Kemi

Hjælp til nogle beregber

10. februar 2020 af maria2016 - Niveau: B-niveau

Hej er der nogle som kan foreklarer disse beregber redoxtitrering, oxideret ,  titrering, tilbagetitrering og destillation 

Håber i kan hjælpe mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar 2020 af Curiosity4life

Jeg har ikke så meget styr på dem... men jeg ved i hvert fald at oxidation er en kemisk proces, hvor ilt går i forbindelse med et materiale eller stof. Fx når ilt går i forbindelse med jern dannes der rust og det kaldes oxidation...

og titrering det var en metode man bruger til at finde indholdet af en kemisk forbindelse -mener jeg, jeg er ikke helt sikker...

"En tilbagetitrering kan tænkes som en normal titrering, bortset fra udført i omvendt.

Ved en regelmæssig titrering titreres den oprindelige prøve. Ved en tilbage-titrering sættes en kendt mængde reagens til en opløsning og får reagere, og overskuddet titreres.

En tilbagetitrering kan også kaldes en indirekte titrering." (det fik jeg fra internettet) ;)

Destillation er en metode til adskillelse af væsker eller faste stoffer med forskellige kogepunkter. (...det kopirede jeg fra wiki)

I hvert er det det jeg kan få frem...

håber det hjalp though :)


Svar #2
10. februar 2020 af maria2016

Tusind tak, det hjalp meget :) 


Skriv et svar til: Hjælp til nogle beregber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.