Kemi

Hjælp til kemi før kl. 16 (Sn1-reaktion)

04. december 2020 af MSN17 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej 

Jeg har problemer med at løse spørgsmål 2 og 5 i den vedhæftet billede. Jeg har løst 1 og 4. 

På forhånd tak :)

Vedhæftet fil: Billede1.png

Svar #2
04. december 2020 af MSN17


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. december 2020 af Moderatoren

Se din første tråd her: 

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1988144

Husk at: 

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #4
04. december 2020 af MSN17

Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an. Det er min første opgave af den type. 

#3

Se din første tråd her: 

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1988144

Husk at: 

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. december 2020 af Soeffi

#0. 2) Antag at reaktanten kun findes på R-form, hvad kan man forvente om produktet? - Vil det også kun være på een form (hvilken?), eller vil produktet være en racemisk blanding?


Svar #6
04. december 2020 af MSN17

#5

#0. 2) Antag at reaktanten kun findes på R-form, hvad kan man forvente om produktet? - Vil det også kun være på een form (hvilken?), eller vil produktet være en racemisk blanding?

Når reaktanter reagere på R-form, så får vi vel en produktet på R-form. Korrekt?


Svar #7
04. december 2020 af MSN17

Jeg har løst spg. 2)


Svar #8
04. december 2020 af MSN17

Nogen der kan hjælpe med 3 og/eller 5?


Brugbart svar (0)

Svar #9
05. december 2020 af Soeffi

#8.


Skriv et svar til: Hjælp til kemi før kl. 16 (Sn1-reaktion)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.