Søgning på: analyse william. Resultater: 19601 til 19620 af 24034
-
Ideologier
ForumindlægJeg er simpelthen i vildrede mht. til underideoligierne. Hvad karakterisere marxismen og kommunismen, samt kapitalismen? -
Rettelse :-)
ForumindlægHejsa..En der lige hurtigt vil rette denne lille tekst. (Har skrevet den fra dansk - tysk)1) Helga har har sagt meget for et vinde Lonis tillid.Hun har talt med hende, og været sød mod hende.1) Hlga hat viel gemacht, um Lonis Vertrauen zu gewinnen.Sie hat mit ihr gesprechen, und (hat) sind so net... -
SRP hjælp
ForumindlægVi prøver igennem, i håbet om, at ingen vil komme med negativ feedback og ignorerer mit ønske. Hej allesammen. Jeg står i den rigtige dårlige situation, at jeg netop har fået 02 for min SRP-opgave, og jeg er rigtig ked af det over det. Jeg føler selv den ligger til en lagt højere karakter, ... -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd... -
Hvad indeholder begrebet "samfundet"?
ForumindlægJeg har i min dansk historie opgave, valgt faget historie. Og har valgt at beskæftige mig med "samfundet under middelalderen"? Kan nogen hjælpe mig med hvad det helt præcis er jeg kommer ind på? Har ikke mulighed for at snakke med min lærer om det, og jeg skal gang med opgaven. J... -
Mundtlig eksamen(B)
ForumindlægDer er formentlig en del andre herinde, som snart skal op til den mundtlige engelsk eksamen. Så det kunne være meget passende, at starte en tråd i den anledning. I forhold til gode vendninger til eksamen, hvad er der så af habile råd? fx: En anden tekst som er tilsvarende med denne er.......... f... -
Psykologi imod din klasselærer
ForumindlægKan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :) -
At blive superstudent
ForumindlægHej allesammen. Jeg har gennem længere tid haft et inderligt ønske om at blive superstudent. Det har jeg, fordi jeg dels vil gerne få et højt gennemsnit og dermed komme ind på mit drømmestudie, og dels fordi jeg gerne vil bevise for mig selv, at jeg kan opnå mine mål, hvis jeg bare vil det og arb... -
litterært værk
ForumindlægHej! I 2.g skal jeg læse et litterært værk, helst ikke for svært. Nogle eksempler? Klasikkere, i må meget gerne skrive hvad værket handler om. på forhånd tak for hjælpen! -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
ligning for tangent
ForumindlægHej! Nogle som kan hjælpe mig med følgende?: En funktion f har regneforskriften f(x)=3*x^2 - 4*x + 2 1)Bestem f(x0). 2)Bestem ligningen for tangenten t med røringspunkt (2,f(2)) 3) Find lignigen for den tangent l som har hældningkoefficient -2. -
Dansk/Historie opg. 2.g ?
ForumindlægEr der nogle, som har en idé til et overemne i faget dansk el. historie ELLER begge dele samlet? Jeg er lidt på bar bund. Søger hurtigst muligt svar, da min seddel skal afleveres i morgen :( På forhånd tak! -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
spørgsmål om økonomi
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dise spørgsmål? 1 Hvad er forskellen på erhvervsøkonomi og nationaløkonomi? 2 Hvorfor er begrebet nationaløkonomi ikke længere helt dækkende? 3 Hvad vil det sige at ”kapitalbevægelserne er blevet frie”? 4 Hvordan vil de frie kapitalb... -
mundt. eng. - MACBETH?
ForumindlægHvordan griber man et uddrag fra MacBeth an til eksamen? -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Inflations bekæmpelse
ForumindlægHalløjsa Jeg er nu gået i gang med min SSO omkring inflations bekæmpelse, jeg har bare et problem. Selve bekæmpelsen af det, har skrevet det jeg kunne presse ud af min bøger, men mangler måske lidt. Jeg skulle også have noget med omkring hvilke måder man IKKE kan bekæmpe inflation på grundet EU,... -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to...
