Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11741 til 11760 af 84813
-
Haster, kan det skrives på en anden måde.
ForumindlægIt was the 29th Nov the night before the 30th my fly crashes. 150 passengers was found dead, Only me and another survived the accident. It was at night the hole occurred, I think it was an violent night with rain, thunderstorm and it was not fun. kan det skrives på en anden måde? er i ikke sø... -
trigonometri
ForumindlægHJÆLP TIL OPGAVE B OG C !!!! -
STX - Hvilken linje?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ... -
Varmluftballon
ForumindlægEr der en der kan forklare mig grundigt hvordan en varmluftballon fungerer? Jeg synes det er svært at finde noget? Der skal self. indgå nogle formeler - da det er til fysik eksamen -
fra datid til nutid
ForumindlægHvordan skal jeg skrive dette afsnit om fra datid til nutid "My sister’s husband kept quiet and his father walked away mumbling something I could not get. As soon as he went Ole Sirayo used all his muscle to lift my sister out of bed and carried her to his bed. I covered my head not t... -
andengradspolynomie
Forumindlægkan nogen hjælpe med disse to spørgsmål? c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder menes der her punkterne 0,-4 & 9,-1.9 ? d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. toppunktet er jo ca. 2.2, men skal jeg besvare spørgsmålet v... -
MEGET svær ligning...
ForumindlægHej... er der nogen der kan hjælpe.. ("Varmekapacitet" - jeg skal finde c loddet som er isoleret...)har virkelig svær ved denne ligning:C lod =(m vand • c vand • (T slut – T start) + m skål • c skål • (T slut – T start)) / -(m lod • (T slut - 100◦ C))Håber der er nogen som kan hjæ... -
Hvad betyder / og hvornår anvendes formlerne...
ForumindlægHey, jeg har glemt alt om specifik varme fylde.. og jeg forstår ikke det der står i min bog. så ville lige høre om der er nogen der ved hvad forskellen er på formlerne og hvornår man skal anvende den ene frem for den anden:E=m*c*T og E=C*TDet ville hjælpe en del..på forhånd tak! -
Har 3 vinkler og 1 side i vilkårlig trekant
ForumindlægJa, som overskriften siger, har jeg en vilkårlig trekant, hvor jeg kender de 3 vinkler A=45,6º, B=78,9º og C=55,5º og siden c=12,3. Siden a, skal blive 10,66 og siden b skal blive 14,65. :) -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
cosinussetningen, finne vinkel
Forumindlægkom fram til at,cos A = (b^2 + c^2 - a^2) / (2 * b * c)Men hvordan blir likningen seendes ud hvis jeg vil finne vinkel A eller B ?Tusen Takkmvh Joachim -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Alle kloge hoveder. Jeg har en trekant hvor skal skal finde længden af Medianen (Ma). Jeg har disse informationer. A=56,81* B=73,33* C=49,86* a=7,8cm b=8,5cm c=6,9cm Jeg vil meget gerne have hurtig respons:) På forhånd tak:) -
Funktion f
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hjælpe? En funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 Bestem for enhver værdi c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c Hvordan gør man det? På forhånd tak!! -
Vektorer!
ForumindlægPunktet C deæer linjestykket AB i forholdet 2:1 Bestem koordinaterne til punktet C (der kab være to muligheder, det ved jeg) A = (9,-2) B = (2,5) Hvordan løser jeg dog denne opgave? -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
Formel - isolering
ForumindlægGodeftermiddag :) Jeg har denne formel, som jeg sidder og kæmper med :) Det er sådan, at jeg skal have isoleret ΔT, i følgende formel: ΔE=m*c*ΔT Håber virkelig i vil hjælpe mig :) -
Tegn Vektor diagram og regn
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim... -
HJÆLP! Brydningsindeks - udregning
ForumindlægHej! Min makker og jeg har rigtig meget brug for hjælp med en opgave i fysik. Vi har rimlig godt styr på det hele, men er bare mest forvirret omkring v1 og v2... Vi har prøvede os lidt frem med et par tal, men har fået noget rigtigt resultat! På forhånd mange tak!! En laserstråle sendes ... -
News article
ForumindlægHej, er der nogle søde mennesker der kunne tænke sig at rette min engelsk artikel, + begrundelse ift fejl “Wolf eats little girl and her grandma” ________________________________________________________________________________ Fortunately for them, the incident was not their end, w... -
Orbitaler: hvorfor vil der gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal før man går til næste skal.
ForumindlægHej, Nogen der ved hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal med elektroner, men vælger at opfylde den næste skal helt. Altså hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke opfylder en skal med elektroner til dens max før man går videre til næste skal? Mit ...
