Søgning på: international økonomi noter. Resultater: 19501 til 19520 af 20120
-
Moral
ForumindlægEt emne folk tit forsøger at belemre mig med er moral. Folk stiller sig op og forkynder, hvorledes den og den handling er amoralsk og hvorledes et givent psykologisk eksperiment skal klassificeres som uetisk. Et helt banalt eksempel kunne være psykologen John B. Watsons ”Lille Albert” – et tilfæl... -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva... -
Nogen der kan se fejlen?
ForumindlægHej jeg skal bestemme effekten som afsættes i elastningsmodstanden. Nogen der kan se hvad der går galt nåe jeg simulere det på programmet? Ellers tager jeg også gerne mod hjælp til hvordan jeg ellers skulle løse den i hånde. Tak på forhånd -
Koblingskonstant
ForumindlægHvis man ønsker at finde koblingskonstanten i et spektrum, hvor er det så, at man skal måle afstanden imellem. Er det imellem linjerne, eller mellem linjerne i en linje? :) -
Til web-masterne: Rangliste - ja tak! :)
ForumindlægNu synes jeg efterhånden, at vi har ventet lang tid på den rangliste og op til flere gange, har emnet været oppe - og nu endnu en gang:Kunne I ikke sætte en rangliste op? :)//Blyanten -
repræsenter f med hensyn til basen
ForumindlægHjælp mig med a) i den vedhæftede opgave. Jeg kan godt redegøre for, at f er lineær, men jeg kan ikke finde ud af andet spørgsmål, og hvad der præcist menes. Muligvis er det fordi, jeg ikke har sat mig ind i lineære transformationer rigtigt, så jeg vil gerne have et hint i retning af den rigtig... -
Hjælp til differentiering og ekstrema
ForumindlægHejsa, Jeg har fået stillet følgende opgave: "Bestem h'(t) og benyt dene til at bestemme efter hvor mange dage virksomheden har størst afsætning". Jeg har funktionen: h(t) = 0,033t^3 - 2,388t^2 + 51,311t Den har jeg differentieret til: h'(t) = 3 * 0,033t^2 - 2 * 2,388t + 51... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf? -
Historie med Darwin
ForumindlægHey . Sidder jo nok som så mange andre og skal til AT-eksamen lige om snart . MEN MEN MEN . Er helt på røven med historie-delen med hensyn til Charles Darwin . Hvad kan jeg komme ind på med hensyn til historie og hvilke metoder skal jeg bruge ? Håber virkelig at i vil hjælpe mig . -
Ligninger
Forumindlæghej. Jeg har altid haft svert ved ligninger. Jeg ved ikke hvorfor, men det har jeg bare, og nu vil jeg altsaa lere dem. foreksempel i disse 2 opgaver3x - 5 = 2x + 5 x - 2 = x - 4Hvordan udregner man dem? jeg haaber i kan forklare mig hvordan i gor det. Mvh Christian -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
Hvorfor minus gange minus=+
ForumindlægJeg undrer mig over hvorfor minus gange minus giver plus. Jeg mener at have hørt at det kan vises ved komplekse tal hvor at negative tals argumenter lægges sammen, hvilket giver en vinkel på 0 grader, hvilket er argumentet for et positivt tal. Og da alle tal er komplekse, gælder dette altid. ... -
skr. 3-årigt A-niveau
ForumindlægHey...hva har i fået af resultater?mine:opg1:I=100K=0,046T½=15,06I(60)=6,32I=10 er x=50,1opg2:6x+4y+3z-12=0areal=2*kvadr(14)67,4grader(1/3, 5/2, 0)opg3:|AM|=9,85radius=7,5opg4:5000-5000e^(-0,2t)grænseværdien er 500042,54timeropg5:areal: 2 kvadr(6)Rumfang= 9*piopg6:voksende [0;pi/3[ og [2pi/3;pi]a... -
Skabelse vs. evolution - dialog?
ForumindlægMåske nogle vil synes det her spørgsmål er mærkeligt, men hvorfor er det at alle dem der hævder skabelsen er videnskabelig understøttet og alle dem der hævder det samme om evolutionen ikke sætter sig sammen i en stor konference og for lagt tingene på bordet? Jeg synes det er meget spredt og med n... -
Rigtig grammatisk set
ForumindlægHej Er disse sætninger rigtige grammatisk set??? Last year we rented a house in Wales. We had seen an advertisement in a Danish newspaper, and after we had discuses the family planes, we wrote a letter to the address. The owner answered that the house was available in July, and then we had s...
