Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19661 til 19680 af 20689
-
formel, løsning ifht. enheder
ForumindlægJeg sidder med denne formel, og kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal regne den ud, ifht benævnelsen 'm/s2'. Skal jeg se bort fra denne, eller skal den på nogen måde indgå? Epot = m ⋅ g ⋅ h m = masse g = tyngdeacc. h = højde Epot = 0,3 kg ⋅ 9... -
studere medicin? HVORFOR?!
ForumindlægHeej!!Jeg ville gerne høre hvorfor folk gerne vil studere medicin og blive læge osv. selvom det er en livslang uddannelse, og man ikke får så lang tid med familie og venner?Jeg har selv villet...og så har jeg ombestemt mig..og nu ved jeg faktisk ikke hvad jeg vil! Hehe..Så jeg ville gerne høre, h... -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
SSO Kemi
ForumindlægSå er der ikke så forfærdelig længe til, før det er tid til at vælge, hvad man gerne vil med sin SSO. Jeg har selv overvejet at skrive SSO i kemi, og derfor vil jeg lige høre, om der er nogle herinde, som fx. kunne fortælle, hvad de valgte (vil vælge) at skrive om, da de skulle skrive SSO i kemi :) -
Omregne fra cm^3 til m^3. Hvordan skrives det?
ForumindlægHej alle.Når jeg skal omregne eks. 384,845 cm^3 til m^3, hvordan skrives det så?Skriver man 384,845 cm^3/100^3 = 0,000384845m^3For benævnelserne skal vel passe?Kan man sige, at jeg ved at dividere med 100^3 både dividerer selve tallet og benævnelsen cm^3 med 100^3, og derved udgår c'et som er... -
Test Nationen
ForumindlægHej,Som mange af jer nok ved, sendte TV2 i går programmet "Test Nationen". Jeg fik ikke selv set programmet, men det er nu også ligegyldigt, for det, jeg er interesseret i, er, om testen på tv2.dk overhovedet er valid.Derfor kunne det være skægt, hvis nogle mennesker kunne ledsage deres... -
DKs universiteter på verdensranglisten
ForumindlægJeg mener, at jeg engang har hørt, at KU hvar nummer 19 på ranglisten over verdens bedste universiteter. Selvfølgelig er det ekstremt subjektitv, men overordnet tror jeg, at det er muligt at danne et billede over de bedste universiteter. Der er vel forskel på Harvard og "University of Ghana ... -
Lineær funktion - Ligefrem proportionalitet
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal op til mundtlig matematik d. 19, og derfor er jeg i gang med at forberede mig på alle de emner jeg kan komme op i, men jeg har lige brug for jeres hjælp til en af opgaverne under emnet lineær funktion. 1. Lineær funktion - Fortæl om lineære funktion, deres forskrift o... -
Atomfysik - haster
ForumindlægHey..Jeg har en opgave som jeg simpelthen ikk ved hvad jeg skal gøre med.. Opgave lyder som følger:Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7 eV.Hvilken hastighed havde elektronen da den forlod brintatomet??Håber nogle kan hjælpe..\\\\det.dean -
parallelkobling af 2 kapacitorer
Forumindlægse den vedhæftet... pleas hjælp meget vigtigt forstår intet her -
Får I skr. afleveringer for i samf?
ForumindlægJeg synes, det går ret sløvt til i samfundsfag. Vi har endnu ikke fået noget skriftligt arbejde for.\nHvad med jer? -
Rette lille aflevering?
ForumindlægVille være utrolig taknemmelig, hvis der var en, der gad rette første del af min tyskaflevering? :) Ina ist eine Frau aus Berlin, die ungefähr dreissig Jahren ist. Während der Ostertage besucht sie ihre Familie in Calau. Im Zug zurück nach Berlin bemerkt sie einen Mann, der in dasselbe Abteil sit... -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
That som relativ pronomen.
ForumindlægI min bog står der, at that kun kan bruges som relativ pronomen, men kun i tilfældet af en bestemmende relativsætning. Hvad er en bestemmende relativsætning? Jeg vil virkelig værdsætte hvis nogle kan give 1-2 eksempler på, hvordan that må/ikke må bruges. -
lille radioaktivitet opgave. HJÆLP!!
ForumindlægU-238 henfalder ved at udsende alfa-partikel med energien 6,7*10^-13 J. Kvalitetsfaktoren for alfa-stråling er 20 Sv/Gy.\nBeregn dosisækvivalentet, hvis denne energi afsættes i 0,060 kg væv.\n\nHåber virkelig der er en der vil være sød at hjælpe mig med denne lille opgave.\n -
E=m*c*T
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål\n\njeg skal udregne E=m*n*T\nKan det her så passe\nvands varmefylde er 4185 J/kg*grad\n\nE=0.5kg*4185J/kg*grad*80,2=167,698 kj\n\neller hvordan skal den så se ud\n\n -
Kræft
ForumindlægHejsa Er der nogle jer der kan give mig emne forslga til SRP som omhandler kræft? -
Hjælp til opgave om kraft;
ForumindlægNogle som vil hjælpe med denne opgave: I huse isolerer man med flamingoplader. Det kan undre nogle at disse plader kan bære et betongulv. På en pakning med sådanne plader står der a de kan klare et tryk på 75 kN/m2 .Vi forestiller os et værelse på 12 m2 med en gulvkonstruktion som vist på t... -
Mohrs titrering HASTER
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogle der gider, at hjælpe med følgende opgaver:Vi har lavet et forsøg med havvand, og dette er vores måleresultater:Masse af tom skål: 45 gMasse af skål med 25,0 mL havvand: 69,60 gMasse af skål efter opvarmning: 45,18 gSÅ SKAL JEG BEREGNER FØLGENDE, SOM JEG IKKE RIGTIG KAN ...
