Matematik
Spørgsmål vedr. gættemetoden
13. maj 2015 af
hug,go (Slettet)
-
Niveau: Universitet/Videregående
hvis jeg skal løse diff. ligningen
gætter jeg på at den partikulære løsning er et polynomie, så
og
og

Indsætter jeg dette i min diff. lign. får jeg
<=>

men hvordan bestemmer jeg så A, B og C?
Skriv et svar til: Spørgsmål vedr. gættemetoden
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.




