Kemi

Hvordan kan jeg finde ladningen af en polypeptidsekvens???

28. november 2024 af laurahansen4343 - Niveau: Universitet/Videregående

jeg er helt forvirret omkring, hvordanjeg skal finde ud af ladningen af subtratet angiotensin 1. jeg har facit i billedet, men er fovirret over fremgangsmetoden?

Håber nogen kan hjælpe mig!!!!!!! 

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2024 af M2023

#0. Du skal vide, hvor mange amino- og carboxylsyregrupper, som stoffet indeholder. Dernæst skal du kende pH. Hvis opløsningen er sur, så vil alle aminer have et + og alle syrerestgrupper have et - . Disse lægges sammen til nettoladningen. Hvis pH er neutral, så er du nød til at undersøge de enkelte pKs-værdier.

Svar #2
28. november 2024 af laurahansen4343

dette er hvad opgaven udelukkende giver, og hvordan skal jeg så gøre det?

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2024 af M2023

#2. Prøv at finde syrer og baser på nedenstående skema, husk at der er en syre i den ene ende af molekylet og en base i den enden.

Brugbart svar (0)

Svar #4
30. november 2024 af M2023

#0. Aminosyresekvensen starter med Asp, som har en NH2-gruppe. Asp indeholder desuden en COOH-gruppe i sidekæden. Det kan derfor tænkes, at Asp både har en positiv og en negativ ladning ved pH = 6,9, hvilket gør den neutral.

Arg indeholder to aminer og kan derfor have to positive ladninger. Tilsyneladende har den kun en.

Val, Tyr og Ile har ingen baser eller syrer i deres sidegrupper.

His har en imidazol-ring, som har amfoteriske egenskaber. Jeg er ikke sikker på, hvorfor ladningen giver 0.

Phe har ingen syrer eller baser i sidegruppen.

Det har Leu heller ikke, men den har et endestillet COOH, som fraspalter H+ og dermed er negativt.

Skriv et svar til: Hvordan kan jeg finde ladningen af en polypeptidsekvens???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.