Matematik
Separation af variable - hurtigt spørgsmål om kontinuitet
For beviset af separation af variable har jeg set flere gange at man antager at h er kontinuert i intervallet I, og g er kontinuert i intervallet J. Jeg tænker så er det ikke nok bare at sige at h og g er kontinuerte funktioner, hvor g =/= 0, frem for at tildele det er interval. Det føles bare umiddelbart unødvendigt.
Svar #1
08. december 2015 af peter lind
Der er jo forskel på om funktionerne er kontinuerte på R eller er kontinuert på et begrænset interval, så det kan du ikke.
Skriv et svar til: Separation af variable - hurtigt spørgsmål om kontinuitet
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
