Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16021 til 16040 af 19042
-
Fordampningsvarme for jern???
ForumindlægHey alle sammen, jeg er i gang med opgave 2, b - men kan simpelthen ikke finde fordampningsvarmen for jern. Jeg kan kun finde den i kJ/mol, men vi har kun lært kJ/kg, og den er ikke i vores 'bog'. Takker på forhånd :) -
Indkomst i måned
ForumindlægVictoria er flyttet hjemmefra og har sit eget indkomst. Hendes indkomst er ca. 8800 kr. om måned efter skat og hun bruger ca. 1900 kr. af pengene på mad. Hvor mange penge om måned har Victoria til andre ting end mad. Hvad er det man skal regne ud. Er det ikke 8800kr-1900kr= 6900kr? Tak på forhånd -
Determinant
ForumindlægHeyy, jeg ved ikke helt, hvor jeg skal starte fra i denne opgave (vedhæftet). Håber nogle kan hjælpe :)) -
Løs ligningen ved brug af logaritmer
ForumindlægHar jeg løst denne opgave rigtigt eller er det forkert? -
Densiteten af He i ballon
ForumindlægEn vejrballon fyldes med helium, så ballonen har rumfanget 3,61 m2. Trykket, som er 995 hPa, er det samme inde i ballonen som udenfor, og temperaturen er 19,0 ?. Jeg har udregnet stofmængden til ca 148 mol. Jeg skal beregne densiteten af He i ballonen. Hvordan gør jeg dette? -
Bestem skæringspunktet mellem funktionerne
ForumindlægJeg skal bestemme skæringspunktet mellem disse to funktioner = f(x)=x^2-2x+3 og g(x)=x+7 Aner ikke hvordan man gør Har prøvet at reducere, men hvad nu? x^2-2x+3=x+7 x^2-3x-4=0 -
Binomialtest og konfidensinterval
ForumindlægHej Jeg har fået opgaven : Ved produktion af en bestemt vare skal mindst 85% af vareenhederne være fejlfri. Ved en stikprøvekontrol udtager man en stikprøve på 40 enheder fra produktionen. Man konstaterer, at 29 af vareenhederne er fejlfri og resten er defekte. a) udfør et venstresidet binomi... -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
begreber indenfor kodning
ForumindlægHej R der nogle der har en definition på følgende begreber fra inforamtik, som jeg vedhæfter som foto? -
Subtittuition
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig, hvordan jeg skal løse opgave 4 i denne? Jeg tænker at t = x^2 +1), hvilket giver Nogle der kan hjælpe mig videre gerne lidt mere pædagogisk, da det er nyt. -
Tyngdekraft
ForumindlægKan man godt skrive F_t=-m*g for at angive at tyngekraften er nedadrettet -
Komplekse tal
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med opg b og d i denne opgave. -
Differentiation produkt af to funktioner
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig i gang med den her opgave? Jeg kender reglerne for produkt af to funktioner, men det driller lidt med at finde den rigtige fremgangsmåde: -
El-teknik.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgave 3. Billede er vedhæftet. På forhånd tak!!! -
Elektricitet
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert i opgave b). Fordi jeg tæker at antalet af elektroner kan ikke være negativ. I opgave c) er jeg i tvivl om jeg bruger den rette formel. Fordi Q-værdi i frohold til energi og varme og elektrisitet er to forskellige ting? Jeg bliver bare forvirret når ... -
Hvad betyder bruttoprimærproduktion & nettoprimærproduktion for et økosystem?
ForumindlægHvad betyder bruttoprimærproduktion & nettoprimærproduktion for et økosystem? Kom gerne med rettelse eller tilføjelse, er usikker på om jeg har forstået det korrekt. Dette er mit svar: Man kan anvende BPP & NPP til at finde frem til hvor meget organisk stof en planter producere, o... -
matrix vis at...
Forumindlægse vedhæftede billede, hvordan viser man det? hvad er logikken? -
best linear predictor
ForumindlægHej Nogen der kan forklare hvorfor man vil minimere E(Y-a-βX)2 -
Bevis forskrift udefra 2 punkter (Eksponentiel funktion)
ForumindlægJeg var igang med at bevise følgende formel: hvorfor er den øverste formel den samme som denne?: - det må være en regneregel jeg ikke kender til... Og i det sidste trin af beviset her: Jeg undrer mig over/ forvirret over, hvorfor vi ikke kan bruge logaritmen her? Jeg er klar over, at v... -
Besparelse i procent?
ForumindlægFire kilo bananer koster normalt 60 kroner, men er på tilbud til 51 kroner. Hvor stor er besparelsen i procent?
