Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 13401 til 13420 af 179765
-
Hjælp: tangenter til cirkel
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en opgaver, der volder lidt besærligheder: En cirkel er givet ved ligningen: x^2+4x+y^2-6y-23=0 , hvor jeg så får cirklens ligning til (x+2)^2+(y-3)^2=36 , Derved er cirklens centrum (-2,3) og radius 6 Der er en linje l : 3x-4y-4=0 Afstanden fra linje l t... -
Reduktion!
ForumindlægHej alle. Jeg skal reducere dette udtryk, men har problemer med at finde en fællesnævner... (2ab/a^2-b^2) - (b^2/ab+b^2 )- (a^2/a^2-ab) 1. brøks nævner = a^2 - b^2 2. brøks nævner = ab + b^2 3.brøks nævner = a^2 - ab Hvad kan fællesnævneren være, og hvad skal jeg så forlænge brøkern... -
Trigonometri
ForumindlægHvordan skriver man (cos(v))^2+(sin(v))^2=1 op som bevis?? -
nulreglen
Forumindlægjeg skal bruge hjælp til denne ligning 3x*(x-5)^2=2*(x-5)^3 (jeg skal bruge nulreglen) -
trekant og vinkler, svær opgave.
Forumindlægkan ikke rigtig finde ud af hvad det er jeg skal gøre ved disse to opgaver: opg. 2,002: I trekant ABC gælder |BC|= 2|AB| og |AC| = (5/2)|AB| a) Bestem CosC b) Bestem areal af trekant ABC udtrykt ved c. opg. 2,006: I en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er hal... -
differentialregning (Bestem tallene a og b)
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave: Funtionen f er givet ved: f(x)=x^3+x^2+ax+b Det oplyses at: f'(-2)=7 og f(-2)=-1 a) Bestem tallene a og b?? på forhånd tak -
forklare dette trin
Forumindlæghej, kan I forklare mig dette trin: 2) H2O + HSO3- + I2 ------> 2 I- + HSO4- + 2 H+ 3) 2 I- -----> I2(s) altså hvad der sker fra ligning 2 til 3? -
algebra
ForumindlægHar brug for hjælp med følgende 2 opgaver: a) Gør rede for at 2/(x-3)(x-2)=2/(x-3)+-2/(x-2) b) Gør rede for at (x^3-x^2-1)/(x-1)=x^2-(1/(x-1)) -
Punktmængde
ForumindlægHvilken punktmængde beskrives af ligningen x^2+y^2-2x+10y-23=0? Hvilken punktmængde beskrives af ligningen x^2+y^2+8y-4x+20=0? Hvordan løser jeg denne opgave? -
Stamfunktioner
ForumindlægDer er to stamfunktioner der driller mig.. 2 S exp(2x) = [e^2] -1 Lommeregnerens solve-funktion siger det bliver 8,15 I hånden får jeg det til 13,591 Hvad er stamfunktionen til 1/4x^2 ?? -
Find x og y?
ForumindlægFind x og y... Hvordan? Det er givet at man skal finde x og y i følgende ligninger: I. x^2+y^2=25 og II. x^2-14x+49+y^2=36 Det ville være dejligt med noget hjælp ;-) -
Ligning!
Forumindlægdenne ligning er til besvær': x2+2 =3x2-16 1. Hvordan gør man.. ved godt at man flytter + 2 over så -16 bliver -14! 2. Problemet er: Hvordan flytter man potens. På den samme måde som man flytter basale regnearter f.eks. +3 -
Komplekse tal
ForumindlægHej Nogen der gider at regne de her ud. a) 2/(1+9+2i) b) ((0+2)+i(9+1))^2 Jeg har siddet og prøvet at regne dem ud, men der er et eller andet sted mine beregninger går galt. -
Hjælp til udregning!!
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvordan man gør?? og muligvis facit Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe Udregn (2 + 7a)2 Udregn (1 – 3x)2 Udregn (2b – 5)·(5 + 2b) -
4.gradsligning
ForumindlægHvordan løses 4.gradsligninger nemmest?Hvordan løses denne ligning: x^4 - 3x^2 + 2 = 0 -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej er det her rigtig? :) (2x-3)^2 =4x+9-12x -
Integration
ForumindlægHvad bliver dette?Int( Sinx^2 * Cosx ) dx -
bestem f´(x)
Forumindlægf(x)=(x^2+2)/(x+3) og (x^2+2)tan(x) jeg sidder fast i begge af dem. hjælp mig venligst -
navn på kompleks
ForumindlægHej alle, Hvad er navnet på dette kompleks Ag(NH3)2+ -
underrum
ForumindlægEr R^2 et underrum af R^3 ?
