Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 19841 til 19860 af 76732
-
2 ligninger
Forumindlæga)4*e^(-5x)= 0,05874 b)47-5*e^(5x)=e^5x er der nogle der vil hjælpe mig med at løse de to ligninger? -
Integralregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe lidt på ved med vadlagte opagver? -
VINKEL
ForumindlægI et koordinatsystem er linjerne m og n givet ved: m: x+3y=3 og n: x=-2+4t y=3+2t 1)Beregn den spidse vinkel mellem m og n: mit forslag: Kan det være noget med at finde den normalvektoren for m dvs.(1,3) og retningsvektoren for n dvs.(4,2) og derefter bruge formlen for be... -
to funktioner f og g er givet ved..
ForumindlægBilag er vedhæftet -
eksponentiel funktion - haster
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med opg.: En bakteriekultur vokser eksponentielt og antallet af bakterier tredobles på en time. Efter 4 timers forløb indeholder kulturen 10 mio. bakterier. Hvor mange bakterier var der oprindeligt? -
Differentiering
Forumindlæglige et enkelt opklaringsspørgsmål: når g(x)=ln^2(x) er g´(x) så (1/3) ln^3 (x) ????? på forhånd tak.. // EST -
Vigtigt -
ForumindlægNogen som vil kigge denne opgave igennem - den er meget vigtig og til i morgen. Er især i tvivl om 1.d, den sidste opgave i nr. 2 og en lille smule i tvivl om opgave 4 er rigtigt, men ikke så meget som det andet. Link: Opgave 1-2: http://peecee.dk/?id=39300 Opgave 3-4: http://peecee.dk/?id=39300 -
Redegørelse for konstanter i en funktion
ForumindlægHej folkens Jeg skal løse denne opgave. Jeg kan fint redegøre for konstanterne b og c, men a volder problemmer. Jeg har taget et billede af opgaven, den er vedhæftet som en fil! Håber at i kan hjælpe -
Hvor mange narkindhold er der tilbage efter en uge ?
ForumindlægHej jeg sidder stødt med denne opgave, nogle der kan forklare mig hvordan man løser opgaven a og b:D Tusind tak! :D -
Reducering
ForumindlægLigningen ser således ud, og jeg skal reducere: 3(p+q)^2 - 6p(q-p) og så ville jeg gøre dette, men gør i stå ved det andet led, så håber på noget hjælp: 3(p+q)(p+q) - Tak på forhånd. -
2.gradsligning
Forumindlæghej 3x^2-2=2x^2+6x-7 når jeg skal finde den i solve er det sådan her solve(3x^2-2-2x^2-6x+7=0,x x=1 x=5 men når jeg finder den i d=b^2-4ac så kommer resultatet negativ er det ik sådan man gør -2^2-4*3*2=-20 -
Minimering af materialeforbrug
ForumindlægHej. Jeg har en matematikopgave, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med. Opgaven lyder: Et popcornbæger skal rumme 2 L og have en form som en åben kasse med kvadratisk bund. Er det muligt at fastlægge bægerets mål, sådan at der benyttes mindst muligt pap til fremstillingen af den? H... -
Rettelse af aflevering
ForumindlægEn der har lyst til at rette min opgave igennem og evt. hjælpe med, hvordan jeg bedre kan dokumentere for det jeg har lavet. Det er meget vigtigt for mig med dokumentation! Er der en venlig sjæl der kan hælpe? Opgaven ( http://peecee.dk/?id=81934 ) -
Metode?
ForumindlægHej, jag har fået at vide at jeg skal løse en diff.ligning ud fra denne: y = (b/a) + c*e^(-ax) Nogle der kan hjælpe med et navn, så jeg kan læse lidt om den? -
hjææælpp
ForumindlægAntallet af radioaktive kerner i et præparat er til et bestemt tidspunkt No = 4,3 * 10^18, og henfaldskonstanten er k = 0,038 (enheden er s^-1). a) opstil et udtryk for antallet N(t) af tilbageværende kerner til tidspunktet t (sekunder). b) Beregn halveringstiden. c) Hvor mange kerner henfald... -
Endnu en delprøve uden facitliste
ForumindlægJa, nu har jeg jo efterhånden terroriseret studieportalen en del i dag, men jeg sidder med endnu en delprøve, uden facitliste, jeg har lidt problemer med de sidste opgaver, hvis der er nogen der har tid: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/ud0181.pdf a. A = 16 b. 1 + 2e c. t ... -
Lineære funktioner
ForumindlægHjælp forstår ikke denne opgave? -
Forskellige emner
ForumindlægHej. https://gyazo.com/1e1622a760ce685a50b35f0d15cd71ce https://gyazo.com/b98b15f1436f0e28f3bdda1c1854292d Er der nogen som kan hjælpe med med opgaverne i de overstående billeder? -
stamfunktion
ForumindlægKan I hjælpe mig med vedlagte opgave. Hvad skal jeg gøre? For jeg forstår ikke helt formuleringen -
Maksimering
ForumindlægHej, jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig lidt. Jeg har fået en figur - en trekant, som er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1 (har vedhæftet figur) Jeg skal nu opstille en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. Her er jeg meget i tvivl og kunne godt bruge noget hjælp. På for...
