Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 19681 til 19700 af 73643
-
Hjælp
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er planerne α og β givet ved ligningerne α: 3x-2y-5=0, β: -x+2y-2z=-1. Ligningen for kuglen K er: (x+2)2+(y-1)2+(z-1)2=16 A) Afgør med begrundelse om β er tangentplan til kuglen K. B) Bestem en ligning for den plan, som indeh... -
Vektorregning
ForumindlægHej. Jeg har nogen problmer med dette spørgsmål.. Udregn mængden af vektor c; når det oplyses at c=a+b og vektorerne a og b opfylder længden af vektor a = 4 b = 3 samt at vektor a *b = -8 Skal jeg bruge prik skalarptodukt? eller normal pythagoras lærersætning? .. er lidt i tvivl om hvordan ... -
y=f(x)
ForumindlægHejsa Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp her... Jeg har vedlagt et udklip af den opgave jeg skal lave. Det er om funktioner og parabler og sådan. Jeg har svært ved at forstå meningen med y=f(x) her. Vi har punkter og ved at c = 5 (fra punktet (0,5). Hvordan man regner opgave a ud ved je... -
STX matematik a juni 2010
ForumindlægOpgave 14 En linje l har ligningen: y=-2x+1 Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet p(1,f(1)). Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene b og c. Håber I kan hjælpe? -
hjælp til fysik
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan denne opgave løses? Opgave 3. En elektrisk kogekande er beregnet til 220 V og bruger 1,5 A, når den er tændt. Kanden indeholder 1,2 liter vand ved 15° C. 1)Hvor længe varer det at varme vandet op til kogning (100° C), hvis kanden er perfekt isoleret? 2... -
differentielligninger
ForumindlægEn steg sættes til langtidsstegning i ovn. I en model er stegnes indre temperatur T (målt i C) en funktion af tiden x (målt i minutter). Den hastighed, hvorned stegens indre temperatur stiger til tidspunktet x, er proportional med forskellen mellem ovnens temperatur og stegens indre temperatur. D... -
Syrebase-kemi
ForumindlægHej, håber der er en derude der kan hjælpe mig med nogle kemi opgaver (især b og d): a) Formlen for svovlsyre: H2SO4 15 ml koncentreret svovlsyre blandes med 50 ml vand. Densiteten af 98% svovlsyre er 1,84 g/ml b) Hvor stor en masse svovlsyre skal du måle af? c) Hvor stor en stofmængde ... -
Julekort
ForumindlægKære alle! Er der nogen der vil kigge det her igennem? Er i gang med en opg. og mine trætte øjne kan ikke finde flere fejl. Men vær sød at sige det, hvis I fidner nogle fejl.\nMerci et bisous\n\nChère famille!\n\nJe vous souhaite un joyeux Noël et une bonne année! \nDans l’automne j’ai pensé à vo... -
August 1998 - opgavehjælp
ForumindlægDet handler om opgave 2 - magnesium, hvor jeg ikke kan komme igennem med c)Jeg skal finde den aktuelle koncentration af Mg(2+) i opløsningen ved 25 grader.Det oplyses, at pH = 12 <=> [OH-]= 10^-2 =0,01MHvordan kommer jeg videre derfra..?Og opgave d) indeholder den samme problemstilling, hvi... -
bestem forskrift i andengradspolynomium..
Forumindlægopgaven lyder: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,o), Q(8,0) og R(0,4). Bestem en forskrift for f(x). Altså jeg går ud fra at det er et andengradspol. da det er en parabel men jeg aner ikke hvordan man bestemmer en forskrift ud fra skæringspunkter, ved g... -
y afhænger lineært af x??
ForumindlægHejsa, håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave. A, har jeg lavet.. Tabellen giver en sammenhæng mellem x og y: X: -5|-3|-2 |2 |6 |8 | Y: -11|-8|-6,5|-0,5|5,5|8,5| a)Afbild tallene i et koordinatsystem. -Se den vedhæftede fil. b)Gør rede for at y afhænger lineært ... -
Aspartam
ForumindlægJeg har brug for hjælp til fire opgaver om aspartam: Aspartam bruges som sødemiddel i sukkerfri sodavand. Det smager 160 gange så sødt som almindeligt sukker (sucrose). Molekylets formel er C19H18N2O. a. Beregn aspartams molekylmasse. b. Hvor meget vejer 1 ,56 mol aspartam? c. Hvor stor en stof... -
Hjælp
ForumindlægHvordan skal jeg gøre dette? To linjer l og m er givet ved ligningerne l: y=(3/4)x+(9/2) og m: y=3x+1 Beregn den spidse vinkel mellem l og m. En cirkel har centrum i punktet C(1,-1) og har linjen l som tangent. Bestem en ligning for cirklen. Beregn koordinatsættet til hvert af skæringspu... -
Beregning af sider i en trekant
ForumindlægJeg er i en opgave bekendt med følgende: vinkel A = 26, vinkel B = 47 og hc (trekantens højde) = 21,2. Opgaven lyder så: beregn trekantens sider og dens areal. Jeg kan ud fra vinklesummen, der skal være 180, beregne vinkel C. Dette hjælper mig imidertid ikke meget, da man jo som bekendt ikke kan ... -
plot i maple
ForumindlægHej, jeg sidder med den her opgave: Grafen for en lineær funktion f med definitonsmængde R går gennem punkterne A(-2,1) og B(3,2) Bestem en regneforskrift for f Undersøg, om punktet C(5.3,2.4) ligger på grafen for f. Jeg ved at jeg skal bruge plot, men jeg ved ikke hvilken calling sequence jeg... -
VektorOPGAVE
ForumindlægHejsa, har nogle problemer med disse opgaver da det ligger langt væk... Nogle der kan hjælpe? I et koordinatsystem er givet to punkter P(3,1) og Q(20,7) samt en vektor a=(4 -3) a) Bestem en ligning for den linje der går gennem P, og som står vinkelret på vektor a. b) bestem arealet af det parall... -
Bluser
ForumindlægHej, har brug for hjælp til denne opgave :-) Lise står i en tøj butik og skal vælge mellem 2 foskellige røde bluser og 3 forskellige sorte bluser. A) Hvor mange muligheder har hun, hvis hun skal vælge både en rød bluse og en sort bluse? B) Fremstil et tælletræ. (Kan godt lave tælletræ, mangler... -
7,7 3-faset kondensatorbatteri
ForumindlægEn fabrik med mange små asynkronmotorer har en gennemsnitsbelastning på 600 kVA ved cosφ=0,65. Fabrikken forsynes fra en transformer 10000/400/230V, 50Hz. Effektfaktoren ønskes forbedret til 0,95 ved opstilling af et 3-faset kondensatorbatteri. a) Find størrelsen af den samlede kondensatore... -
Beregn bølgelængde af 3 absorptionslinjer
ForumindlægJeg er helt gået i stå ved denne opgave - jeg har vedhæftet den. a. Beregn bølgelængderne af de 3 absorptionslinjer, som kan forekomme ved excitation fra grundtilstanden til de viste niveauer. Indtegn overgangene i energiniveaudiagrammet. Her havde jeg tænkt at bruge lambda = f / c, men jeg ved... -
Andengradsligning - løsningsformel
ForumindlægHej, jeg har 2 løsningsformler hvor den ene er den vi bruger i dag, mens den anden var den man brugte for årtier siden, og jeg skal finde sammenhængen men har lidt svært ved det. dengang brugte man x=- a/2±√(a^2/4-b) og ligningen var 1x^2+ax+b=0 hvor man nu bruger x=(-b±&ra...
