Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19581 til 19600 af 114953
-
Arealet af en trekant
ForumindlægHvordan finder man arealet af en trekant kun ved hjælp af sidelængderne? jeg skal finde arealet af Bermudatrekanten, men jeg kender kun trekantens sidelængder: 1681 km , 1666 km , 1635 km hm? -
Areal af trapez
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til to matematikopgaver men jeg vil for overskuelighedens skyld dele dem i to indlæg. Det er opg. 7.b i linket. Jeg kan udmærket se, at man med pythagoras kan få kvadratroden af (4-x^2) men ved ikke hvor x+2 kommer fra. Jeg vil gerne have alle mellemregninger med, hvis noge... -
uden hjælpemidler
Forumindlæg1) en funktion f er proportional m en potensfunktion, og f(2)=5 og f(4)=5/4Bestem en forskrift for f.. jeg forstår ikke opgaven.. 2) jeg skal gør rede for at funktionen f(x)=x(e^2x + e^x) er løsningen til differentialligningen dy/dx=y(1+(1/x)) + xe*2x)..jeg har fundet differentialkvotent for f so... -
nye karaktere
Forumindlæghejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye??? -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
consiusrelationerne og sinusrelationerne
ForumindlægJeg kan ikke rigtig kende forskel på de to. Er der nogle der kan forklare hvornår jeg skal brug consiusrelationerne og sinus- Tak på forhånd. -
hjælp til en Opgave
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig de her opgaver -
Bestem forskriften for f
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder sådan her: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2,9) og Q(4,5) Bestem en forskrift for f Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an Matematik er ikke lige min stærke side (: Tak på forhånd -
Indekstal- matematik
ForumindlægHar prøvet at løse den, men uden held. Håber en kan vise, hvordan man beregner denne opgave, og hvilken formel jeg skal bruge. Opgaven er vedhæftet. -
Linære funktioner
ForumindlægHos vognmand Andersen kan man købe stabilgrus. Den samlede pris for stabilgrus fra Andersen kan beskrived med funktionen f(x)=225*x+1250 hvor f (x) er den samlede pris (i kr) for x m3 stabilgrus a) hvor meget koster det at købe 10m stabilgrus hos Andersen -
Hjælp til at afgrænse emne - Moderne identitetsdannelse og kommunikation
ForumindlægVi er to piger der har valgt dette emne; det er ikke sikkert det lige præcis skal hedde det, men det beskriver meget godt det vi har snakket om. Vi har valgt Dansk A, Psykologi C. Først og fremmest startede vi med noget dannelsesrejse. Der er stor forskel på hvorfor og hvordan man tager ud og rej... -
Gini-koefficienten
ForumindlægEr gini-koefficienten defineret som a/a+b eller a/b? jeg er forvirret hvornår bruger man hvad? -
beregning af opløselighed
Forumindlæghej..jeg har en opgave 1 c:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-3-uk.pdf?menuid=150560hvor jeg skal beregne sølv(I)bromids opløselighed.. er der en bestemt formel man skal bruge, eller hvordan skal det gøres? -
problemer med en opgave
ForumindlægHejsa jeg sidder med en opgave jeg ikke kan finde en måde at løse den på er der nogen der kan hjælpe lidt.. opgaven er 6b..på denne her side: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/med0181v.pdf -
Hjælp til nem matematik om funktioner
ForumindlægHej http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2000-8-6Vmh.pdf Opgave 3. Den sidste. "Løs ved beregning ligningen f (x) = 5x." Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre?? -
Skalarproduktets anvendelse?
ForumindlægJeg har følgende eksamens spørgsmål i matematik. Vektorer Vektorer i planen, skalarproduktet med anvendelser. Synes det er meget bredt, men går ud fra, at jeg kort introducerer vektorer, og så definerer skalarproduktet, men er i tvivl omkring hvad der menes med anvendelser, og hvordan... -
differentialkvotienten for f(x)=x^2
ForumindlægHey jeg skal til eksamen i mdl mat i morgen! Har læst op på alle spørgsmål men der er et enkelt jeg ikke kan finde ud af. "Udled udtrykket for differentialkvotienten for f(x)=x^2". Nogen der har løsningen på den? -
hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon... -
Syre-base reaktioner
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, og jeg har en ting jeg ikke kan svare på.. Spørgsmålet lyder: "Forklar en stærk og en svag syres reaktion med vand, idet du forklarer hvordan en stærk base påvirker ligevægten." Håber at I kan hjælpe -
Regneregler for parantes.
ForumindlægHvordan udregnes dette ? (a*b)(c-d)
