Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19101 til 19120 af 33890
-
Vingummibamsefabrikant
ForumindlægHej alle sammen. Det er ikke det helt store problem, men håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en rapport til vingummibamsefabrikant, som i enten kender eller slet ikke gør. Det handler om at jeg skal finde ud af hvad en tom plasticpose koster. F.eks Bamser i posen : 0 ... -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
STX - Hvilken linje?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ... -
3,4 og 5 gradspolynomier
ForumindlægOkay, så jeg skal op i mundtlig matematik på fredag (21/6) (juhu eller noget) og i den forbindelse er der et spørgsmål om polynomier som jeg har lidt problemer med. I spørgsmålet bliver jeg bedt om at "komme ind på andre typer af polynomier" og her tænker jeg der er ment 3,4 og 5 gra... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
Mundtlig årsprøve - "Gør rede for forskellige former for matematiske beviser" samt at √(2) er et irrationelt tal.
ForumindlægHej! Jeg står og skal til mundtlig årsprøve i matematik om to ugers tid, og har lige fået spørgsmålene, som vi kan trække, tilsendt. Det ene lyder følgende: "Gør rede for forskellige former for matematiske beviser. Gennemfør herunder beviset for, at √(2) er et irrationelt tal."... -
bestem f(0)
Forumindlægjeg sider med mine to sidste opgaver i min matematik aflevering, og forstår hat af dem så det ville være mega fedt med lidt hjælp da mine udregninger ikke giver mening:) 1 opgave: en funktion f er bestemt ved: f(x)=x*e^-x + 3x a) bestem f(0) og f'(0) b) bestem en ligning for tangenten ti... -
hvem kan jeg klage over mit gymnasium til?
ForumindlægHej med jer. Jeg går pt. i 2.G og har samfundsfag og engelsk som studieretningsfag, derudover har jeg matematik og tysk på B. Det første halve år havde vi en udemærket matematiklærer som vi lærde det vi skulle af, men efter jul fik vi en ny "lærer" i stedet fordi den gamle havde f... -
Cosinus- og Sinusrelationerne
ForumindlægJeg skal i niende klasse skrive en større skriftlig opgave à la den i 3.g :~) Denne skal skrives i løbet af første halvår i niende klasse, og skal altså afleveres lige inden juleferien, hvorfor forventningerne til denne opgave er stor, idet der forventes at den er er overordentlig gennemarbejdet ... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f'(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
Bestem areal ud fra punktmængde (Areal og Integralregning)
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg ikke kan løse da jeg var fraværende da vi gennemgik den viden der er nødvendig for at kunne løse den.. Den omhandler punktmængder (som jeg ikke ved hvad er) og lyder sådan: På figuren (der er så et billede i bogen) er punktmængden N={x,... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Rette linjer
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med denne her opgave? På forhånd tak for hjælpen :) -
Skadeforsikring
ForumindlægHej alle Nogen der kan hjælpe mig med at forklare, hvorfor de gule lighedstegn i den vedhæftede fil gælder? Tusinde tak på forhånd -
Logistisk vækst
ForumindlægHej jeg har simpelhen rigtig svær ved at lave disse typer af opgaver, så vil hører om nogen vil hjælpe med den? og også forklare hvad man skal og hvordan, så jeg virkelig kan få det printet ind i hoved :-D opgaven er vedhæftet. -
MAT aflevering
ForumindlægOpgave 1 Øvelse 5.13 Om en lineær sammenhæng ?? ved vi, at dens graf ga°r gennem punkterne (1, 7) og (5, –1). d) Brug formler til at beregne en forskrift for sammenhængen ??. Om en anden lineær sammenhæng ?? ved vi, at den graf ga°r gennem punkterne (–3, 1) og (6, 4). e) Brug forml... -
Jeg er bare dum!
ForumindlægJeg har tit funderet over én ting, som går mig meget på. Jeg ser muligheden i at få nogle svar på dette ved at skrive herinde. Er man som person allerede stemplet som dum, hvis man løbende for dårlige karakterer? Kan en dum/uintelligent person aldrig gå hen og blive intelligent? Hvad er intel... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Differentialregning tidlig begyndelse
ForumindlægJeg ved godt niveauet er 10.klasse, men jeg er ivrig efter at lære i matematik .Jeg er i tvivl om nogle ting i differentialregning. Er følgende rigtigt: Differentialregning beskæftiger sig med hældningen af et enkelt bestemt punkt på grafen. Er det forkert, eller er det formuleret forkert? Og hv...
