Biologi

Fordele og ulemper ved regnvejr og sol - hjælp til eksamen

23. juni 2019 af AlmaasHaidari - Niveau: C-niveau

Hej allesammen, jeg er igang med at læse op til min allersidste eksamen. Jeg er igang med at øve mig på følgende spørgsmål. Vil I ikke være sød at komme med jeres bud?

Overalt på jorden ændrer nedbørsmønstrene sig. Nogle steder falder der mere regn end der plejer, og andre steder falder der mindre. Hvad giver det af problemer?

Mit bud: De steder hvor det regner, er der fugt, og de steder det ikke regner, så er der ikke så meget fugt, hvilket medfører i at planterne og andre ting visner. 

Men hvad ellers? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2019 af ringstedLC

To af grundene til at plantebælterne ligger, hvor de gør, er dels mængden af nedbør og dels fordelingen hen over året. Planter kan emigrere over meget lange tidsperioder, men på kortere sigt vil det betyde, at mange af dem bukker under.


Svar #2
23. juni 2019 af AlmaasHaidari

Hej tak for dit svar, hvilke andre problemer kan det ellers give? 

Jeg kan nemlig risikere at trække spørgsmålet til eksamen - er der evt. et sted hvor jeg kan læse om det?

Vil det ikke have en indflydels på andre ting også? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juni 2019 af Anders521

#2 Der kan også forekomme menneskelige og økonomiske omkostninger i forbindelse med ingen eller store regnmasser.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. juni 2019 af ringstedLC

#2: Ved store forandringer i nedbørsmængden er det jo ikke bare blomsterne i altankassen, der måske går ud eller drukner. Det vil gå ud over land- og skovbrug og dermed millioner af menneskers livsgrundlag.


Skriv et svar til: Fordele og ulemper ved regnvejr og sol - hjælp til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.