Matematik

Nspire matematik

11. september 2021 af Sigurdsen - Niveau: C-niveau

Er der nogle er jer som er gode til Nspire

og kan forklare mig hvordan man løser denne opgave på nspire. Bare en forklaring er fint

En lineær funktion f har hældningskoefficienten 3. Grafen for f går gennem punktet (-1,10).

a)   Bestem en forskrift for f.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. september 2021 af Anders521

#0 Du har ikke brug for TI-Nspire til at løse opgaven.


Svar #2
11. september 2021 af Sigurdsen

Nej men det er fordi at jeg skal lave hele min opgave på nspire altså det er et krav

Brugbart svar (0)

Svar #3
11. september 2021 af Anders521

#2 Åbn programmet, så vælg applikationen "Noter". Så kan du skrive. Skal du skrive matematiske notationer, er der skabelon til venstre. 


Svar #4
11. september 2021 af Sigurdsen

Det bare mere hvordan jeg løser opgaven ved brug af en graf feks så jeg kan bevise det ig kun i nspire

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. september 2021 af Anders521

#4 Så kan du først løse opgaven, og dernæst indtaste grafen for funktionen ved at vælge applikationen "Grafer". Til at indsætte punktet i opgaven, vælg i "Grafer" menuen "Geometri og værktøjer" til venstre i skabelonvæktøjskassen, og så "Punkt og linjer".


Brugbart svar (0)

Svar #7
12. september 2021 af mathon

                     \small \begin{array}{lllll} \textup{ligning:}&&y=3x+b\quad \textup{gennem (-1,10)}\\\\&& \textup{solve}\left ( 10=3\cdot (-1)+b,b \right ) \end{array}


Skriv et svar til: Nspire matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.