Kemi
Reaktionsmekanismerne bag syntesen af paracetamol
Hej alle sammen.
Jeg er igang med at skrive SRP om paracetamol, og i min problemformulering står der at jeg skal redegøre grundigt for reaktionsmekanismerne bag syntesen af paracetamol. (Skal lige tilføjes at jeg har været inde og lave forsøget på universitet).
Jeg er rimelig lost, er der en sød person der evt har skrevet en opgave om det eller kan forklare det, så ville jeg være utrolig taknemlig!
Svar #1
28. november 2014 af Dulugtergrimt (Slettet)
Hvordan har du fremstillet det? Så vidt jeg ved renhedstester man paracetamol grundet mulighed for dannelse af biprodukter. Jeg vil se det som relevant at du kan forklare hvorfor/hvorfor ikke reaktionen i højere grad forløber den "korrekte" vej fremfor biproduktets vej.
Svar #2
28. november 2014 af kinderthorberg (Slettet)
Ja jeg har fremstillet det. Jeg har optaget både IR- og H-NMR-spektre af produktet. Jeg har bare ikke lært noget om reaktionsmekanismer, så jeg forstår ikke rigtig hvad jeg skal.
Svar #3
28. november 2014 af OliverGlue (Slettet)
Du kan finde næsten alt på google
https://www.youtube.com/watch?v=249FNCSR-Cw
men der findes forskellige måder at fremstille det på, du bliver nød til at redegøre for, hvilkle reaktanter du har benyttet.
Skriv et svar til: Reaktionsmekanismerne bag syntesen af paracetamol
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.