Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19921 til 19940 af 153574
-
rumgeometri opgave
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt A(0,0,1) og en linje l:(x,y,z)=(9,1,0)+t(0,1,-1),t?R a) gør rede for, at punktet A ikke ligger på linjen l. b) i. Bestem en ligning for den plan p, der indeholder punktet A, og som står vinkelret på linjen l. ii. Med S betegnes det punkt på l... -
Ligning for plan...,,
Forumindlægopgaven lyder sådan: I et koordinatsystem i rummet er givet 3 punkter: A(0,0,1) , B(1,-1,2) og C(0,4,0) a)Bestem en ligning for den plan, der indeholder trekant ABC. Mit forslag: Da det er vektor i rummet kan man for to vektorer a=(a1,a2,a3) og b=(b1,b2,b3) beregne en fælles normalvektor ved... -
vektor
Forumindlæghej det er nogle opgaver fra engelsk som jeg har oversættet på dansk. en reference system vektor a=(3) og b=(-3) (4) (2 ) vi finder vektor c ved liging a+b+c=0, hvor 0=(0) (0) a. finde vinklen mellem vektor a og b b. vis at vektor c har kordinate... -
Acceleration, tid og afstand
ForumindlægHej! :) jeg har en aflevering for til på torsdag men sidder lidt fast i en af opgaverne og kan ikke rigtig finde hvad jeg skal gøre.. så håber på i vil hjælpe der er 2 opgaver (Der er givet følgende formel, hvor s står for vejlængden, t for tiden og a for accelerationen (målt i passende ... -
Omkredsen
ForumindlægHar problemer med det men ville gætte på omkredset er a i tredje +2a -
Ligning
ForumindlægBestem tallet a, så x = 4 er løsningen til ligningen. ?? -
reducer
Forumindlæger det rigtigt ? reducer udtrykket : 4(a-b)^2 -8a(a-b) det giver -4a^2 -4ab + 4b^2 -
kvadratrod
Forumindlæghej jeg har brug for noget hjælp til at modbevise en ligning som lyder. Kvadratrod A + Kvadratrod B = Kvadrat rod A+B -
Nogle opgaver jeg har svært ved
ForumindlægOpg 1) En lineær funktion y =ax+b går gennem punkterne (2,6) og (5,4). Opgave: Beregn en forskrift for funktionen. Opg 2) Udregn følgene vha. potensregneregler: 1) a^3 * (a^-1)^2 * a^7 2) a^2 * 0,1^3 * 10^3 * a^0 3) a^5 / (a^2)^3 Opg 3) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem A(... -
hyperbolsk cosinus, eller anden mulighed !
ForumindlægJeg har ldit besvær med denne opgave: Funktionen f er bestemt ved f(x)=e^x - e^-x Bestem tallet a, således at punktmængden er bestemt ved {(x,y)|0<=x<=a og 0<=y<= f(x) } har arealet 8. Jeg har differentieret funktionen - der jo er det samme og med grænserne fra 0 til t. Har så sid... -
LOST ...
ForumindlægHej sidder med nogle opgaver som jeg ikke lige kan hitte ud af... nr. 1 Fire variable sørtelser er forbundet ved formlerne R=R0*(1+a*t) og U=R*I hvor R0 og a er konstander opstil en formel der ud trykker t ved U og I.. Nogen der lige kan give et hint elelr noget..? nr. 2 Bestem k, så -2 er ... -
help
ForumindlægI (trekant)ABC er a = 47, c = 150 og vinkelC = 111º. a) Gør (uden beregninger!) rede for, at vinkelA må være spids. b) Beregn vinkelA. -
Stil - rettelse
ForumindlægNogle der lige vil rette disse få linjer af min franske stil?På forhånd tak:Nikita fair de progrès au centre et elle ******* kan tilsidst udføre sin første mission *********. Elle va tué un homme important. Le mission ***gik godt og Nikita kan efter tre år forlade centret. Hun er nu klar til sit ... -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku' jo' være super lækkert.Mette -
AT religion og historie
ForumindlægJeg har om Hadj i Religion og Historie og har formuleret disse spørgsmål: Hvorfor foretager muslimer Hadj? Hvilken betydning har Hadj efterfølgende for de muslimer der har foretaget rejsen? Hvordan påvirker Hadj muslimers adfærd, og har hvis den gør, hvordan påvirker den så deres syn på samfund... -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
College!
ForumindlægJeg står i den ( Til tider håbløse) Situation at jeg gerne vil søge ind på college i USA...Ville lige høre om der var andre der stod i den samme situation? -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n...
