Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19861 til 19880 af 144397
-
Lille differentialligning
ForumindlægHej! Vi har lige begyndt på differentialligninger, men jeg har desværre ikke forstået det endnu. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med denne opgave:f'(x) = 3y^2"Bestem f når det oplyses, at grafen for f går gennem (4,1).Bestem g når det oplyses at grafen for g går ... -
Normalvektor til 3D vektor + parameterfremstilling
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig med denne opgave I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a= (3 , -1 , 4) a) Bestem en ligning for den plan α, der indeholder punktet P og har a-> som normalvektor, og bestem en parameterfremstilling for den linje l, der går gen... -
Eksamen B-niveau
ForumindlægTil jer som sidder med matematikopgaven om elforsyningen. Er der nogen som har en idé om hvordan i vil løse opgave d og e? d) Redegør for hvilken indflydelse en ændring i temperaturen har på |F ?_1 | og |F ?_2 | e) Der ligger et skur under højspændingskablet. Punktet N ligger på skurets tagryg og... -
f´(x)??
ForumindlægEn funktion f er givet ved; Bestem f´(x), og bestem monotoniforholdene for f -
Lineær regression
ForumindlægJeg har lavet en lineær regression over et data sæt, som jeg har fået af min lærer. Forklaringsgraden r2=0.9127048, så r2<0,95, skal jeg så sige, at det er en dårlig lineær model? -
Vektor
ForumindlægForstår ikke hvordan man laver de her 3 opgaver som jeg har vedlagt nedenunder?? Jeg vil gerne vide hvilken formel og hvordan I/du har lavet -
Lineære funktioner
ForumindlægEn gammel tommelfingerregel siger, at man kan finde sin maksimale puls ved at trække sin alder fra 220. a) Indfør betegnelser for de indgående variable, og find et udtryk for den afhængige variabel som funktion af den uafhængige variabel. b) Hvilken type vækst er der tale om? -
Bøjning af verber - tysk
ForumindlægHej. Jeg får altid fejl i bøjning af verber i min tyskstil. Jeg bøjer et verbum efter køn, tal og kasus, men det ser ud til at verbumet nogle gange ikke skal bøjes men bare skrives med endelsen -en eller bare som det står i ordbogen? Er der nogen som kan gennemskue mit problem eller so... -
Polynom
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=7327 http://peecee.dk/?id=7328 1. Definitionsmængen for f : DM(f) = R (relle tal) 2. Nulpunkter for f :Da f(x) = 0 for x = 0 eller x = -2 eller x = 4 er nulpunkterne for f -2,0,4 3 ?? -
hjælppppppppppppppppp
Forumindlæghej er der ikke lige nogen som kan hjælpe mig. opgaven lyder sådan: to trekanter 1 og 2 har følgende sidelængder. 1:5, 12 og 13 2:45,51 og 70 ret et af tallene, så begge trekanter bliver ret-vinklede. håber nogen kan hjælpe. jeg forstår ikke rigtig hvordan man kan se at den er retvinklede og hvor... -
Hjælp til en lille opgave
ForumindlægHej, det er såmænd ikke en opgave jeg har fået for i skolen, men bare en jeg har fundet i en bog, som jeg er meget nysgerrig over at finde svaret på. Kan du den? I så fald så hjælp mig lidt på vej :-) 33 2 44 6 62 45 20 11 46 77 55 64 Hvilket tal passer ikke ind og hvorfor? -
firkanter og trigonometri
ForumindlægEn byggegrund har form som en firkant ABCD, hvor vinkel A = 80° , vinkel B = 60°, vinkel C = 105°, AD = 21m og AB = 50m . a) Tegn en model af byggegrunden, og bestem længden af diagonalen BD . b) Bestem arealet af byggegrunden. Jeg tænker at jeg deler den op i 2 trekanter. ... -
vektor...haster!!
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer givet ved vektor a= (t+1 over 2t) vektor b= (3 over 4) hvor t er et tal. Bestem t, så vektorerne a og b er ortogonale og bestem t så vektorer a og b er parallelle. Prikprodukt: (t+1)•3+(2t)•4=0 3t+3+8t=0 11t+3=0 t=(-3)/11 Dvs. den ikke er... -
At tag gymnasiet i england?
ForumindlægJeg har tænkt på, at tag gymnasiet efter efter 3.g ?hvad muligheden der, kan man godt det ? jeg har tænkt mig at, lave noget i Dk i 2 år, og så tag en gymnasium uddannelse i England eller USA elller Australien eller måske i et spansk talende land? Så jeg vil være omkring 23-24 år, der ? kan man ... -
approximerende 1.gradspolynom? logaritmer
Forumindlæghej jeg har noget jeg ikke forstår i min bog, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det.. (det er en metode fra 1600 tallet så det er altså ikke helt en nutidig logaritme vi snakker om) En logaritmetabel bliver udregnet, hvor man til sidst har logaritmerne til en række tal, der er meget tæt... -
symmetriakser, cosinus og sinus
Forumindlæghej Jeg skal betagte symmetriakserne for tallene p= 3, -1, -3 i sin(p*Π/4) og cos(p*Π/4) skal jeg aflæse det på enhedscirklen, dvs., for 3 er det sin(3Π/4)= -√2/2 og for cos(3Π/4)= √2/2 ? -
Gitterligningen
ForumindlægHej mennesker! :) Vi er to piger der går i 1.g på gymnasiet og har en fysikrapport om Gitterligningen. Der er dog nogle spørgsmål vi er i tvivl om, og vi tænkte på om der er nogle der kan hjælpe :) 1. Forklar hvordan det kan være, at regressionlinjens hældningstal er bølgelængden divideret med ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej! Denne danske sætning skal oversættes til tysk: Han er vred på Julia, fordi hun ikke har hentet ham. Julia forklarer Manni, hvorfor hun ikke kom: en mand havde stjålet knallerten fra hende, mens hun var i en forretning. Min oversættese lyder: Er ist zornig auf Julia, weil sie nicht ihn abholt... -
Hjælp til definitionsmængden
ForumindlægHej allesammen. Sidder med denne opgave som jeg ikke kan finde ud af. Så ville gerne have noget hjælp/forklaring af hvad man skal gøre. Bestem definitionsmængden for funktionen f givet ved f(x)=√(x^2-4x+3) Hilsen Jesper , tak på forhånd! -
funktioner for begyndere
ForumindlægHejHvordan løser man denne opgave:Bestem definitionsmængden for funktionen:f(x) = kvdrod xDer er selfølgelig flere opgaver, men vil gerne vide hvordan man løser denne her, da den ser nemmere ud end de andre, dermed vil det være nemmere for mig at forstå!På forhånd tak for hjælpen :)
