Resultater: 19981 til 20000 af 436241
-
Målstoksforhold
ForumindlægHej skal lave denne opgave, men kan ikke finde ud af det..... "En byggegrund måler 60x90meter. Man skal tegne den i målestoksforholdet 1:250.Hvor lang og bred skal tegningen være?" -
fysik hjælp kunne være dejligt.
Forumindlæghej, her er en lille opgave hvor jeg er gået i stå. Håber der er nogle som kan hjælpe.Et radioaktivit præparat indeholder et stof med halveringstiden 3,0 døgn. Aktiviteten fra præperatet er til at begynde med 600 Bq.Hvor mange kerner henfalder i løbet af det første døgn? -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
Opgaven lyder: "Vis at ..."??
ForumindlægHar denne opgave: Vis, at 8x-e-x+14√(x) er en stamfunktion til 8+e-x+((7)/(√(x))) Når der står vis at, er det så nok bare at lave integralberegningen (og komme frem til den stamfunktion, som er skrevet i opgaven). Eller hvad indebærer det, at "vise det"? Og min lærer v... -
USAs politiske position efter 1989
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig. Jeg skal i min opgave gøre rede for USAs politiske position i verden efter 1989.. Jeg ved at Geroge W. Bush kom til magten der, og tænkte at det kan have noget med det at gøre? Vh -
Bestem vinkel B og vinkel C
ForumindlægI trekant ABC er <A=51, |AB|=4,50 og |BC|=6,90 Vinkel B og C skal bestemmes I andre tråde kan jeg se, at man godt kan bruge sinusrelationerne til at finde de to vinkler, men jeg forstår ikke, hvorfor den ikke ryger i sinusfælden - er der nogen, der kan forklare mig hvorfor? Tak! -
stamfunktion!
ForumindlægOpgaven lyder : Lad funktionen f være givet ved f(x)=2x-3. Tegn de grafiske billeder af de fire stamfunktioner, der går gennem hhv. (1,-1),(1,0),(1,1) og (1,2).Jeg integrerer først f(x) og får F(x)= x^2-3x+kHvordan tegner jeg dem ?Hilsen klavs -
Fysik
Forumindlæghej, her er en lille opgave hvor jeg er gået i stå. Håber der er nogle som kan hjælpe. Et radioaktivit præparat indeholder et stof med halveringstiden 3,0 døgn. Aktiviteten fra præperatet er til at begynde med 600 Bq. Hvor mange kerner henfalder i løbet af det første døgn? -
2 opgaver
ForumindlægI min mat aflevering er jeg stødt i nogle opgaver som jeg har problemer med.1107. Funktionen f har forskriften f(x)=2*x^1,5Bestem en ligning for den tangent der har hældningstallet 6.Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x, hvor a>01) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2. (kvadratrod(9a... -
"Hjælp til cirklens ligning".......
ForumindlægHej...sidder og har problemer med opgaven forneden.håber at der er nogen der er villig til at hjælpe mig med denne opg:En cirkel har ligningen: x^2-14x+y^2+4=01) Bestem centrum C og radius r for cirklen.2) Beregn koordinaterne til cirklens skæringspunkter med koordinatsystemets 1. og 2. akse.3) ... -
et lille spørgsmål?
Forumindlægf(x) = -1/2x^2+5hvordan sætter jeg denne ligning i f(x)=0 og løser andengradsligingen ud fra dette...ved ikk hvordan jeg skal opstille det og løse det ..... -
Delbrøksopsspaltning
ForumindlægHej.Sidder og arbejder med nogen Laplace-tranformationer, og har lidt problemer med at finde de inverse. Vi har fået at vide, at man kan bruge en metode som de kalder "delbrøksopspaltning", men jeg kender/forstår ikke denne metode. Metoden skulle gå ud på, at man tager en brøk, med bevæ... -
sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med denne opg.I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. Der oplyses at P(A)=1/3 og P(AUB)=2/3. Bestem P(B) i hver af følgende tilfælde.a) A og B er disjunkteb) A og B er uafhængigepå forhånd tak -
Logoritmer.... HJÆLP !
ForumindlægHEy.... har en ligning som driller.... log(x) + log(x+3) = 1ved så meget at løsningen er x = 2 men alt derind imellem er volapyk ligenu.... PLEASE HJÆLP !!!!!!!!! -
SSO - 2. VERDENSKRIG
ForumindlægHej alle sammen. nu er det snart ved at være tid til SSO, og jeg skal igang med at læse lidt. Mit ovre enme er: 2.verdenskring og mit underenme er om: Modstandskampen – Modstandsbevægelsen. Jeg har valgt ar analysere filem ''Flammen og citronen'' og sider nu og ska... -
Jura - retshistorie
ForumindlægHejsa Jeg læser jura på KU. Jeg har lidt vanskeligt ved at løse opgaverne i retshistorie, er der nogen som kan hjælpe med at se på min opgave og evt. komme med råd omkring opgave opbygning? Tak - T -
betonbjælken - Optimering
ForumindlægHej! :) Jeg er så heldig at ha fået en aflevering for, men er så lost i opgave 2 at jeg virkelig har brug for hjælp! Desværre var min lærer ikke været til meget hjælp, så håber I er! Kom frisk! :) -
Vektorer
Forumindlægokay jeg har nogen få spørgsmål...---------------------------------Hvornår er vektorer parallelle?---------------------------------så er der en opgave jeg har nogen problemer med:Om vektorerne a og b er det givet, atx = 5a - 3by= 2a + 4b, (-18) (-2)hvor x = ( 20) og y = (34). Bereg... -
Damplokomotiv
Forumindlægførst vil jeg sige tak til brugeren "frodo" for hans hjælp da jeg oprettede et indlæg den 4. august...her er opgaven jeg vil have hjælp med:Mens det viste damplokomotiv (ikke relevant) kører, beskrives højden h over skinnerne af den vandretliggende trækstang, kobbelstangen, ved:h(t)= 0,... -
Fransk - et par små sætninger
ForumindlægHeysaNogen der lige vil checke disse ord/sætninger i morgen?a)Je suis né le 10 février 1987.b)Nous sommes la date 25 août c)Je suis levée à sept heuresd)Je ne sais pas vieux ma tante est, mais elle semble jeune.e)J’ai une amie, qui s’appelle...(Ved godt det nogle meget nemme sætninger, men er ikk...
