Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19741 til 19760 af 52678
-
Haster - forskrift for eksponentiel funktion
Forumindlægom en eksponentiel voksende funktion f oplyses at f(1)=2 og f(3)=18 bestem forskrift for f -
ligning
Forumindlæg4000 = 800 + (330 * x) -
molær koncentration
ForumindlægHar et spørgsmål der lyder: I isotont saltvand er der 0,9 % NaCl. Hvad er den molære koncentration? -
differention
Forumindlægvi er to piger der virkelig har brug for hjælp! vi er blondiner! bestem ved hjælp af f´(x) toppunkterne for følgende parabler: a) f(x)= x^2-2x-8 b) f(x)=-2x^2+4x+1 vi vil meget gerne have mellem regninger med, så vi bedre forstår det:) -
Beregning af skæringspunkt
ForumindlægHey. Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave: F(x) = vx2 + 5 og g(x) = 3 Vis ved beregning at graferne for f og g skærer hinanden i punkterne (-2,3) og (2,3) Forstår den simpelthen ikke. På forhånd tak. -
faktoriser
Forumindlægfaktorisér polynomiet f(x) = x^2 - 2 - 2 nogle der gider? -
lineær model
ForumindlægJeg har svært ved den her opgave: Udviklingen i antallet af anmeldte voldsforbrydere kan for perioden 1998-2006 med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 760x + 13 570, hvor x er antal år efter 1998, og f(x) er antallet af anmeldte voldsforbrydere. a) Hvad fortæller tallene 760 og 13 570... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHejsa jeg har et lille problem... jeg ved ikke om jeg har lavet den rigtig... kan nogen af jer se på den? Bestem for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop en rod. f(x)=2x^2-3x+c Min del: f(x)=2x^2-3x+c T=-b^2-4ac/4a=0 T=-3^2-4*2*c=0 T=-3^2-4*2=c c=-3^2-4*2 c=-12 -
rettelse af oversættelser - adverbier
ForumindlægHej SP9;er, det kunne være lækkert, hvis nogen lige kunne se mine oversættelser igennem: 1.Hun smilede lykkeligt til sin datter 1.She smiled happily to her daughter 2.Han kørte stille og roligt på sin cykel 2.He rides his bike quietly. 3.Han lukkede sagte vinduet 3.He closed slightly the wi... -
HJÆLP! rødder
Forumindlæghej jeg er lost i denne her opgave. gør rede for at ligningen (a-2)x^2+3x-a = 0 har to forskellige rødder for alle tal a=forskellig fra 2. På forhånd tak for hjælpen. -
Familie og arveretlig spørgsmål:
ForumindlægHvis min mand har en formue på 12 millioner kr. og har særeje, hvad arver jeg så når han dør? Jeg mener at der er tale om en tvangsarv, men hvor meget er det på? -
diffenrentier
Forumindlæglad f(x)= x^3+3x^2 1. bestem en ligning for grafens tangent i punktet (1,f(1)) 2. bestem røringspunktet for hver af de tangenter der har stigningstal 1. -
En rod,...Hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er virkelig lost i denne opgave, der står : bestem tallet "k", således at ligningen x2-(2k-3)x+2k=0 netop en rod. Bestem for de fundne værdier af "k" denne rod. Så langt er jeg nået i mine udregninger, men kan ikke komme videre :( x2-(2k-3)x+2k=0 d=0 &l... -
Reducer
Forumindlæghey, er der nogen der kan regne det her ud? Og hvis du kan hvordan kom du frem til det? 1. 8a - (8b + 5a) 2. 3 · (4x + 3) + 2 3. 30 % af 600? -
energi
ForumindlægEnergi for det røde lys, er det dens bølgelængde eller? -
ligning
ForumindlægHej jeg har været igang med en ligning, men kan se der er noget galt. Nogle der kan vise mig hvad det er ? (x+3)(x-3)=(x-3)^2 x^2-3^2=x^2+3^2-2*x*3 x^2-3^2+3^2=x^2+3^2-6x+3^2 x^2=x^2+6^2-6x -
løs lygningssystemet
ForumindlægHej Jeg har fået givet en opgave der lyder: løs ligningssystemet 4x+5y=13 x-y=1 -
En femkants omkreds
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg siddet og kæmpet med denne opgave længe, og jeg har simpelthen brug for jeres hjælp. Opgaven går ud på at finde en grunds omkreds, og jeg håber I vil hjælpe mig ved at side på billedet jeg har uploadet. Jeg har ingen idé, om hvordan jeg skal regne omkredsen ud. jeg h... -
Hvad er x? 4x + 6= 42
ForumindlægJa jeg kan ikke finde frem til " x " i denne opg, nogen som kan hjælpe? -
Usikkerhed
ForumindlægJeg har en opgave i færdighedsregning hvor jeg skal beregne middeltallet. Så kommer spørgsmålet skal jeg dividere det med antallet af personer der har deltaget i prøven eller fejlene? Og når jeg nu har 6 personer som fik 0 fejl skal regne det med i gennemsnittet?
