Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8401 til 8420 af 9751
-
Kan du forklare sinus til 9.-klasses elev?
ForumindlægNogen der kan forklare en skarp folkeskoleelev sinus? Skal til mundlig mat FSA her på fredag og ville gerne ku finde kateternes længde i en retvinklet trekant, når jeg kun har hypotenusens længde og så de tre vinkler. Håber et eller andet geni kan formidle det ned til mit niveau, så det er for... -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Definitionsmængde y=b*x^a
ForumindlægGod eftermiddag.Dm til en potensiel funktion er Dm(f)=R+Men er der nogen måde, man kan argumentere for det på? Eller skal man bare pr. def. sige at det er en definition? :)På forhånd mange tak -
Er det normalt at ikke kunne lide nogle fra sin klasse?
ForumindlægJeg går på stx, jeg er en dreng, og er det normalt at ikke kunne lide nogle fra sin klasse fx piger eller lign. pga deres væremåde? -
Simple sandsynlighedsregning
ForumindlægHvis man nu ud af 100 objekter har 3 x-objekter og resten y. Man udtager 10 tilfældige objekter. Hvad er sandsynligheden for at de 3 x-objekter er inkluderet i de 10 objekter?Kan bar ikke finde ud sådan nogle sandsynligheds opgaver. Nogen der kan hjælpe? -
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
SSO Kemi
ForumindlægSå er der ikke så forfærdelig længe til, før det er tid til at vælge, hvad man gerne vil med sin SSO. Jeg har selv overvejet at skrive SSO i kemi, og derfor vil jeg lige høre, om der er nogle herinde, som fx. kunne fortælle, hvad de valgte (vil vælge) at skrive om, da de skulle skrive SSO i kemi :) -
Min engelsk lærer taler dansk
ForumindlægVi har efterhånden haft engelsk et par gange nu, og vores engelsk lærer bliver ved med at tale dansk. Det er irritationsmoment, fordi mange bliver bedre til at tale engelsk, i stedet for det bare er, når vi taler 'officielt' om tekster etc. Fx hvis een spørger, om vi havde lektier for - s... -
Reduktion-hjælp!
ForumindlægHej, Jeg vil gerne spørge om I kan hjælpe mig med at løse en enkelt opgave, jeg har svært ved at løse.Opgaven går ud på at reducere følgende udtryk:(2a-b)(2a+b)-4(a+3b)2 + 4b(6a-1)jeg fik resultatet til at blive :(6a)2 - ´(31 b)2 + 24 aber det rigtigt eller omvendt,På forhånd tak,Hilsen Lene -
brøks brøk, med bogstaver..
Forumindlæghåber lige i vil hjælpe mig med endnu en opgave.Skriv gerne hvad i gør, trin for trin.1+((r-s)^2/4rs) / (1+(r/s))kan også skrive den på en anden måde: (r-s)^2 1+ ------- 4rs -------------- r 1+ --- s -
Funktion
ForumindlægHey..Har en opgave jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre med.. Så håber her er en der kan hjælpe..Opgaven lyder som følger:Funktionen f er givet ved f(x) = kvr(x). For x>0 betegner P(x , kvr(x)) et punkt på grafen for f. En linje n går gennem punktet P og står vinkelret på tangenten t til g... -
2. gradsligninger - rettelse
ForumindlægHar om andengradsligninger, men er ikke sikker på jeg har forstået det overhovededet. Nogen der kan fortælle om nedenstående opgaver er rigtige?Reducer flg. udtryk:(x+3)^2 - (4-x)^2 (x+3)(x+3) - (4-x)(4-x)x^2+6x+9 - 16-8x+x^22x^2-2x-7(4x+1)^2 - (4x-2)(4x+2)-8x(4x+1)(4x+1) - (4x-2)(4x+)-8x16x+8x+1... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
graf i latex
ForumindlægHvordan kan jeg indsætte et billede eller graf i latex? -
SSO i engelsk. Forslag?
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive SSO i engelsk, men mangler inspiration til hvilken roman eller hvilke noveller jeg evt. kunne skrive om. Har kigget i gamle tråde, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge. Derfor kunne det være rart, hvis I kunne komme med nogle gode råd og forslag? Og det kunne ... -
Skim det igennem
ForumindlægVi skal digte videre på denne historie, men først skal jeg lige være sikker, at jeg forstår den helt. Jeg har lige oversat det, så det er måske lidt mangelfuldt nogle steder.J. B. n’avait jamias eu l’age de danser. Elle etait née dans une famille rustique de temperament et de gouts ou on lui avai... -
At genkende enheden
ForumindlægJeg er meget dårlig til at kunne se ud fra en brøk eller andet hvilken enhed mit svar kommer ud i og jeg vil give et eksempel om noget jeg er i tvivl om for at høre hvordan i finder enheden.Jeg skal regne T1/2 ud altså halveringstid.jeg bruger formlen A = K * Nalt er kendt undtagen T 1/2, jeg skr... -
chi-i-anden-test
ForumindlægJeg har regnet nogle forventede værdier ud for et datasæt og nogle af dem er under nul. I min matematikbog, står der, at man ikke kan benytte sig af χ2-fordeling, når de forventede værdier er under 5. I min opgave står der: Vil det være rimeligt at bruge χ2-fordeling til at vurdere ... -
rettelse af tysk.......
Forumindlæghejsa ....er der nogen som lige gider at rette min tekst...Kan desværre ikke sætte teksten ind da jeg er bange for at min lærer ser det....så for jeg virkelig!!!!!!!! -
fra Engelsk til dansk
Forumindlægjeg har fået til opgave at omskrive dette engelske digt til mine gene ord (på engelsk self) men det er lidt svært når jeg ikke helt ved hvad det betyder og kan ikke se en klar sammenhæng (se eventuelt mit andet indlæg ;o))her kommer digtet, og jeg har skrevet gloser i parantes bagved selve ordet ...
