Søgning på: respiration formel. Resultater: 16301 til 16320 af 21820
  • eksamensresultater?

    Forumindlæg
    Har nogle kloge hoveder resultaterne til dagens eksamen i A niveau fysik?
  • MATEMATIK HAR BRUG FOR HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der en der vil hjælpe mig med at løse denne opgave??
  • En homogen funktion af 3 grad

    Forumindlæg
    Lad k være et reelt tal. En funktion f er defineret på en delmængde D af R2 kaldes homogen af grad k, hvis der for alle t > 0 og alle (x,y)∈D gælder at: f(tx,ty) = tk·f(x,y) D skal være en delmængde, at definitionen giver mening. b) Antag nu, at f er en C1-funktion. Vis ved brug...
  • beregn tyngdeaccelerationen

    Forumindlæg
    ...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg kan virkelig ikke finde ud af denne her opgave, håber i vil kunne hjælpe. På forhånd tak. En funktion f: f(x) = 5e^x + 4. Bestem ligningen for tangenten til grafen f i punktet P(0,f(0)).
  • Fysik el. kemi?

    Forumindlæg
    Til næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene?
  • Afbilndingsmatrix og basis

    Forumindlæg
    Hej, jeg har følgende afbildningsmatrix Jeg har fundet en ny basis: Hvordan opstiller jeg den nye afbildningsmatrix mht. ovenstående basis?
  • "Gode ideer" i matematik

    Forumindlæg
    Når man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr...
  • ligesidet trekant..

    Forumindlæg
    Hvad er formlen for at finde arealet af en ligesidet trekant?
  • differentiabel

    Forumindlæg
    hej forstår ikke hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål: vis at funktionen f(x)=x^2 er differentiabel i 3. Bestem ligningen for tangenten i P(4,f(4))
  • Opgave 4) Om en funktion oplyses at: g(x)=1/3∙ x^3 - 6 ∙ x^2 + 5 a) Bestem g’(x) b) Løs g’(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x)

    Forumindlæg
    Hjælp :) ?
  • hjælp med differentiering og mere !!!

    Forumindlæg
    Jeg har fået opgaven: Om en funktion oplyses at: g(x) = 1/3*x^3-6*x^2+5 a) Bestem g'(x) b) Løs g'(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x) Men mit hoved er stået helt af i dag - kan simpelt ikke komme videre med at differentiere dén, og så har jeg glemt hvor man løser ...
  • Nulreglen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at miste tålmodigheden med denne opgave: Brug nulreglen til at løse følgende ligning: (x - 5) (x + 7)(x2 + 1) = 0 Jeg kan ikke huske, hvad jeg først starter med...?
  • Rentersregning

    Forumindlæg
    Hej, Har vedhæftet et billede af opgaven, som jeg skal have hjælp til, det drejer sig om spørgsmål C. Har lavet A og B, men kan ikke helt gennemskue, hvordan at C'eren skal løses.
  • Svær opgave

    Forumindlæg
    Man skal beregne længden af funktionen fra 0-1. f(x) = x^2. Jeg får følgende integrale (via trigonometrisk substitution) s= S(0-1) cos^(-3) Ø dØ. Kan det passe?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen som kan hjælpe med den vedhæftede fil :) ?
  • Fjeder, mekanisk energi

    Forumindlæg
    Hvis en partikel affyres fra en fjeder lodret, så gælder der at E_fjeder := E_kin, partikel + E_pot, partikel Hvis partiklen affyres vandret, så må E_fjeder := E_kin, partikel Hvad så, hvis partiklen affyres mellem med en vinkel mellem 0 og 90 grader?
  • Each of them - have eller has?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en træningsopgave over, hvor jeg skal finde ud af om jeg skal bruge have eller has i : Each of them? Jeg er i tvivl og det er ental, 3. person eller om det er flertal (:
  • Rotationsfysik

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg har lidt problemer med at beregne opgave b og c, har I nogle forslag? Påforhånd tak for hjælpen!
  • 24timers eksamen lys

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen...