Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 15721 til 15740 af 44202
-
Fag til eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 10. klasse og skal snart til eksamen. Jeg har valgt at gå kun op til mundtlig/skriftlig engelsk og mundtlig/skriftlig dansk. Jeg er egnet til det gymnasie jeg vil ind på. Jeg vil ikke op i matematik og tysk da jeg godt jeg forudse mine karakter, og jeg ved at det vil være de samm... -
Ordbetydning: Jernhest
ForumindlægI min seneste aflevering i dansk på gymnasiet har jeg fået fejl for at bruge ordet "jernhest" om et tog. Min lærer og store dele af min klasse mente at ordet var et udtryk for cykel. Til at starte med gik jeg udfra at det bare var mig der havde oversat det engelske "iron horse"... -
HJÆLP STIL SKAL SENDES HURTIGSR MULIGT
ForumindlægVil I være søde at rette min stil ?(: Jeg er ikk så forfærdelig god til engelsk, men har dog prøvet mig frem.. Håber I vil rette, hurtigst muligt tak! :) English Fairytale A man called Chris who a big Engineer is trying to find his dream girl. He lives with his mother Jane who is a hard workin... -
korrekt oversat?
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst som betyder meget, så den skal helst være helt fejlfri. Er der en som vil kigge på min oversættelse og evt. skrive om i den, hvis der skulle være nogle fejl? DANSK: På mødet i Casablanca i 1943 begyndte de allierede at planlægge invasionen af Frankrig. Invasionen skul... -
Sandsynlighed - tælling og chance
ForumindlægHej! Jeg har fået noget matematik for i dag, hvilket ikke plejer og være det store problem. Men lige nu er jeg simpelthen kommet i tvivl om et spørgsmål - Så jeg håber lidt på, at der er nogen, der kan hjælpe mig ! Det lyder sådan her: En række nyproducerede cykler skal have et fabriksnummer. ... -
Herons Læresætning
ForumindlægHejsa\n\nJeg ved det er muligt at finde en del om netop dette emne rundt omkring på nettet - ligeledes også på denne side. Har ikke sat mig så meget ind i det endnu.\n\nMen er der ikke en der gider forklare lidt grundprincipper bag Herons formel/læresætning - altså, hvad den bruges til, evt. kan ... -
tysk oversættelse med løst sammensatte verber
ForumindlægOrdene i paranteserne skal skilles fra hinanden og stå så langt fra hinanden i sætningen. Eksempel: Er kauft jeden Tag ein. (einkaufen) Sie nimmt drei Colas mit. (mit bringen) Wir stehen um 10 Uhr auf. (aufstehen) Opgaverne der skal oversættes til tysk: 1. Jeg stiger ind i bussen. (einsteigen) ... -
Vektor-regning (parallelogram og projektion)
ForumindlægOk efter en efterårsferie i forlængelse af en studietur ligger matematikken nu LANGT væk. Jeg sidder nu med en matematik-aflevering og føler mig total lost. Hvis nogle kan give nogle hints til, hvordan de forskellige opgaver kan løses, for eksempel i form af formler, ville jeg være super taknemm... -
differentialligning
ForumindlægJeg har en differentialligning på en eller anden form, der ikke er så vigtig. Tit når min bog løser denne differentialligning, så indfører den en ny variabel x' = ax, for at gøre x dimensionsløs (hvilket jeg stadig synes er meget mærkeligt), og de skriver så differentialligningen op for v... -
Ølbrygnings spørgsmål
ForumindlægHar haft 15 spørgsmål om ølbrygning et par få af dem har jeg svært ved at svar på: 1. Ved rengøring blandes 2,5 mL idophor 5% med 10 L vand. Beregn hvor mange ppm denne opløsning svarer til (1ppm =1/1*106). 3. Hvorfor skal der mæskes ved forskellige temperaturer? 5. Hvorfor ka... -
Mat årsprøve 1g
ForumindlægHej!Jeg skal op til mat årsprøve i næste uge, og jeg har fået 12 beviser jeg kan komme op i. Jeg er bare lige blevet itvivl om noget, da jeg fx gennemgik cosinusrelationerne som er et af beviserne.. Selve beviset er let nok, men når jeg skal lave et eksempel. Kan jeg jo ikke cos til et eller ande... -
Proportionalitet spørgsmål
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille matematisk i problem. Hvis noget er ligefrem proportionalt med noget andet, kan en lineær ligning opskrives for dette. Et eksempel ville være, at y og x er ligefrem proportionale og derfor kan y = a*x opskrives. Hvordan kan en ligning så opskrives, hvis y er p... -
Jeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget
ForumindlægJeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget Jeg hjælper gerne spørgerne ved hjælp af billeder, for eksempel af grafer og tegninger fra Geogebra og Libreoffice. Da mit styresystem er Ubuntu Linux, er billederne lavet som .png-udklip. Jeg bruger Firefox som browser. Jeg kan godt vedhæft... -
SU spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål mht til SU jeg havde fødselsdag her i februar og har derfor mulighed for at få SU fra april, der er første kvartal efter min fødselsdag. Men her er mit spørgsmål; Jeg har først fået ansøgt om SU her i slutningen af marts måned, og hvis jeg derfor ikke når at få SU fra ... -
Forslag til en sætning
ForumindlægGodaften derude..Jeg sidder med en engelsk oversættelse, og hvor jeg er lidt i tvivl om 2 sætninger.Den danske:I okkulte bøger kan man læse om, at hekse udfører seksuelle ritualer. Undertiden hører man om, at mennesker er blevet myrdet under besynderlige omstændigheder ved sådanne sammenkomster.D... -
eksponentiel og potensfunktion
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, men kan ikke forstå, hvad der bliver spurgt efter her; "kom ind på eksponentiel modellering og regression, samt løsning af eksponentielle ligninger" Hvad menes der her? Jeg forstår ikke, hvad det betyder, at jeg skal komme ind på eksponentiel modeller... -
afstandsbestemmelse vha. supernova typa la
Forumindlægjeps.. angående dette emne har jeg lige et lille problem.Jeg har googlet lidt rundt m.m, men kan altså ikke finde noget omkring følgende, så håber nogen kan hjælpe. Hvis vi ahr en supernovaeksplosion af typa La, hvordan kan vi så ud fra den absolutte lysstærke (det må vel være den lysstyrke vi må... -
Navngivning af komplekser
ForumindlægHej,Er der nogen der kan gøre det mere klart for mig hvornår man skal bruge di,tri,tetra osv når man angiver antallet af ligander ved komplekser, og hvornår man bruger bis,tris,tetrakis osv?Det er tilsyneladende sidstnævnte man bruger når der skal være parentes omkring liganden, men hvorfor bruge... -
nul-reglen
Forumindlæghej!!! jeg skal op til matematik eksamen på mandag, men jeg har ikke styr på nulreglen. eksempel: 1) 3x^2-15x = 0 2) 3x(x-5) = 0 3) x = 0 eller x= 5 Jeg forstår godt 2. del at man sætter uden for parentes. men kan ikke li helt se hvordan man kommer frem til X = 0 eller X= 5 det ville være dejligt... -
Skæring ml. to plan
ForumindlægNå, ja, så er det jo mat. for sidste gang i morgen :)Anyways, hvis du har to plan og de skærer hinanden, hvordan finder man så en parameterfremstilling for linjen de "skærer hinanden i".Hvis f.eks.Plan 1 = -3y + 3x -1 = 0Plan 2 = x -3y + z = 0Jeg har sat dem lig hinanden, substitueret f...
