Kemi
Hvorfor er det ikke nødvendigt at fjerne carbon fra spildevand?
Jeg skal i en kemirapport svare på, hvorfor det ikke er nødvendigt og kemisk umuligt at fjerne carbon fra spildevand, og om AgNO3 eller Ca(NO3)2 er bedst til at fjerne fosfor. Jeg kan virkelig ikke finde svarene på de spørgsmål. Der skulle vel ikke være en af jer, der kunne hjælpe mig? :)
Svar #1
07. oktober 2014 af Heptan
Hvad mener du, når du siger carbon ... ? Hvis du her mener carbonat, så findes carbonat naturligt i vand, og er ikke giftigt. Ved reaktion med syre, dannes carbondioxid. Det er vanskeligt at fjerne carbonat, da carbonat er en base, og derfor er letopløselig i vand. Den er altså mere vanskelig at fælde i modsætning til phosphat.
Og fosfor ... ? Hvis du her mener phosphat, så er calciumnitrat bedst, da den kan "tage" to stk. phosphat pr. forbindelse, i modsætning til sølvnitrat, som kun kan "tage" ét stk phosphat pr. forbindelse.
Svar #2
07. oktober 2014 af cep1 (Slettet)
Jeg mener carbonat og phosphat, jeg havde set forkert :) Tusind tak for svaret! hvad mener du helt præcist, med at tage et stk og to stk?
Skriv et svar til: Hvorfor er det ikke nødvendigt at fjerne carbon fra spildevand?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.