Kemi

nogle der kan hjælpe mig med disse sidste opgaver jeg ikke kan finde ud af?

19. oktober 2015 af masidi (Slettet) - Niveau: B-niveau

Termitreaktionen (reaktion II) er en exotherm reaktion, der bl.a. giver frit jern som produkt. Da temperaturen under reaktionen bliver meget h.j, smeltes jernet, og termitreaktionen bruges derfor bl.a. til at reparere samlinger i jernbaneskinner. Fe2O3(s) + 2 Al(s) Al2O3(s) + 2 Fe(s) For processen (reaktion III) 2 Al(s) + 3/2 O2(g) Al2O3(s) oplyses det, at ΔH. er −1668 kJ/mol. 2) For processen (reaktion III) 2 Al(s) + 3/2 O2(g) Al2O3(s) oplyses det, at ΔH. er −1668 kJ/mol. 2) Beregn herudfra ΔH. for termitreaktionen (reaktion II). Hvis sp.rgsm.l 1) ikke er besvaret kan det anvendes, at ΔH. for reaktion I er −800 kJ/mol. (I) (IIIFor termitreaktionen (II) er ΔS. = −9,86 JK−1mol−1 3) Beregn ΔG. for termitreaktionen (II) ved 25 .C ud fra denne oplysning. 4) Beregn ligev.gtskonstanten for termitreaktionen (II) ved 25 .C.

Skriv et svar til: nogle der kan hjælpe mig med disse sidste opgaver jeg ikke kan finde ud af?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.