Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19381 til 19400 af 63056
-
reducer
Forumindlægreduver udtrykket (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b)-(2a+b)*(2a-b) nogen der kan hjælpe! ! ! ! -
2.gradsligning problem
Forumindlæghejsa. hvordan løser man følgende andengradsligning, UDEN brug af hjælpemidler. Skridt for skridt tak :) 9a^2-6a-9 = 0 på forhånd tak! -
talteori 2
Forumindlæg"Hej :) Hvordan beviser jeg at: 1) Vis at ethvert tal som hverken er deleligt med 2 eller 5, går op i et tal hvis cifre alle er 1. og 2) 3 går op i et tal kun hvis det går op i tallets tværsum. og 3) 11 går op i et tal hvis og kun hvis summen af hverandet af tallets cifre minus summen af de ... -
Komplekse tal
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en opgave og er lidt lost. Jeg skal bestemme modulus og argument for tallet z. det skal regnes i hånden! For at finde modulus bruger jeg denne formel: Og når frem til at |z|=√107 (rimelig sikker på det er korrekt) Min udfordring er nu hvordan jeg bestemme... -
Monotoniforhold
ForumindlægHejsa Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave trin-for-trin! Bestem monotoniforholdet for funktionen f(x)=-x^3-3x^2+9x På forhånd tak! -
Er 3√a^6*9/3a^2 = 3a
ForumindlægEr det korrekte at 3√a^6*9/3a^2 = 3a? -
2. grdsligning bestem k
ForumindlægK bestemmes således at ligningen har to rødder: K*x^2+3x-4=0 Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg gør? Jeg ved at diskriminaten>0 således at der er 2 løsninger. Har jeg ret? -
Mate....
ForumindlægHjælp til disse opg. Bestem uden hjælpemidler en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P: 1) f(x)=2x2-5, p(2,5) t(x)=f´(2)(x-2)+f(2) f`´(x)=2*2x-0=4x Dvs. f´(2)=4*2=8 Er dette rigtigt regnet ud? 2) f(x)=√x, P(9,3) 3) f(x)=1/x, P(2f(2)) Jeg er gået i stå i disse to opg. -
Rettelse af engelsk summary "Danes"
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere dette "summary" af en dansk tekst imorgen, så hvis du har tid til at se efter sproglige fejl, ville det være dejligt.RuneDanes like Denmark. They think that Denmark has the best welfare system in the world. However an opinion poll made among foreigners from rich, ... -
eng. oversæt.
ForumindlægDansk middelmådighed ”Her i landet har vi ikke længere kunstnere i verdensklasse”, hævder ejeren af et internationalt kendt dansk galleri. Han mener, at velfærdsstaten og specielt Socialdemokratiet er ansvarlige for kunstnernes lave standard i Danmark. Som dansk kunstner kan man næsten ikke undgå... -
hjælp til stil
ForumindlægHar brug for hjælp til rettelse af stilen, og evetyedet hvis der er en der gider at skrive den færdig. TAK ps.Den skal rettes fo sprogfejl Om at gå i skole Utroligt nok er jeg ofte vågn, før vækkeuret ringer. Jeg ligger i min seng og høre klokken tikker og tikker der går tre og et halvt mi... -
Hvorfor bruger man eksponentiel udvikling i forhold til radioaktivt henfald?
ForumindlægJeg sidder med en fysik rapport hvor jeg skal besvare følgende spørgsmål: "Hvilken type graf skal du helst bruge? Hvorfor?" Jeg ved at man skal bruge eksponentiel udvikling, men ikke hvorfor... :S Det ville være super dejligt hvis en kunne fortælle mig hvorfor! på forhånd tak :) -
Stående bølger og halvåbne rør HJÆLP
ForumindlægSom overskriften antyder, er jeg lost på område det område, der kaldes Musik og fysik.. Er der nogen, der kan forklare, hvad der menes med stående bølger og den anden del; halvåbne rør? Mvh Caroline -
hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges oplysningen til.
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik rapport, som helst skal være færdig idag. men kan desværre ikke finde et svar på, et af spørgsmålene. spørgsmålet lyder følgende: Hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges denne oplysning til? Håber i kan hjælpe mig, helst hurtigt. tak på forhånd! -
Brug af internet!
ForumindlægHej alle, Jeg og et par venner har snakket om, hvorvidt at det er muligt at snyde til en eksamen, eller anden vigtig prøve! - Der er nemlig en fra klassen der formår at få 12 til alle eksamener, og terminsprøver, men klare sig virkelig dårligt i den daglige undervisning. Har lærene på gymnasie... -
hjælp til at rette
ForumindlægHeey!Er der nogen der vil rette den her for mig?? Tysk er ikke lige mit stærkeste punkt.Meine Schulladheim nach BornholmLetzte Jahr war ich auf Bornholm mit meinem Klasse.Das macht mir sehr viel spass, weil wir zusammen mit andere Klassen gewohnt haben. Wir fuhren mit Zug, Auto und Schiff vo... -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
korte sætninger igen
Forumindlæghåber bogen kan se på det.. 1. er det din taske? - are these your bags? 2. nej. det er annes, min ligger derovre. no, they are annes, mine lying over there. 3. disse jordbær er næsten for modne. - this strawberry is almost too ripen. 4. de, som har opfyldt papierne, har lov at gå nu. - they, ... -
Let tysk oversættelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, som vil lige vil rette min oversættelse forneden.1. Hvilken størelse bruger du? Hvilken frakke køber du?2. Hvilken bog benytter I? Hvilke afsnit har I allerede læst?3. Hvilke ord forstår du ikke? Hvilke spørgsmål har du?4. Hvilket ord passer her? Hvilken karakter fik du?5. Hvil... -
Rettehjælp til kort tekst?
ForumindlægHej hej! Jeg har lige skrevet denne protest, eller mod-argumentation.. Nogen der gider rette den igennem?16. Les élèves ne doivent rien dire pendant les cours ; ils doivent écouter le professeur.Je ne suis pas d’accord parce que les élèves n’ont pas le bénéfice optimal de écouter le professeur se...
