Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8661 til 8680 af 9751
-
Medicin Studiet - Optagelse ? HJÆLP !
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for hjælp og respons. Jeg går på gymnasiet lige nu, er midt i 2.g. og har et snit på ca. 8 (ny skala). Hvilket er ret lavt iforhold til hvad det kræves. for at komme ind på studiet idag (kvote 2 = 9,7 i karakter ) Min største drøm har altid været at ville ind på... -
grammatik
ForumindlægHar lavet nogle opgaver.. men tror der er et par fejl. håber der er nogen der kan hjælpe med at rette mine fejl. Omskriv sætninger til nægtende sætninger vha do- omskrivning: 1) I gave him my word. - I did'nt give him my world. 2) She likes him - She does not like him 3) People behave diffe... -
Nogen/nogle
ForumindlægJeg synes, jeg kan huske en remse fra gymnasiet, der hed Spørgende, nægtende, betingende og sammenlignende. Hvad blev der af 'sammenlignende' i videoen Nogen/nogle? Hedder det ikke Nogen er højere end andre, og Der er nogen, der mener... (underforstået: og andre, der ikke mener det)? Me... -
substantiver i nominativ med bestemt artikel ??
Forumindlæghar fået følgende opgave som jeg ikke er helt sikker på. lav en liste med 20 substantiver fra billedet. de skal stå i nominativ med bestemt artikel, f.eks das auto, der mann... ( på billedet er der en masse børn ) biler, lastbil, kirke, hotel, tyv, politi. osv. tror i jeg skal finde 20 s... -
Hjælp til at finde fejl i sætninger! please.
ForumindlægHej derude. Har problemer med denne her oversættelse. Nogle som kunne hjælpe mig? evt. give nogle fif. 7) Oversæt følgende sætninger til korrekt engelsk: a) På vej fra Heathrow til hospitalet skiftede Beckham tog på Victoria Station. b) Beckham var utilfreds med side 2 og 3 i sin nye kontrak... -
Ligge og lægge
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om tre sætninger ang. ligge og lægge. Jeg har kigget på andres forummer, men ville lige være sikker på disse tre sætninger. Håber jeg kan få lidt hjælp: 1. Jeg ligger/lægger lille Lises dukke på sandet. 2. Jeg ligger/lægger Askepot og en håndklæde på en sten. 3. Nu ville ... -
hvorfor sætter man funktioner på akkorder?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lige høre; hvorfor sætter man funktioner på akkorder? og hvilken virkning har det på sangen? På forhånd tak! -
Fase (trigonometriske funktioner)
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvad fase er? Jeg skal bruge det til en opgave jeg er ved at skrive, men det er svært at finde materiale om -
finde forskrift for h i maple
ForumindlægHar problemer med den her opgave på maple. En bestemt beholder der er fyldt med en væske har en aftapningshane i bunden. I en model kan væskehøjden i beholderen beskrives ved dh/dt = -15*h^(3/2) Hvor h(t) betegner væskehøjden (målt i cm) til tidspunktet t (målt i sekunder erfter åbning af ha... -
Udregning af højde i vilkårlig trekant
ForumindlægHej! Jeg skal snart til matematik eksamen og er ved at skrive nogle noter, der skærer tingene ud i pap. Jeg er her ved at lave en guide til mig selv om, hvordan man udregner højden i en vilkårlig trekant. Men jeg er simpelthen gået i stå ved det sidste punkt. Er der nogen der kan hjælpe mig det... -
Logaritmefunktioner 1110
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe har lidt svært ved at lave den? Vil også gerne har et af dem lavet som et eksempel sammen med en forklaring for på den måde kan jeg bedre forstår det. -
en der er sød og gjælpe, ganske nemt for mange..
ForumindlægHej derude.. Jeg har terminsprøve i mat om 1 uge ca. jeg vil meget gerne øve mig på færdighedsdelen, da jeg ikke er god til matematik.. er der en som vil være sød og lære mig nogle ting ? :) 1. Hvordan plusser man brøker ? 1 + 1 = 4 2 2. hvad er madian tallet for noget i denne opgave ... -
Hurtig mat spg hjææælp!
ForumindlægUdfyld de tomme pladser. (pi :3) 1) Kasse: længde: 10 cm bredde: 7 cm rumfang: 350 cm3. Højde= 2) Cylinder: højde: 10 cm rumfang: 480 cm3 Radius= 3) Kugle: rumfang: 500 dm3 Radius= 4) Terning: rumfang: 1000 liter... -
gange og divider!! hjælp!
Forumindlæghej med jer. jeg er en uheldig pige der skal til terminsprøve i matematik om to uger og jeg kan hverken gange eller dividere store tal! er der nogen der kan hjælpe. har prøvet så meget, men min lærer forstår det bare ikke. en detaljeret forklaring på hvordan man evt. kunne skrive det ned og regne... -
udvidet infinitiv
ForumindlægHvordan erstatter jeg ledsætningen med en udvidet infinitiv i disse sætninger? 1. Christine ist froh, dass sie Marie auf dem Frühlingsfest trifft. 2. Für Marie ist es wichtig, dass sie ihr eigenes Leben lebt 3. Marie ist traurig, dass sie Sam und ihr Bett verlassen muss 4. Marie hofft, das... -
Forklaring på hvorfor er diagonalen i et kvadrat med en sidelængde på 1ikke et rationel tal
ForumindlægJa overskriften siger sig selv - Skal bruge en "Forklaring på hvorfor er diagonalen i et kvadrat med en sidelængde på 1ikke et rationel tal" :) -
Hermeneutik og kvantitativ empiri
ForumindlægKan man bruge kvantitativ empiri i en hermeneutisk videnskabsteoretisk forståelse. Man fortolker jo ikke rigtig tal og statistik? -
Indsæt den rigtige form af udsagnsordet?
ForumindlægHej derude, håber der er en tysker med lidt efaring, som en gang får alle kan lære mig hvordan man indsætter den rigtige form af verber ind i sætninger som disse fx: Ordet er "Spielen" _________ ihr oft Tennis? Ich ________ oft Tennis. Ordet er "Kommen" Vati _________ auch ger... -
Essay
ForumindlægHej med jer, Jeg skal skrive et essay om kræft hos ældre ,men jeg ved ikke, hvordan skal jeg formulere det. Har i nogle Ideer? På forhånd tak. -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H...
