Matematik
er det rigtigt løst?
Er der nogen der kan svare mig på om det er rigtigt løst? Man skal finde den fuldstændige løsning til 1,2,3 og 4
1) y' - 5y = 0
y' = 5y
y = e^(5x) *c
2) y' + y = 0
y' = -y = -1y
y = e^(-1x) * c
3) y' + 2y = 0
y' = -2y
y = e^(-2x) * c
4) y' - 0,5y = 0
y' = 0,5y
y' = e^(0.5x) * c
Svar #1
06. november 2013 af PeterValberg
ja, - du behøver ikke at skrive y = c·x-1x i 2), du kan "nøjes" med: y = c·e-x
Skriv et svar til: er det rigtigt løst?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
