Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 15321 til 15340 af 63755
-
værdi b
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe En parabel har ligningen y=0.5x^2-0.5x-3 og en ret linje har ligningen x=1.5x+b bestem den værdi af b, hvor parabelen og linjen har netop et fælles punkt. Mangler virkelig hjælp til denne her. gerne med forklaring på hvad gør skridt for skridt -
Hva Menes der?
ForumindlægHvad betyder det når der står det her i en opgave?..\nAltså... hvordan kunne et svar fx. være?\n\n.."Bestem de værdier af c, for hvilke ligningen fc(x)=0 har en løsning i intervallet [-1;3].."\nDet skal siges at opgaven er en opgave omkring funktionsfamilier.. -
3 grads og f´(x)
Forumindlæg1)bestem konstanten a så f´(3)=1, i det f(x)=ax3-2x+5? Forstår ikke dette overhovedet forstår at hældeningen er 1 i 3 (x=3) 2)opstil ligningen for tangententil graf(f) i punktet p(3,f(3))? hjælp -
Funktioner
ForumindlægHar et lille problem med en opgave.Opgaven lyder: For en bold, der kastes lodret op,gælder,at den befinder sig h(t) meter over jordoverfladen t sekunder efter, at kastet er udført,hvor h(t)=18,0t-4,91t(i anden)bestem boldens største størrelse.Håber i kan hjælpe... -
betinget sandsynlighed
ForumindlægHejsa...Håber lidt der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, som jeg har tumlet med et stykke tid nu...1) En spiller kaster en terning 4 gange og taber, hvis der forekommer mindst én sekser. Bestem sandsynligheden for at spilleren taber.Det eneste der lyder fornuftigt i mit hovede er 4/2... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg har et problem med en normalfordelingsopgave, som lyder:Bestem sandsynligheden for, at netop 7 af 10 tilfældigt valgte æbler har en vægt på højst 110 g. E(X)=100 g og spredningen er 12 g. Sandsynligheden for at et tilfældigt valgt æble har en vægt på højst 110 g er 80%. Men hvad skal man gøre... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Differenskvotienten
Forumindlægjeg kan ikke løse opgaven, men den skulle være simpel. hvis nogen jer gider hjælpe.Angiv differenskvotienten f(x0+h)-f(x0)/h, og bestem derefter f(x0), når:f(x) = 3x-1 og x0= 7jeg kan nemlig ikke komme frem til facitlisten. -
Linjler....
ForumindlægHej alle ;) En matematik opgave er formuleret således: "Bestem b så linjerne med ligninger l: y = 3bx + 8 og m: y = (b – 2) ??x – 11 er ortogonale." Har igen anelse hva man skal gøre... nogen der kan hjælpe..? På forehånd mange tak.. -
DifferentialLIGNING
ForumindlægHej der ude.. Kan ikke rigtig komme igang med denne opgave. Hvordan løser jeg den? Om en funktion f(x) oplyses at den er løsning til differentialligningen y'=2y(*) og at f'(2)=4. Bestem en forskrift for f . Undersøg om funktionen g(x)=7*f(x) er løsning til differentialligni... -
Mat - please
ForumindlægDa vi lige er begyndt med at have noget om i rummet er denne opg lidt drillende.. Håber i vil hjælpe: I et koordinatsystem i rummet er en plan givet ved ligningen x+2y+3z=3 Bestem koordinatsættet til spejlbilledet af punktet P(3,2,1) i denne plan. Hvordan i alverden skal man komme igang? håbe... -
Diffentiel regning
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem en ligning for den vandrette tangent til grafen for funktionen f(x)= 1/x²+x+1 Jeg er næsten på bar grund. Det eneste jeg sådan lige kan gennemskue, er at hældningen må være = 0, da tangenten er vandret. På forhånd tak Marc W. -
Funktion og differentialkvotienten
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) = x4 4x2 b) Bestem funktionens fortegn (hvornr er funktionsvrdierne positive?/negative?) differentialkvotienten c) d) Find de x-værdier som giver en vandret tangent (f'(x) = 0) Er der nogen der kan hjælpe mig... -
Andengradspolynomium !!!
ForumindlægDet er oplyst at f har nulpunkterne -2 og 4 samt at f(1)= 4,5 Jeg skal bestemme a,b og c Har svært ved at komme igang, ved at jeg skal bruge toppunktsformelen, men kan ikke rigtig komme videre. Med venlig hilsen -
Galvanometer/amperemeter
ForumindlægHej jeg skal snart op i fysik, som så mange andre også har skrevet,- Og jeg ville lige spørge om, hvad forskellen er på et galvanometer og et amperemeter. -Når jeg eksempelvis arbejder med induktionsstrøm, og skal finde udslagets størrelse, er det så amperemeteret jeg bruger? -Kan jeg ikke ... -
tangent til graf
ForumindlægHej, jeg skal bestemme en ligning for en tangent i punktet P(1,f(1)) til følgende graf, f(x) = x^1,5 hvordan bærer jeg mig ad, når jeg skal sætte det ind i tangentens ligning y=f(x0)+f'(x0)(x-x0), for det er vel det jeg skal ik? og hvad er her x0 og f'(x0)?? mange tak på forhånd :) -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har trukket et eksamensspørgsmål, der hedder: "Hubbles lov", hvor jeg skal præsentere rødforskydning og Hubbles lov. Første punkt lyder, at jeg skal inddrage "Eksperimentiel bestemmelse af lysbølgelængder." Hvad mener der helt præcis med dette? Håber, nogle kloge hov... -
Fundamentalmatrix
ForumindlægHejsa. Jeg skal i en opgave bestemme fundamentalmatricen (resolventen) til et system af diffentialligninger: dz/dt=Az, hvor A er en 3 x 3 matrix. Jeg har fundet egenværdier og egenrum for matricen og løst ligningssystemet. Der står meget lidt om denne fundamentalmatrix i min bog og jeg kan simpel... -
Udtræk til eksamen
ForumindlægEr det den enkelte skole, der bestemmer hvilke fag eleverne i 1 g skal til eksamen i? Idet det vel er "normalt", at der ikke er udtræk. Er der forskel på, hvorvidt man går på HHX eller STX ? Den karakter læreren giver forud for offentliggørelsen af eksamenudtrækket, er det en standpun... -
Harmonisk svingning
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et lille problem med en opgave.. Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig for jeg skal aflæse på en graf men here goes: f(x)=a*cos(x)+b Bestem tallene a og b. Jeg ved ikke hvordan jeg finder de to forskellige tal.. Håber i kan hjælpe.. Mette
