Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19061 til 19080 af 114887
-
vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej. Jeg har problemer med nogle opgaver, som jeg håber at kunne få lidt hjælp til, 1)I en trekant ABC er vinkel A=40 grader og |AB|=3. Vinkelhalveringslinjen va har lngden 4, og den skrerBC i punktet D. Beregn `|BD| og vinkel B Hvordan gør jeg dette har har jo kun to bekendte. Jeg kan da ikke ... -
sammenhæng ml y og x^(-1) - ARGH!
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i matematik a-niveau i morgen og sidder og bakser med følgende opgave: Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng ml y og x^(-1). Jeg har fået oplyst, at x1=1 og y1=-1 samt at x2=3 og y2=-3. Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x ... -
Matematik sandsynlighed
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave i matematik med sandsynlighed og jeg er bare dårlig til det med sandsynlighed. Opgaven lyder: på et engelsk hold skal 5 af eleverne til mundtlig prøve. De beslutter at trække lod om rækkefølgen, de skal ... -
hjælp til ligninger
Forumindlæghej med jer.. er der nogen der kan hjælpe mig med de ligninger.. som jeg har prøvet at løse. men jeg synes bare det ser forkert ud. jeg håber jeg kan få lidt hjælp hos jer. på forhånd tak. opgave 1 7x - 5 = 10x + 31 <=> -5 - 31 = 10x - 7x <=> -36 = 3x -12 = X opgave 2 2/3 x + 5 =... -
hjææælp
Forumindlægmin opgave lyder: hvis en species A reagerer til B, der derpå reagerer til C, kan deres koncentrationer være defineret ved differentialligningerne: (1) d[A] / dt = -k1[A] (2) d[B] /dt = k1[A] - k2[B] (3) d[C] / dt = k2[B] a) antag at konstanterne k1 og k2 er forskellige. antag endvidere [A]... -
Kvotientrække, Angiv de intervaller for a, som fører til rækken er konvergent? og bestem rækkens sum
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en opgave omkring kvotientrækker. Σn=3 for n->∞ 1/(4+a)^n. Spørgsmål: 1) Angiv det/de intervaller for a, som fører til at rækken er konvergent? 2) Bestem rækkens sum S for de værdier af a hvor rækken er konvergent. Jeg har prøvet lidt på egen hånd med d... -
loes ligning uden hjaelpemidler
Forumindlægx^2-x-6=0 Naar jeg solver paa cas giver det x=-2 v x=3 Kiggede paa grafen som konstaterer det samme. Naar jeg bruger diskriminanten til at loese faar jeg, d=(-1)^2-(4*1*(-6))=1-(-24)=25 x=(-b+/-kvadr(d))/(2a) x1=((-1)-kvadr(25))/(2*1)=-6/2=-3 x2=((-1)+kvadr(25))/(2*1)=2. Hvis jeg bruger toppunkts... -
Bestem afstanden mellem to parallelle linjer
ForumindlægOpgaven lyder: Vis at linjerne, m og n er parallelle, når deres ligninger er m: 4x + 6y = -3, n: -10x -15y = -3. Bstem derefter med 4 decimaler afstanden mellem dem.Jeg ved, at når krydsproduktet mellem to vektorer giver 0 er disse parallelle. Man kan opfatte normalvektoren for m som (4,6) og n... -
Nogen der er kloge på VØ ?
ForumindlægI engrosvirksomheden Freeze, der sælger hårde hvidevarer, forventer man for det kommende år at sælge 2.000 stk. af dybfryseren ICE til en pris af kr. 4000 pr. stk. Dybfryseren indkøbes for kr. 2200 pr. stk., og hjemtagelsesomkostningerne udgør kr. 250 pr. stk. Virksomhedens sælgere aflønnes med ... -
Bestemmelse af ligevægtskonstant
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme ligevægtskonstanten i denne vedhæftede opgave? Det er opgave 3 og der står følgende; Capsaicin kan anvendes i såkaldte pebersprays1 og i forskellige naturmedicinske produkter blandt andet til behandling af smerte. Derfor ønsker man at e... -
Matematik B - eksamen
ForumindlægHey alle, aner ikke om det her er i den rigtige "del" af forummet, men whatever; Jeg har lige været til matematik B-niveau eksamen her i slutningen af 3.g.. Det gik ikke SÆRLIG godt, som matematik jo ikke så tit gør for mig, men mit spørgsmål er.. til mine årskarakter har jeg få... -
FP9 5 maj matematik 2020
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med FP9 5 maj 2020 i matematik Opgave 6 Tegningerne herunder viser de første 3 figurer i en figurfølge. Hver figur i figurfølgen er opbygget af retvinklede trekanter, der alle har mindst en katete med længden 1. 11 111 111 1 figur 1 figur 2 Figurfølgen... -
Forskellige øvelser
ForumindlægEn families husleje stiger i perioden 1985 til 2003, så sammenhængen mellem den årlige husleje H og antal år efter x efter 1985 kan beskrives ved ligningen H=450x+60.000 b) Hvad er familiens husleje i 2003? H=450*18+60.000=68.100kr c) beskriv ordenes betydning af konstanterne 450 og 60.000 ... -
Integralregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave: En funktion f er givet ved f(x) = 8x3 + 2x2 -3x + 10x Bestem en stamfunktion til f Jeg har løst opgaven således: F(x) = ∫( 8x^3+2x^2-3x+10)dx = 8*1/4x4 + 2*1/3x3 - 3*1/2x2 +10x = 2x4 + 2/3x3 - 3/2 x2 +10x Da jeg er ny til integral regn... -
Spørgsmål til besvarelse af ligninger og grafer.
ForumindlægHej, jeg har fået disse opgaver: Find ved beregning løsningen til: 0,25x+1=2 -x+4=-3x+14 x-1=0,5x 0,5x-2=x+2(x-1) 6(9x+4)≤-6(8x-4) 3(x-1)<3x-4 x+2>0,8x+1 4x-2(x-1)≤-0,5(2-4x)+3 En linie går gennem punkterne (2,4) og (5,7). Bestem en forskrift for liniens ligning Går linien... -
DIFFERENTIALLINGNING AF 1 ORDEN
ForumindlægHej! Jeg har virkelig svært ved disse opgver. Håber i kan hjælpe! Funktionerne f1(x), f2(x) og f3(x) er alle løsninger til differtiallingningen y39; = -y + 1 - 3x Bestem regneforskrifterne for hver af de tre funktioner, idet 1. f1(-1) = 2 ... -
Jeg er lost
ForumindlægI den første opgave a) har jeg taget f39; og f værdierne samt punktet 2 og sat ind i Tagentens ligning: y=f39;(-4)*(x+2)+f(5) og fået ligningen y=-4x-3 er dette rigtigt? Næste opgave a) har jeg brug for et hint til at komme i gang. Sidste opgave a) Jeg tænker at bruge "Substitut... -
Ligning for tangent til graf i punkt
ForumindlægHej! Jeg har fået stillet denne opgave (vedhæftet). Jeg har styr på a), men har brug for hjælp til b). Jeg må gerne bruge maple til min opgave, og har derfor fået hjælp til at differentiere ligningen. Det har jeg gjort ved at sige f(1), og efterfølgende f39;(1). f(1) er = 4, og f39;(1) er =... -
HJÆLP! Undersøgelse til projektuge
ForumindlægHej. Jeg ved godt at jeg har valgt "projektopgave (9.kl.)", men står virkelig og har brug for hjælp. Jeg vil gøre det kort. Min gruppe og jeg er i gang med en undersøgelse, og vil gerne have et større udbytte af den. Så nedenunder står spørgsmålene, som I meget gerne må svare på :) Det ... -
Kemiopgaver - please help!
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave følgende 6 kemiopgaver. Jeg synes de er ret svære fordi jeg ikke tror jeg forstår at bruge ligningen C=n/V=m/M*V rigtigt... I hvert fald ville jeg blive meget glad hvis der var nogle der var gode til kemi som på en lidt pædagogisk måde kunne give et par råd til at komme igang...
