Søgning på: amish folket. Resultater: 19261 til 19280 af 19974
-
Pligtetik
ForumindlægHejsa, jeg er stået på et spørgsmål og har brug for og hører, hvor henne man i denne artikel kan se pligtetiske argumenter: For Anne-Mette Kristensen var det tydeligt, at hendes lille pige, Caroline, var født med Downs syndrom. Præcis som hun havde forberedt sig på gennem det meste af sin gravi... -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægHej. jeg er en pige som går i 1. G på stx. Jeg startede i sommers efter at have gået 9 år på en steiner skole, hvilket jeg var rigtig glad for, men havde brug for at komme ud i "virkeligheden" og startede derfor på et normalt gymnasium, istedet for at tage steiner uddanelsen færdig ... -
The Jim Crow Law - Synopsis
ForumindlægHej. Jeg har valgt og fremlægge om the Jim Crow Law til engelsk eksamen. Jeg dermed arbjedet med de nedestående spørgsmål, men er lidt i tvivl stadig. Why did I choose this topic? I choose to talk about The Jim Crow Law because I think it is a really interesting topic. I also have a personal wo... -
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Diskret matematik - mennesker på en ø
ForumindlægHej jeg sidder og prøver lave denne har diskret matematik opgave og kan ikke lige regne den sidste ud. I 1 har jeg sagt at Peter er sandsiger og at Signe er en løgner. I 2 har jeg sagt Bob er sandsiger og at Anne er en løgner. Håber folk er enige. Men det er så nummer 3 som jeg ikke lige kan r... -
Historieopgave - Romerriget - B-Niveau
ForumindlægEr i gang med at skrive historieopgave, og har fået tildelt 3 bilag som jeg skal bruge til at svare på problemstillingerne. Når jeg inddrager dem, ved du hvad jeg så skal skrive til bilaget? Skal jeg sådan diskutere/analysere det? Dette er et af bilagene: Bilag 3: Plutarch Uddrag af Tiberius Gr... -
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge indenfor HF
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som er meget i Tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg går lige nu på stx men vil gerne tage en HF efter sommerferien, da jeg bliver demotiveret i min klasse, og fordi jeg ikke kan lide at vi bliver bombarderet med karakterer, altså både for standpunkt og afleveringerne. Jeg f... -
Trigonometriske funktioner - Solens maksimale højde
ForumindlægHej Folkens, Det er 9 år siden jeg sidst havde fat i i trigonometriske funktioner samt et CAS system. Så jeg kan ikke lige få det små grå på rette spor og håber at i kan være behjælpelige. (Opg. 1) (Jeg benytter Maple) Opgaven lyder: Solens maksimale højde over horisonten en bestemt dag i Mi... -
Rap analyse
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af rap sangen, som hedder Tabu kompaner, af Suspekt. Er der nogle der evt. kan hjælp mig, med at finde ud af genre, brugslyrik eller central, lyrisk eller episk, bunden eller ubunden form, semantiske samhæng osv. tak på forhånd ________________________________________... -
Blandede kemi opgaver
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med følgende opgaver som jeg ikke kan regne - jeg sætter pris på noget hjælp! Har prøvet at udregne opgaverne, men får tal som afviger fra facit - håber nogle kan kaste lys over dem! 1) Nitrogen har en opløselighed på 5,3·10?4 M i vand i ligevægt med atmosfæren, ... -
Skriv dit yndlingscitat/yndlingsordsprog!
ForumindlægHejsa!Jeg har om citater og ordsprog i dansk og vil meget gerne høre dit yndlingscitat eller yndlingsordsprog. Du må gerne komme med din helt egen version eller ændre lidt på et originalt.Fyr løs! :-) -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
Optagelsesprøve til Journalisthøjskolen.
ForumindlægJeg står og skal til optagelsesprøven til journalisthøjskolen d. 2 maj, og jeg tænkte, at jeg lige ville høre, om der er nogen, der har været op til prøven før, eller om der er andre, der også skal op til den i år? I så fald ville jeg gerne vide, hvordan man bedst forbereder sig, samt, hvordan de... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Erhvervscase om Århus Charter på HHX
ForumindlægÅrets Erhvervscase er om firmaet "Århus Charter", som har 24 år på bagen og ejes af søstrene Jette Rantala og Ulla Stæt Andersen. Her kan erhvervscasen 2012 diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke! Nyttige links: - Århus Charters hjemmeside. - Studienets nye guide til sy... -
Hvordan finder jeg denne strøm?
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig, til hvordan jeg kan finde I1 ? -
danskernes syn på udlænding
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om danskernes syn på udlændinge efter 11 september. Vi har fået atvide rapporten skal fylde ca 4-6 sider.Jeg har lavt problemformulering med følgende spørgsmål:hvordan danskernes holdning til udlændinge har ændret sig? hvordan danskernes forbehold har ændret sig fø... -
Potensregning
ForumindlægHvad kan det være at et potenstal: (-1)^(1/3) ka give 3 forskellige resultater?De tre forskelle resultater:-11og (6.roden af -1)^2Håber på svar hurtigst muligt.MvhTine -
Hjælp mig med rettelse.
ForumindlægJeg har skrevet min første tysk stil. Den er til i morgen. Der er nok mange fejl men hvor har jeg lavet store fejl. Den er til i morgen. Tak. Das Resümee Der Text handeln von einer Ausbildungsmesse in Deutschland. An die Ausbildungsmesse kann man verschieden handwerkliche Berufe ausprobie...
