Søgning på: idræt b drejebog badminton. Resultater: 16561 til 16580 af 87744
-
isoler - potensudvikling
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål om potensudvikling, som jeg håber i vil hjælpe mig med :) det lyder som følgende: isoler y af ligningen log (y) = 1,7 log(x) + log(5) ??? På forhånd tak :-D -
De tre vækstformer
ForumindlægHvsi man i en rapport skal sammenligne de tre vækstformer, lineær-, eksponentiel - og potensvækst, hvad kan så være nogle gode punkter at komme ind på? På forhånd tak : ) -
liniær funktion
Forumindlægjeg skal vise at f(x)=(x-2)^3+6x^2-x^3er en liniær funktion.jeg gør:x^3-8+6x^2-x^3f(x)=6x^2-8Det er da ikke en liniær funktion.Hvad mangler jeg at gøre? -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægOpgaven lyder: S = (y1-b)2 + (y2-b)2 + (y3-b)2 - 2a((y1-b)(x1-x)+(y2-b)(x2-x)+(y3-b)(x3-x))+a2((x1-x)2+(x2-x)2+(x3-x)2 Udregn parentesen i det midterste led dvs. koefficienten til -2a (y1-b)(x1-x)+(y2-b)(x2-x)+(y3-b)(x3-x) og vis at resultatet kan skrives x1y1+x2y2+x3y3-3*xy ... -
differentialligninger
Forumindlæghej er der nogen som ligger inde med en grundig gennemgang af beviset for eksponentiel væks (eller forskudt eksponentiel vækst) som differentialligning??? kan virkelig ikke gennemskue hvordan man kommer fra de forskellige stadier. hjælp tak! -
Målestok/areal, plz.. hjæælp ;)
Forumindlæghej, er der nogle der lii kan fortælle mig hvilken formel man bruger til denne opgave... vi har en trekant på 3 cm^2og en på 6cm^2 arealforholdet er derfor 1/2men er der en formel man kan bruge hvis man finde arealet, hvis man får opgaven at der er en trekant på 3 cm^2find arealet af en anden tre... -
Desperat brug for hjælp.. ;/
ForumindlægJep, jeg har et problem, som sikkert er ganske nemt for en frygtelig masse andre, men jeg er lidt lost.. min ene opgave lød følgende;Tegn i et koordinatsystem linjen gennem punkterne (1,6) og (5,8). Bestem stigningstal og konstantled..Stigningstallet har jeg svaret er ½, men hvad med konstantlede... -
reducer
Forumindlæg(4a^2-4ab-b^2) / (4a - 2b)hvad skal man bruge i ti89 for at reducer det stykke? og er der nogle der kan løse den med hovedregning? -
0 eller -0
Forumindlæghej hvis jeg nu har en vektor der hedder a=(3,0) er så hatte a=(-0,3)??? -
Arealbestemmelsesfunktion af trapez
ForumindlægVedlagte billede viser tværsnittet af en kanal. Jeg har fået til opgave at gøre rede for at arealet af kanalens tværsnit kan beskrives ved funktionen T(v)=8sin(v)+4sin(v)cos(v), hvor v måles i radianer og 0<v<=π/2. Dette spørgsmål er allerede slået op for nogle år siden, men der er k... -
Stamfunktion
ForumindlægHey. Jeg har følgende opgave, jeg har prøvet mig frem, men jeg er helt lost. Jeg håber inderligt, at I kan hjælpe mig. Opgaven kan ses her: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=20987 -
bestem forskrift i lineær funktion
Forumindlægbestem en forskrift for den lineære funktion f, hvis punkter går gennem (2, 10) og (-3,0) og løs ligningen f(x)=3 -
udledning af Amperes lov
ForumindlægJeg ved ikke, om nogen af jer kan huske udledningerne fra elektromagnetisme, men jeg har lidt problemer med min bogs udledning af Amperes lov, som er vedhæftet. Mit problem opstår i de konklusioner, der drages af 5.47. Jeg forstår ikke hvorfor ∇xJ = 0. De siger, at det er fordi J, som er... -
Retsmedicin!!!!
ForumindlægHej Jeg har en retsmedicink opgave der ser sådan ud: En mand bliver myrdet på sit kontor. Når mordet opdages kl. 15.00 var kroppens temperatur 29,5 grader. Kl. 16.50 var temperaturen sunket til 27 grader. Temperaturen på kontoret er 20 grader konstant. Normal kropstemperatur 37 grader. Tem... -
Hjælp! Haster
ForumindlægHej. Hjælp den er lidt svært. Parablen p er graf for funktionen f givet ved f(x)= -0,25x^2+2x-1. a)Bestem en ligning for tangenten t til p i punktet R(5,f(5)). På forhånden tak -
FInd formel koncentration udfra pH og Ks værdi
ForumindlægEN opløsning af natriumpropenoat har en pH værdi på 8,6 ved 25 grader C. Propenoat har styrkekonstanten Kb=1,78*10^-10 ved 25 grader C. Beregn opløsningens formelle koncentration af natriumpropenoat Jeg aner ikke hvor jeg skal starte :( -
Har brug for hjælp!
ForumindlægVed nogen hvordan dette regnes ud? Brug diskriminanten til at løse ligningen x^2+x-6=0 På forhånd tak. -
Osmose <> diffusion
ForumindlægHvad er helt præcist forskellen mellem osmose og diffusion? - Hvis der altså er den :) -
Hjælp til opgaven med Capsaicin
Forumindlæghej jeg skal have hjælp til opgaven med Capsaicin... Hvordan beregner man det teoritiske udbytte i pct, når man ved at ved en syntese gik man ud fra 1,50g af syren og 1,60 g af aminen. udbyttet blev 1,53 g capsaicin. jeg håber at der er nogen der vil svare på mit spørgsmål tak på forhånd. -
Bestemmelse af forskrift af potensfunktion
ForumindlægHej:) Jeg skal op i morgen og stå og forkare om, hvordan jeg bestemmer forskriften for en potensfunktion. Ærligt at indrømme, så er jeg helt på bar bund:( Can somebody help me? Sidder begravet i mine notater mm, men lidt ekstra hjælp kunne være dejligt:)
