Kemi

forsøg med lactase og ONPG

09. december 2015 af shabanaa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa

Er der nogen som har lavet forsøget, med enzymet lactases reaktion med substratet ortho -nitrophenylgalactosid (ONPG). For det første har jeg brug for lidt hjælp til hvordan man laver et michaelis menten kurve. Jeg har fundet alle tangenthældninger for mine resultater, men hvordan kommer jeg videre? Jeg har også brug for lidt hjælp til databehandlingen nr. 2, 3, 5, 6: Linket er forneden på side 18. 

http://www.emu.dk/sites/default/files/Fors%C3%B8g%20med%20enzymer.pdf 

Hvis nogen som har lavet forsøget, ville det være super hvis i kunne sende jers opgave som jeg kunne få lidt inspiration af :)

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2020 af SofieAmalieJensen

#0

Hej, jeg ved godt det er et lidt gammelt opslag, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe alligevel. Jeg har fået data for samme forsøg, men var ikke med til udføre forsøget. Hvorfor skal man finde tangenthældningerne? Hvordan går man fra at have data som går på absorbans og [s] over tid, til at finde michaelis-menten-konstanten?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. marts 2020 af SofieAmalieJensen

#1
 

løst.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. maj 2021 af ouicanoui

Hej SofieAmaileJensen

Jeg ved at opslaget er 1 år gammelt, men jeg er også stødt på det samme problem.

Tak på forhånd.


Skriv et svar til: forsøg med lactase og ONPG

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.