Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16281 til 16300 af 18758
-
Kort oversættelse (rettes)
ForumindlægDativ og Akkusativ!\n\nDrengen har købt ringen til søsteren. vi spurgte efte en bog af schweizeren Dürrenmatt. Hun har hentet salaten hos grønthandleren. fem af arbejderne blev syge. er du tilfreds med maden? vi var med børnene i Italien. siden den rejse interesserer de sig for kunst. skuespiller... -
Differential regning
ForumindlægHej!Jeg skal differintere følgende:f(x)= (2x-4) / ln(x)Jeg har så forsøgt at differentiere den efter brøkdifferentation og er kommet frem til følgende:f'(x)=( (2 ln (x)) - ((2x-4)/x) )/ (ln(x)^2)Er det korrekt?Endvidere skal jeg også differentiere denne:f(x)= ln(x^4) = 4ln(x)Hvoraf jeg kommer... -
Rettelse af kort stil
ForumindlægHej! Håber nogen vil rette de værste fejl i denne stil??The play Blood Brothers is a description of, what happens, if identical twins are going to be separate immediately after birth and grow up in different social stratum. It is (med andre ord(hvordan siger man det???)) the classical conflict: i... -
Fra tysk til dansk
ForumindlægHej!Har fået til opgave at oversætte en tysk tekst til dansk. Det er egenlig gået meget godt lige indtil nu. Kan overhovedet ikke finde ud af at oversætte denne aætning:Martin will seine Tochter, mit der ihn eine innige, an Abhängigkeit grenzende Beziehung verbindet, nicht an die Welt der Hörende... -
Seksualmoral
ForumindlægHej,Jeg skal skrive en essay der skal handle om seksualmoral....Jeg kan virkelig ikke komme igang med den, nogle der kan fortælle hvad jeg evt. kunne skrive om...Bjarke -
opgave om bevægelse
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave: En motorcykel accelerer fra 0 til 70 km/h over en strækning på 100 m. a) hvor stor er den gennemsnitlige acceleration? (skal jeg bruge forskellen i hastigheden/forskellen af tiden?) b) hvor lang tid tager det at nå de 70 km/h? c) hvor lang... -
monotoniforhold, for 4-gradsligning?
ForumindlægHey alle..Jeg skal bestemme monotoniforholdene for f(x)=3x^4-2,5^3 med tilhørende f'(x)=12x^3-7,5x^2Er de tnoget med a man skal sætte x uden for en parentes og bruge nulregelen? eller hvordan måske? -
Arvelige egenskaber
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Differentialigning
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b og c i det vedhæftete opgave. Jeg er ikke helt med på hvad der menes. -
Entropi
ForumindlægHey...nogen der kan forklare mig entropi-begrebet, forstår ikke det der med uorden i system... -
Differentialregning
ForumindlægNogen der har svar til denne her opgave eller kan sende et link til en besvarelse? -
mitose
Forumindlæghej ville lige høre emnet mitose under telofasen står der at, deler cellen sig ved indsnøring på midten hvad menes indsnørengen, i min tegning viser den en lige streg, da i anafasen er kromatiderne ( kromosomerne) bøjet. og lige en ting mere, centromer er det dem der kaldes også for de der b... -
Differentialregning
ForumindlægHej :) Jeg håber I kan hjælpe mig med at komme i gang . Hvordan vil I tage fat i denne opgave og hvilke områder vil I komme ind på . I er velkomme til at sende video klip , hvis det kan svare på mit spørgsmål. Gør rede for begrebet differentialkvotient. Udled differentialkvotienten fo... -
forståelse af en opgave
Forumindlægopgaven lyder: en elektron projekteres med en hastighed V0 ind i et uniform elektrisk felt(ignorer gravitations kraft på elektron). a) find retningen og størrelsen af dens acceleration E=103 N C-1 opgave beregning: F=m*a + F=e*E a= F/m = e*E / m =( 1,60*10-19C * 103 N C-1) / ... -
A og b - Eksponentialfunktioner
ForumindlægHalløj. Jeg skal redegøre for, hvad tallene a og b betyder i en eksponentialfunktion.. a er den procentvise stigning (+1) pr. x, ikk? men hvad med b? - er det en begyndelsesværdi? -
Sværhedsgrad på HA Almen
ForumindlægHey Jeg går på 3. år på HHX, og går lige PT, og overvejer min fremtid. Er kommet frem til at HA, kunne være en mlighed for mig. Det lyder spændene, og eftersom jeg har en ide om at blive selvstændig landmand, på en større gård, syntes jeg den passer godt. Hvis eksamenerne går vel til sommer, tr... -
Rettelse
ForumindlægHej... Godt Nytår! Nogle der ville rette disse sætninger? på forhånd tak. 1)Endelig beslutter de, at de vil leje et sommerhus ved Vesterhuset. 1)Endlich beshlieBen sie, daB sie ein Ferienhaus ander Nordsee mieten wollen. 2)Inden de bestiller huset, henter de nogle brochurer. 2)Sie bestillen da... -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
ET HURTIGT MATEMATIK SPØRGSMÅL
ForumindlægHej Nogle der kan regne denne opgave uden hjælpemidler og forklare step for step hvordan, jeg er hoppet lidt af her :) 6(8/3 - 1/3) jeg ved det skal give: 42/3
