Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8961 til 8980 af 9751
-
rea-tv
ForumindlægHejsa, en der vil rette denne her tekst igennem og måske tilføje noget relevant. :) Reality-tv Lars Daneskovs hovedsynspunkt samt eksempler på understøttende argumenter i Skamlæber i primetime (metroXpress d.7 oktober 2008). Lars Daneskovs har i denne her artikel om tv-programmet ”Sandhede... -
HJÆLP! Mundtlig Mat HF C niveau!
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og nu har jeg kæmpet og kæmpet, men kan simpelthen ikke finde ud af det.. Vores emner er som følger: 1. Lineære sammenhænge Du skal fortælle om lineære sammenhænge, herunder - ligning og graf for lineære sammenhænge - at finde ligningen ud fra to punkter på grafen ... -
Fosterdiagnostik problemstillinger
ForumindlægHej, Jeg skriver AT eksamen om emnet Fosterdiagnostik i fagene religion C og biologi B. Jeg vil egentlig bare gerne vide om der er nogle der vil kommentere på mine problemstillinger? Jeg ha rherunder indsat mine problemstilliger, og under hvert punkt beskrevet hvad jeg vil have med i en delkonklu... -
Matematik C eksamenspørgsmål 2011
ForumindlægMatematik C Stx (1.C) 1) Den retviklede trekant. Tedegør for Pythagoras sætning Vis hvorledes du kan beregne sidelængderne i den retviklede trekant ved brug af sætningen. Forklar kort princippet i den aksiomatisk- deduktive metode og bevis sætning I.35 fra Euklids 1. bog 2) Den retvinklede tre... -
Opstart af VU-Vejle
ForumindlægHey...Ja, dette er reklame, og det rager mig en blikspand, hvis nogle ikke vil finde sig i det. Trælse kommentarer bedes i holde for jer selv.I aften er der VU-MØDE i Bygningen i Vejle kl. 19.00. Jeg opfordrer alle de fornuftigt tænkende brugere af Studieportalen.dk - altså borgerlige - at møde o... -
Hvorfor?
ForumindlægHvordan kan det være, at man ikke kan forstå noget, når det er muligt at forstå? Hvis I synes jeg er skør, er det jer, der ikke forstår mit spørgsmål. -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
fremmedord hjælp
ForumindlægHvad betyder : at ledsage med musik??gå fremad, blive forfremmerbeværteforandreødelægge spejde, undersøgegøre oplyst og veludvikletsikre mod sygdomanbringegøre reklame forhjælpeforsikre skriveblande (om metaller)gøre nytunderskrive, føre gengæld -
Hjælp til kvadratkomplettering
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Ved kvadratkomplettering kan følgende ligninger omskrives. Tegn på grundlag heraf punktmængderne i et koordinatsystem. a) x^2-4x+y^2-6y = -9 b) 4x^2-16x+9y-54y = -61 c) 4x^2+8x+y^2-2 y= 11 d) 25x^2-50x+9y^2+36y =-86 Er fuldstændig lost. Kan god... -
Differentier fuktionen
Forumindlæghej alle jeg vil meget gerne vide hvordan man differentiere disse funktioner samt hvilke rengeregler man bruger til det - f(x)= 4/x2-5x-7 og - g(x)= 3(2x2+4)3 Jeg skal ikke aflevere opgaven, så jeg håber på at nogen kan finde ud af det, samt give en god forklaring der er skåret ud i pap... -
Oversættelse til spansk
ForumindlægSidder med en aflevering og kan ikke helt gennemskue hvordan tre sætninger skal oversættes.. Håber der er nogen som kan hjælpe :) "Alle ønsker, at de skyldige får deres straf" "Dette skete i Spanien, hvor politiet anholdt hele familien." "Den stigende efterspørgsel efter ... -
Talmængders størrelse
ForumindlægHvor stor er mængden af rationelle tal i forhold til mængden af irrationelle talt? jeg har googlet løs men kan ikke finde noget om det. mængden af hele tal må være dobbelt så stor som mængden af naturlige tal, hvad er forholdet mellem de andre talmængder? -
Monotoniforhold: Anvendelse..
ForumindlægHej :-) Der er dette eksempel i min bog: Eks) Optimeringsopgave Blikplade 40 cm x 50 cm skal man fremstille en æske uden låg ved at skære kvadratiske hjørnestykker bort og dernæst folde siderne op. Ønsket er at fremstille en æske med så stort rumfang som muligt. Vi bortskærer kvadrater med ... -
Vands varmekapacitet. HJÆLP HURTIGST MULIGT!
ForumindlægHvad er rigtigt? Er forvirret over hvad det rigtige eksempel er eller om det overhovedet er rigtigt, det jeg har skrevet. Kunne nogle hjælpe mig? -
Hjælp med startkomma
ForumindlægHej Jeg sætter startkomma. Jeg har egentlig meget styr på kryds og bolle metoden, men nogle gange lyder det som om der skal være komma, selvom der ikke er et sæt kryds og bolle. Skal jeg så gå med kryds og bolle metoden eller skrive kommaet? Jeg har et par sætninger som eksempel her. Jeg er også... -
Forskrift for parabel og areal
ForumindlægJeg har brug for, hjælp til at løse følgende opgave: Figuren viser gavlen af en parabelformet hal. a) Indlæg på passende vis gavlen i et koordinatsystem, og angiv en forskrift for parablen. b) Bestem arealet af gavlen. Jeg har en idé om, hvordan man løser opgaven. Jeg er ret sikker på jeg skal br... -
Hvorfor er snittet så lavt for økonomi?
ForumindlægJeg tænkte over hvorfor gennemsnittet for at læse økonomi, er så lavt? Altså kun omkring 6, når uddannelser som Medicin er over 10? Betyder det så at uddannelsen er nem? -
Layout eventyr?
ForumindlægHej alle Jeg skal i gang med at skrive et eventyr, det er første gang jeg sådan rigtigt skal det, så derfor ved jeg ikke så meget om layoutet. Ved i noget? På forhånd tak :-) -
Kommatering
ForumindlægHej derude Nogen, der kan forklare, hvorfor nogle sætter komma både foran og bagved 'er'. Det første, der kan konstateres, er, at partiet står til fremgang. -
3-ethyl-2,4-dimethylhexan og opskrivning af strukturformler.
ForumindlægHej Er godt klar over, at jeg har oprettet et andet indlæg. Har fået en bedre forståelse indenfor de sidste 14 timer. Det er hårdt for mig, på grund af at jeg læser Kemi C via e-learning. Og har ikke de samme muligheder for at få hjælp af en lærer. Derfor håber jeg virkelig, at jeg kan få lidt ...
