Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16461 til 16480 af 23489
-
Reluctansen/Inductansen
ForumindlægHejsa Jeg vil bl.a. gerne finde Reluctansen, men for at kunne gøre det. Så skal jeg kende inductansen. Rm = l / (μ*A); Rm : Er Reluctansen l : Er Den elektriske leders længde μ : Er permeabiliteten af det pågældende materiale A : Er tværsnits - arealet af de pågældende kredsløb Ny fo... -
Omkostninger
ForumindlægHej læser JYSK sælger skrivebordet "KETTINGE glastop sort". Skrivebordet bliver produceret hos Tvilum i Fårvang. Skrivebordet er specialfremstillet. - Produktionen koster JYSK 120.000 kr. i faste omkostninger - De variable enhedsomkostninger VE er 250 kr. pr. stk. for de første 800 s... -
samlet resistans af kobberledning
ForumindlægJeg skal finde den samlet resistans i en kobberledning. Jeg ved at formlen jeg skal bruge er R = ρ * L/A. Ledningen er 50 m lang og tværsnitsarealet er 1,5 mm2. Når jeg udregner det, får jeg 5,733333333 * 10-7. Giver resultatet mening? Jeg synes det er et ret lavt tal :/ -
Bestemmelse af lysetshastighed via Roterende spejl og laser
ForumindlægVi er igang med vores gruppe projekt hvor vi skal bestemme lysetshastighed, vores forsøgsopstilling ser således ud: Usikkerheder i målinger: F-R +-3 cm. alle andre målinger i opstillingen +-1 cm Vi markede laser lysprikken på væggen inden vi tændte for det roterende spejl, og satte en pr... -
Pærer og modstande
ForumindlægHej, jeg har et helt grundlæggende spørgsmål til fysik B: Hvis en modstand/resistor placeret før en pære i et kredsløb øges, bliver lysstyrken af pæren så større eller mindre? Og hvis en modstand/resistor placeret efter en pære i et kredsløb øges, er det så korrekt, at det ingen indflydelse har p... -
Links til differentialligninger, differentialregning og integralregning?
ForumindlægHej folkens! Jeg er virkelig en hat til differentialregning, integralregning og differentialligninger - især sidstnævnte - så jeg ville høre om nogen af jer har nogle links til steder, hvor det bliver forklaret fra bunden og helst lidt pædagogisk? På forhånd tak! - Monika. -
Vektorer, kan ikke få det til at passe
ForumindlægNår vektore a prikket med b er ligmed 0 så er de ortigonale for t=1.... Men jeg får prikproduktet til at være 4 for t=1. Jeg kan hellere ikke finde ud af b) Opgave 1 del 2 http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20hhx%20og%20htx/1... -
Atmosfærisk tryk på bordplade
ForumindlægBeregn kraften fra atmosfærisk standardtryk på en bordplade med et areal på 2 m2 Facit siger 0,2MN, men jeg kan ikke komme frem til det svar... -
Tennisserv
ForumindlægVed en tennisserv sendes en bold af sted med farten 26 m/s. Bolden sendes af sted skråt nedad i en vinkel på 3 grader med vandret. I det øjeblik bolden forlader ketsjeren, er bolden i højden 2,4 m over jorden og 12 m fra nettet. Nettets overkant befinder sig 0,92 m over jorden. Opgave U... -
omvendt log
Forumindlæghej jeg har en opgave som jeg bare ikke forstår overhovedet det er at log x = 2,50 hvordan regner jeg så x ud i ligningen ? self kan jeg gøre det på lommeregner men jeg vil gerne have fremgangsmåden på et stykke parpir ...... Jeg har tænkt på at jeg kan starte på følgende måde men er ... -
Familie ..
ForumindlægHej :) Hvad vil det sige, at være teamfamilie? - Demokratisk opdragelse , betyder det bare at man lever i et samfund med demokrati? - Ligeværdig dialog, betyder det, at man har lov til at sige lige meget? - Hvad menes der med hierarkisk struktur? - Hvordan kan man definere en "la... -
polære og upolære stoffer?
Forumindlægheeej allesammen! Jeg skal til at skrive en rapport om polære og upolære stoffer.. men jeg er gået lidt i stå ved terioen.. Kan i ikke give nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive som teori i den her rapport? Jeg vil blive super taknemmelig hvis i kunne hjælpe mig! :D Sov godt! :) -
Palindromer!!!!!
ForumindlægHej til dem der er skarpe til matematik, jeg har lige et spørgesmål om palindromer. det er det her min opgave går ud på: Yrsa har leget lidt med sin nye regnemaskine og påstår, at alle firecifrede palindromer er delelige med 11. har hun ret i det? og i bekræftende fald, hvorfor?? ta... -
rettelse af mini stil
ForumindlægHej er der nogle der gider og rette min stil? jeg er ikke så godt til at sætte komma og punktum og se hvor jeg har fejl henne, den er på kun 300 ord så det er ikke så meget. hvis i gider det ville det være en kæmpe hjælp eftersom jeg skal aflevere min opgave på fredag :) -
cos, sin, tan osv. hjælp:)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtig kan finde ud af den lyder således: i trekant ABC er retvinklet med C=90 grader. desuden er a = 4 og b = 9. beregn siden c samt vinklerne A og B Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal bruge cos, sin eller tan.. nogen som kan... -
Socialliberalisme og ideologier
Forumindlæger der nogle der ved noget om forskellen mellem socialliberalisme og den almindelige liberalisme? samtidig hvis der er nogle der har nogle gode link eller noget til konservatisme, socialisme og liberalisme ville det hjælpe meget (: tak på forhånd -
is smeltevarme
ForumindlægEr igang med at lave fysikrapport om is smeltevarme. I øvelsesvejledningen spørger de "Diskuter hvorfor I ikke skal tage for lidt vand" Nogen der ved hvorfor? -
Hvordan udregner man arealet af en irregulær pentagon?
ForumindlægDen er 1 cm. Se billedet. -
Hjælp
ForumindlægSkal jeg bruge formlen: p = F/A ??? -
Forskellen på liberalisme og kapitalisme?
ForumindlægHej er der nogen der kan forlare mig forskellen på liberalisme og kapitalisme?
