Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 15801 til 15820 af 52678
-
spørgsmål
Forumindlægjeg kender vinkel A, som er 58, så kender jeg hypotenisen 13 og så kender jeg modstående katete b som er 9..hvordan kan jeg så finde lille a og Vinkel B,og ? -
Opgave om funktion
ForumindlægFunktionen f(x) = b*a^x opfylder, at f(4) = 9;og f(6) = 81; a) Bestem tallene a og b Håber I vil hjælpe og på forhånd tak. -
Opgave hjælp!
ForumindlægEn funktion f er givet vedf(x) = x^2(1-x)^9 , x tilhører [0;1].Man skal beregne størsteværdien for f.----Er det meningen man skal differentiere funktionen og så kigge på grafen og finde asymptoterne eller hvorledes skal denne opgave bearbejdes?!?MVH.Casper og Kris -
bestemme halveringskonstant uden lommeregner hvordan??
ForumindlægHej Hvis jeg fx har en opgave der lyder: En eksponentielt aftagende funktion har en halveringskonstant på 7 og f(9) = 24 Bestem f(16) og f(2) Hvordan gør jeg det uden lommeregner? På forhånd tak -
Matematik c
ForumindlægEr der en der kan hjælpe (x+7)2 = (2x+3)(x+1) = også en opgave til. 12 venner skal dele 9 pizzaer, sådan at de får lige meget pizza hver. hvor stor en brøkdel af en pizza får hver person? -
Find ligning ud fra f(x)
ForumindlægFunktionen skal se sådan ud: f(x) = b*a^x Jeg får oplyst at g(0) = 1490 og g(9) = 2750 Hvordan bestemmer jeg tallene a og b? -
HJÆLP MATEMATIK!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til fælgende opgaver: Hævparenterserne: 1. (a-8)+(4a+9) 2. (3x+5)-(x+1) Gang ind i parenterserne: 1. 8+3 (2x-2) 2. 2x-2(4x-3) Og: 4<x+4<16= -
Nulreglen
ForumindlægHvordan løser man disse 2 opgaver, som skal løses via nulreglen: 1) x2*(x2+4)+3*(x2+4)=0 2) x2*(x2-1)=9*(x2-1) Tak på forhånd =) -
Lineær funktion - help!
ForumindlægEn lineær funktion går gennem punkterne f(-2) = -3 og f(4) = 9. a) Bestem regneforskriften for f. b) Løs ligningen f(x) = 45 Er der nogen som kan løse disse to for mig? På forhånd tak! -
Eksponent
ForumindlægHej derude jeg sidder fast med et par opgaver. Så tænkte på om I kunne hjælpe, med at løse en af dem, så jeg kan bruge det samme princip til de andre. Opgaven lyder således 4*11^3x=9 Håber I kan hjælpe, tak på forhånd. -Ryder -
Hvordan regner man gennemsnit?
ForumindlægHvordan regner man gennemsnit? Feks I anden runde fik Laura et gennemsnit på 7 point. De fire første pile gav 8, 9, 6 og 4 point. • Hvor mange point gav den sidste pil? ... point. -
arealet bestemmelse vha. integralregning.
ForumindlægHej SP Håber i kan vejlede mig med følgende opgave En funktion f er bestemt ved f (x)=x−2⋅√x , x≥0 . I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængden M, der har et areal. jeg ved ikke hvad er min integrationsgrænserne.??a) Bestem arealet af M... -
matematik
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave 6) Peter valgte et tal. Han multiplicerede det med tre. Derefter multiplicerede han det tal, han valgte, med seks. De to svar han fik, lagde han sammen og dividerede med 4 og fik 9. Find tallet kan i måske sætte en ligning op og finde ud hvad x er? -
Omskriv ligning til ellipse.
ForumindlægHej. Jeg skal omskrive følge ligning til en ellipse. 4x2-16x+9y2-54y-61=0 Kan komme til at få den ændret til: 4(x2+4x)+9(y2-6y)=61 Og går herefter i stå, nogen der kan give et hint til hvordan jeg kommer videre?? -
I tvivl om valg af studie?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse og jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg skal vælge. Jeg har en gymnasial uddannelse, hvor jeg har haft matematk A, kemi B og fysik B på linjefag, samt engelsk A på tilvalg. Jeg vil gerne arbejde videre med de naturvidenskabelige fag... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
SRP fagkombination
ForumindlægHej, Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner: Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Studie i england
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http:/...
