Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19621 til 19640 af 31486
-
forberedelse til gym.
Forumindlægnu er det jo så blevet sommerferie, og efter ferien skal jeg på gym og have mat A. jeg har hørt at mat på gym skulle være ret svært, og vil dervfor gerne forberede mig lidt nu, hvor jeg har tid til det. mit spørgsmål er så, hvilke emner i vil tro jeg skal læse på, og om i ikke har nogle gode sid... -
Ret simpel opgave! Men kan ik!
ForumindlægHej , det her er den nemmeste opgave jeg nogensinde har fået. Den lyder sådan her: Skriv de fem næste tal i talfølgen? 1, 8, 27, 64. Jeg ved godt nu tænker mange af jer:" ej, en idiot/dum," men jeg har prøvet alle metoder, addition, Subtraktion, Multiplikation, og Division. Men jeg ka... -
Hjælp til mat aflevering - emner fra pensum
ForumindlægHey er der nogle som kan hjælpe mig - eller forklare mig opgave 3 (uden hjælpemidler) og opgave 8 fra det vedhæftede dokument? Hvis nogle har noget til de andre opgaver tager jeg også gerne i mod det! Men det kniber mest med de to ovenstående. Tak på forhånd!! -
Rente
ForumindlægHej jeg har vedhæftet opgavenindholdet. er det korrekt beregnet: 984,33*1,025^5 = 1113,079? Tak på forhånd:) -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
FInde vinkel A
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe med de her to opgaver? Har allerede lavet skitsen i opgave 1. Jeg har det svært med at finde ud af, hvornår man skal bruge hvilken formel i trigonometri, så jeg håber at nogen kan fortælle mig hvilke formler jeg skal bruge til at løse disse opgaver -
integralregning . hjæælp!!!
ForumindlægB : ∫_2^10¦2/(x-1) dx -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
diff. ligninger.
ForumindlægNogen der kender nogen videoer der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, har forsøgt at lede, men ligningerne som bliver behandlet i de fleste er y'=k*y det haster da jeg snart jeg skal op. -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
Hjælp til reducering af ligning
ForumindlægSelvom der er lockout er jeg en fligtig pige som stadig gerne vil lære noget. Så jeg er igang med noget reducer og jeg har en jeg gerne vil have hjælp til. 5*3x-2*4x+3*2x-5*2x Gerne beskriv hvordan i gør! ^^ Mange tak på forhånd! -
To funktioner er givet ved... (uden hjælpemidler)
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)= x+200 og g(x)=-3x+600 Bestem førstekordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Hvordan hulen gør jeg det uden hjælpemidler?? -
Nulpunkter for f'(x)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde nulpunkter for f'(x) for denne funktion: f(x)=(2-4x^2)*e^x jeg har differentieret funktionen og fået: f'(x) = (2-4x^2 )*e^x-8x*e^x Jeg skal nu finde monotoniforhold og ekstrema, men jeg har problemer med at finde nulpunkter. Jeg håber der er nogen de... -
Bevis topunktsformlen for en potensiel udvikling
Forumindlæghej ville bare høre om der var nogle der ved hvordan man beviser topunktsformlen for en potensiel udvikling?? ved hvad topunktsformlen er men hvordan man beviser den for en potensiel udkvikling for er jeg meget i tvivl om! -
akut hjælp
ForumindlægHej jeg ville spørger om det var muligt at en sød sjæl herinde ville være hjælpende med at starte mig igang med hele opgave 1 - er nemlig gået helt i stå :/ håber jeg høre fra jer :) -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Forbedre gennemsnit ?
ForumindlægHej alle. Jeg går på HF nu .. Min drøm er at komme ind på Jura senere hen .. Så vidt jeg ved skal man i gennemsnit have 7,2 i snit for af komme ind .. Men jeg regner ikke med mit snit kommer over de 4-5 stykker .. Mit spørgsmål er så, om jeg efterfølgende kan tage de fag jeg har fået 4 osv i o... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro...
