Matematik
Differentiere
Hvordan differentieres e^2x??
Svar #2
12. oktober 2014 af Jegharbrugforhjælpp (Slettet)
så hvis det var e^3x
så: 3* e^3x ?
TAK!
og hvad med
??
Er der en speciel reneregel for det? Kan ikke rigtig komme videre..
Svar #4
12. oktober 2014 af Jegharbrugforhjælpp (Slettet)
Potensreglen?
Der er ikke noget i udtrykket som er ophævet?
Svar #5
12. oktober 2014 af Jegharbrugforhjælpp (Slettet)
hvis jeg har:
f(x)=

Når jeg differentierer, får jeg et ret underligt resultat som ikke stemmeroverens med min lommeregner..
Har brugt regnereglen f(x) / g(x)
Svar #7
12. oktober 2014 af Jegharbrugforhjælpp (Slettet)
Det er også den jeg har brugt.. Mit reslutat er bare ikke i overensstemmelse med min lommeregner..
Har brugt formlen for differentation af to funktioner: f(x) / g(x)
Svar #10
13. oktober 2014 af hejmeddig121 (Slettet)
Ah.. har fået det til det samme.. Problemet er bare, hvordan du får kvadratrod x ned i næveren når du reducerer.
Svar #11
13. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)
#10
Er funktionen
(I)
eller
(II)
eller noget helt tredje?
Svar #12
13. oktober 2014 af hejmeddig121 (Slettet)
Det endelige resultat
Svar #13
13. oktober 2014 af hejmeddig121 (Slettet)
Det er i det enelige resultat at jeg ikke forstår hvordan kvadratrod kommer ned i nævneren
Svar #14
13. oktober 2014 af mathon


man dividerer en brøk
med en størrelse
ved at gange med størrelsen i nævneren

Svar #16
13. oktober 2014 af hejmeddig121 (Slettet)
# 15 - havde misforstået det.. det er funktion (1)
Svar #17
13. oktober 2014 af hejmeddig121 (Slettet)
Arh, jeg prøver.. men hvordan kommer du frem til
?
Når jeg ganger hele leddet sammen , får jeg :
+ 
Ellers har jeg forstået resten! :)
Svar #18
13. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)
#17
Med din bekræftelse i #16 er funktionen så

og dermed er

Skriv et svar til: Differentiere
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.






