Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8301 til 8320 af 9751
-
Synes/Syntes
ForumindlægDen almene viden fra folkeskolen fortæller os at alle verber i en sætning skal være samme tid. Simpelt og let at forstå. Problemet med synes og syntes er at jeg ofte bruger "synes", som noget jeg stadig mener, mens "syntes" ofte handler om noget jeg engang mente, men som jeg... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til mundtlig fysik, og skal i et af spørgsmålene omtale newtons love. Den 2.lov lyder: Loven om kraft og acceleration "En partikel med massen m, der påvirkes af kræfter med resultanten Fres, får en acceleration a, der er proportional med Fres: ... -
Singularity!! Spg. til mdt. elsamen til 3-årigt A
ForumindlægHej...Jeg har lige 3 små spg. inden min eksamen onsdag.1) Hvordan kan den associative, kommutative og distributive(?) lov beskrives i ord? Hvad er forskellen på dem?2) Projektionsformlen kan skrives på to måder (alle er vektorer - ingen pile):b(a) = ((a*b)/|a^2|)*aog |b(a)| = |a*b|/|a|- hvoraf #2... -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf? -
2 sætninger
ForumindlægHejsa... Nogle der vil hjælpe mig med de to nendestående sætninger - tak;-) Det ville have været en god ide Jeg tør ikke snakke med dig Jeg kan ikke lide dig Hun kan lide at danse I første omgang var det ham ikke helt klart, hvad det drejede sig om -
Komplekse koefficienter af en Fourierrække
ForumindlægJeg skal finde cn for Fourierrækken. og a0 = 2, a1 = 1/2sinx og Hvordan finder jeg cn ? Jeg forstår det ikke pga det ekstra led i f(x) på 1/2sinx ? -
Hjælp:))
ForumindlægJeg har fået som opgave at skrive et par linjer om hvorfor mit eget værelse er mit favorit rum. Er der nogle der vil tjekke det igennem for fejl så vil det være super!!:) Ma pièce préférée. J'aime ma chambre parce que c'est ma chambre seulement. Dans ma chambre j'ai m... -
Hvilke funktioner mangler du?
ForumindlægHej Alle, Vi vil gerne gøre Studieportalen.dk til en endnu bedre hjemmeside. Studieportalen.dks formål er at tilbyde alle lige adgang til lektiehjælp, men hvilke funktioner synes du vi mangler? Skal vi have flere guides (fx en til AT -metoder?) eller har du måske en god ide til en ny funktion (F... -
Eksamen forbrændnings reaktion
ForumindlægHej jeg vil vide om mine noter er korrekt især den sidste reaktion, går ud fra "C" er sod? Ved fuldstændig forbrændning; Ved ufuldstændig forbrændning; Tak for hjælp på forhånd -
Spørgsmål om sumtegnet
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål om sumtegnet ∑. I en tråd er der en opgave, hvor der indgår et sumtegn. Jeg har set det i forbindelse med bestemte integraler, men ikke med uendeligstegn fra oven og for neden f.eks. ... -
Hjælp hvad gør jeg?
ForumindlægHej jeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg beregner denne opgave korrekt, men kan ikke komme videre. Jeg har intet lavet ved opgaven, jeg forstår den bare ikke. Virksomheden myP3 producerer mP3-afspillere. De samlede omkostninger ved produktionen kan beskrives ved en stykkevis lineær funktio... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
nationalromantik
ForumindlægHej.Er der ikke nogen, som kender til nogen gode salmer,dertydeligt afspejler nationalromantik, Jeg fatter virkelig ikke hvad forskellen på det og så universalromantikm så hvis der er nogen der kender til det sidste ligeledes, er de meget velkomne.. -
Historie opgaven (muligt emne)
ForumindlægHej folkens.Jeg er begyndt at tænke lidt over hvilke emner jeg eventuelt kunne tænke mig at skrive om. Nu er jeg så blevet lidt hooked på at skrive om gangsterne igennem alle tiderne. Mit spørgsmål lyder så til jer om det er i for bredt emne eller hvad synes i? -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Differentiere, f'(x) =0
ForumindlægHej alle i kloge mennesker :) jeg er gået fuldstændig i stå i den her opgave: En funktion f er givet ved f(x)= x^3-2,5x^2-2x+7 A) Løs ligningen f’(x) =0 b) betem monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f.... og må godt bruge lommeregner :) håber i kan hjælpe mig -
minispørgesmål, diff bevis
ForumindlægHejza, jeg skal bevise at f(x)=1/(x^2) er differentiabel i x-->x0 og finde f'(x)vi har tidligere i klassen bevist for f(x)=x^2Er det ikk fuldstændig det på samme måde, bare man ender med resultat f'(x)=1/(2x0)? -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
Oversættelse fra dansk til fransk.
ForumindlægHej, Jeg har en oversættelse for i fransk som jeg skal aflevere på mandag.. Ville være super, hvis der er en, som vil tjekke den igennem og fortælle hvad jeg kan gøre bedre. På forhånd tak! Dansk version: Søndag formiddag køber vi ind, Malik og jeg, eller rettere sagt (fr: plut... -
Rettelse af min eksmansopg. mhp. klage
ForumindlægEr der en, gerne med gode engelskkundskaber, der vil rette min eksamensopgave fra 2.g obl. niveau for mig og give feedback, med henblik på eventuel klage over bedømmelse, idet jeg synes jeg karakteren er for lav?
