Matematik

er det rigtigt løst?

06. november 2013 af cecilied34 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogen der kan svare mig på om det er rigtigt løst? Man skal finde den fuldstændige løsning til 1,2,3 og 4

1) y' - 5y = 0                                                                              
y' = 5y
y = e^(5x) *c


2) y' + y = 0

y' = -y = -1y
y = e^(-1x) * c


3) y' + 2y = 0

y' = -2y
y = e^(-2x) * c


4) y' - 0,5y = 0

y' = 0,5y
y' = e^(0.5x) * c


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2013 af PeterValberg

ja, - du behøver ikke at skrive y = c·x-1x i 2), du kan "nøjes" med:  y = c·e-x

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
06. november 2013 af cecilied34 (Slettet)

Okay, tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: er det rigtigt løst?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.