Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8021 til 8040 af 9751
-
Lemma, korollar, proposition - Inddeling af matematiske sætninger
ForumindlægHej! Sommerferien lakker så småt mod sin ende. I den forbindelse er jeg gået i gang med at genopfriske, visse, emner, fra det foregående studieår. I denne sammenhæng, er jeg blevet i tvivl om noget, fra den allerførste tid på studiet; netop spørgmålet, hvordan de forskellige sætninger, 'lem... -
Hvor skal der være kommaer?
Forumindlæg"Den reelle løsning ville jo være at man snakkede med sine med sine forældre om det" Hvor skal kommaet være i denne sætning? Jeg har fumlet med det i lang tid og kan ikke finde ud af det. Håber i kan hjælpe mig -
Bestemmelse af tangentvektor og kurvens retning
ForumindlægJeg sidder med en opgave vedrørende vektorfunktioner og har en opg. som lyder: "En vektorfunktion er givet ved p(t), hvor x(t) = 2t2 og y(t) = 5t*et. Bestem tangentvektoren i punktet P0 og brug denne vektor til bestemmelse af kurvens retning." Jeg har differentieret p(t) indtil vide... -
historieopgave
Forumindlæghej jeg skal skrive en dansk historieopgave, og jeg skal skrive min egen problemstilling om danskere i krig, så hvis i har nogle forslag til en problemformulering samt redegør, analyser og diskuter spørgsmål så skriv gerne:) -
Nogle Kemi spørgsmål
Forumindlægher er lige nogle spørgsmål 1. Hvad er et grundstof? 2. Hvor mange grundstoffer? 3. Hvad er en kemisk forbindelse? 4. Hvad er det periodiske system? 5. Hvilke to grupper kan grundstofferne op i? 6. Hvad kaldes grundstofferne i hovedgruppe VIII? 7. Hvad er fælles for grundstoffer, der står i samme... -
Differentialregning
ForumindlægEr følgende forklaringer korrekte? Er der eventuelt noget, der kan uddybes? Hvad betyder f´(x)? f´(x) er tangenthældningen for f i punktet x. Hvad betyder f´(3) = 2 ? Det betyder, at tangenten for f i punktet x = 3 har en hældning på 2. Hvad er forskellen på f´(3) og f(3)? f´(3) betyder tangen... -
Eksponentiel notation
ForumindlægHvordan omskrives et facit (4.370,880) til eksponentiel notation? -
jeg har et par spørgsmål til jer fordi jeg har en opgave om det og jeg kan heller ikke finde ud af det.
ForumindlægHvad er grundstoffer? Hvad er forskellen på et grundstof og en kemisk forbindelse? Findes grundstoffer frit i naturen? Hvor mange grundstoffer har man fundet indtil videre? Hvad er det periodiske system? Hvad kendertegne grundstoffer fra den samme gruppe i det periodiske system? -
matematik c hf . fra 7 dec 2018
Forumindlægopgaver 6 Tabellen viser medlemstallet i Sygeforsikringen Danmark i perioden 2012-2017. I en model beskrives udviklingen i medlemstallet ved en lineær funktion f(x)=ax+b hvor () fx er medlemstallet i tusinde, og x er antal år efter 2012. År efter 2012 1 2 3 4 5 Medlemsta... -
Kan ikke forstå formlen, Entropy i Bio...
ForumindlægHej derude. Jeg har svært med at forstå formlen, og i opgaven er der en regnestykke, som jeg misforstår. Min forståelse af formlen er: Første søjle med A' Anden søjle med 5 A-er og en I forstår jeg: For den tredje søjle med 4-Aer og 2 I-er har jeg: For den fjerde søjle forstår jeg: ... -
Hvorfor står det i parentes, og ikke til venstre i en afstemt reaktion?
ForumindlægHvorfor står (NO3)2 i parentes? Vil det sige at det der to ioner? Mere fordi jeg finder det lidt besyndeligt, at en afstemt reaktion skal se sådan ud, for at være korrekt: 2AgNO3 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 og ikke sådan: 2Ag(NO3)2 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 Håber virkelig, at der er en der kan s... -
Hvad skal b være for to løsninger?
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en matematikopgave, og kan ikke komme videre d) Hvad skal der gælde om b for at ligningen 4x^2 + bx + 9 = 0 har to løsninger? Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer frem til hvad b er???????????? Tak på forhånd :) -
Psykologisk teori om samfundets skyld
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om der findes en psykologisk teori, der modsat udviklingspsykologien, som bygger på, at barndommen har noget at gøre med, hvor man ender som voksen, mener, at det er samfundets skyld? Meningen med teorien er, at den gerne skal sætte udviklingspsykologien i perspektiv. ... -
Genre
ForumindlægJeg står her med en opgave og kan ikke lige huske alle de undergenre der er. det jeg har er en novelle, men mangler undergrene til det, det er til dansk på niveau D -
3-trinsreglen
ForumindlægHej jeg sidder med en ligning og skal regne 3-trinsreglen ud, som jeg ikke kan finde ud af eller har eller ikk nogle ideer hvordan man kan gøre. Jeg har læst på nettet og forstår det ikke. Håber en af jer kan hjælpe mig med det f(x)=5x^2+2x-4 -
differentialkvotient
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad jeg har gjort forkert? Opgaven lyder: Vi ser på funktionen f(x) = Beregn y-tilvækser og differenskvotienter ud fra x0 = 1. Gør det for hver af h-værdierne -0,5 og 0,5 Jeg har gjort følgende ved h= -0,5: f(x0+h) - f(x0) f(1+(-0,5)) - f(1) = (1+(-0,5)... -
matematik tangent
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at forstå denne opgave og samtidig fortælle hvordan jeg skal lave den. -
brøktal
Forumindlæghvilke brøktal er lig med 3/5? -
nogen der kan hjælpe med denne opgave
Forumindlægshow that -
"Vis en metode til at afgøre om en linje er tangent til en cirkel"
ForumindlægSkal jeg til dette spørgsmål udregne en tangentligning til cirklen eller skæringspunkt mellem cirkel og linje hvor linjen kun skærer i netop ét punkt? På forhånd tak.
