 % og fra promille til decimaltal fx. 327 promille decimaltal til procent?og fra brøk til procent? hvad vil det sige at skrive som uforkortlig brøk? fx 35 % eller 250 promille, evt metode? på forhånd tak -
ligevægtskonstanten, forskydning, stofmængderne.
ForumindlægI en beholder findes en ligvægtsblandning bestående af de reaktionsskemaet nævnte gasser: SO2(g) +NO2(g) ⇔ SO3(g) + NO(g) Beholderen indeholder følgende stofmængder: n(SO2)=0,62mol n(NO2)=0,41 mol n(SO3)=0,84 mol n(NO)=0,13 mol a) Beregn en værdi for ligevægtskonstanten ved den pågæ... -
Blodtryk
ForumindlægHey folksens.. Sidder her og kæmper lidt med to spørgsmål til min aflevering, og ville hører om nogen kunne hjælpe :) Forklar hvorledes den stående stilling indvirker på blodtrykket forskellige steder i kroppen Forklar hvorledes blodtrykket reguleres (holdes konstant i store arterier i hjertehøjd... -
Hvilken af funktionerne
ForumindlægHvordan finder man ud af hvilken graf tilhører hvilken funktion? Hvad skal man kigge efter i funktionen for at finde frem til det?
