Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19601 til 19620 af 41162
-
Hvad er Kasus?
ForumindlægHej allesammen:-) Min veninde, og jeg skal lave en film, om kasus. Vi har ledt overalt på nettet, men har ikke rigtig fundet, noget rigtigt svar. (Alle spørgamålene er omkring 'Kasus') Hvad er Kasus? Hvad bruger man det til? Hvad er en sætningsanalyse? Hvordan laver man en sætning... -
Projektopgave - GRÆNSER
ForumindlægHej Vi har projektuge i næste uge og vores overemne er GRÆNSER. Jeg har vaglt underemnet "En jord, forskellige verdner" vil bare lige hører om i havde nogen forslag til hvad kunne ingå i dette underemne, og hvad kunne problemformuleringen foreksempel være!? Tak på forhånd :) -
Til sidst i sætning med både førnutid og omvendt ordstilling.
ForumindlægHej! Hvis man nu har en sætning på tysk, som både indeholder førnutid og har omvendt ordstilling. Begge ord skal jo være til sidst i sætningen, men hvilket skal være efter det andet? - På forhånd tak! -
Gennemsnit i gymnaiset
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g. Mine årskaraktere er ikke ligefrem suveræne, jeg ligger på 4 og 7. I min fysik eksamen, som er den eneste eksamen jeg har været til indtilvidere, hvor jeg fik 10. Jeg er nærvøs for at mit endelige snit ikke er godt nok, til jeg kan læse historie på universitet eller journalis... -
Was or got
ForumindlægHvordan kan man vide, om man regnes for at bruge ‘was’ or ‘got’ “I got ill yesterday” “I was ill yesterday” Hvilken er mest hensigtsmæssig? -
Stil til tysk
ForumindlægHej Jeg skriver tysk stil, og der er nogle sætninger som jeg er i tvivl om. Er der nogen som vil hjælpe mig med at rette dem? Her er sætningerne: 1. Man kann auf Entdeckung gehen und neue Menschen treffen. 2. Ich denke, dass es am meisten Spaß macht, wenn Sie mit ihrer Familie oder ihren F... -
Prudukt til projektarbejde
ForumindlægHey folkenes I næste uge har vores skole projekt uge og jeg er alene. Jeg aner stadigvæk ikke hvad mit produkt SKAL være. Mit emne er aktiv dødshjælp og nogle som ligger inde med nogle gode ideer? -
Snitkrav til PhD.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg overvejer kraftigt at søge en PhD, specielt efter et par professorer har opfordret mig til det. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt mit snit er højt nok. Er der nogen herinde som har viden omkring hvornår det typisk bliver urealistisk at søge? Mit kandidatsnit ender højst sa... -
Skelne engelsk fra amerikansk
ForumindlægHej! jeg vil spørge om to ting 1. Hvordan skelner jeg engelsk fra amerikansk, for eksempel, hvis jeg nu gerne vil oversætte et dansk ord, hvordan kan jeg vide om det amerikansk engelsk eller brittisk engelsk 2. Hvad skal jeg gøre for at få et finere engelsk+ et bredere ordforråd Mit mål er at... -
Romantikken familieliv
ForumindlægJeg ska snart i gang med Dansk Historieopgave og mit emne er familielivet i Romantikken. Nogle der kan fortælle mig lidt om hvordan familielivet var? Eller nogle som kender nogle gode hjemmesider/bøger? Kan ikke finde så meget på nettet og har været lidt på biblioteket.. ville blive glad hvis nog... -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
små sætninger
ForumindlægNogen som vil tjekke de tyske sætninger ud fra de danske? Dansk: 1. Støvlerne er grå. Han pudser dem aldrig. 2. Skoene er blå. Hun har lige købt dem. 3. Festen var god. Den varede til kl. 2 4. Filmen er lang, men den er god. 5. Det er rigtigt. Jeg kender den allerede. 6. Går du med ham i biograf... -
Jeg har bruge for hjælp til gramatiken, en der kan se om det jeg har lavet er rigtig for er ik sikker. TAK :D
ForumindlægJeg har bruge for hjælp til gramatiken, en der kan se om det jeg har lavet er rigtig for er ik sikker. (Dansk til Spansk) Tak! :D Dansk; Lucas, hold har vundet, og Ana har hentet ham. På en benzintank sidder Lucas i bilen og tænker. Hans største ønske er at blive basketballmester, men han ved ikk... -
et lille stykke oversættelse
Forumindlæghej jeg har oversætte et lille stykke tekst fra dansk/engelsk hvis der nogen kan lige rette den ville det være meget sødt af dem. dansk selvfølgelig var hun velkommen når som helst. Der var flere spørgsmål, jeg ville stille hende, når hun kom, fx: Hvem har fortalt dig om den anden kvinde? Hvorda... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
Kort fransk oversættelse
ForumindlægHej jeg skal i skolen oversætte den nedeste tekst fra dansk til fransk - teksten er et resume fra bogen "Au revoir, les enfants" Det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe med nogle fejl, jeg har sel skrevet noget i parantes som jeg er i tvivl om! Håber at der sidder en franskmænd de... -
Lille oversættelse, afl. i morgen!
ForumindlægGodaften -jeg har lige lavet denne lille oversættelse. Ved ikke om det er nødvendigt med den danske tekst som jeg skulle oversætte, men sig til hvis det er, så må jeg skrive den ind. Håber på lidt hjælp, tror der er lidt fejl men kan ikke lige umiddelbart selv rette dem...It is an autumn morning ... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f... -
Adverbier
ForumindlægHej jeg har en del sætninger hvor jeg skal oversætte dem efter jeg har 'vurderet' hvilken ordklasse de hører til. Tænkte på om der var en der ville tjekke om jeg har valgt rigtigt. Steds- tidsadverbier: 1 For tiden bor jeg her i Sitges 2 Jeg bor tæt ved stranden, ikke langt fra station...
