Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16681 til 16700 af 19441
-
GØR REDE FOR????
Forumindlæghvad menes der med at: gør rede for, at de to cirkler har netop et punkt fælles???altså jeg tror at de mener:c1(11,-2) r(8)c2(-1,3) r(5)skal man så ikke bare sige at:(-1-11)^2 + (3+2)^2 = 8+5144 + 25 = 13169 = 1313 = 13 -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
bevis(induktionsprincip)
Forumindlægheej..da dette med beviser er helt nyt stof for mig har jeg brug for hjælp til i hvert fald at starte..opg lyder således:vis at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2+2^2+3^2+...+n^2 = 1/6n(n+1)(2n+1)dette skal gøre vha. induktionsprincippethint? -
hjælp til tysk stil..til i morgen...
Forumindlæghejsa er der nogen der kan hjælpe mig med min tyske stil, som skal afleveres imorgen....??? -
Afstemning af reaktionsskemaer HJÆLP TAK!
ForumindlægSkal afstemme disse 3 reaktionsskemaer og kan virkelige ikke finde ud af det, en venlig sjæl der vil hjælpe og forklare hvordan man gør til en anden gang? 4Mg + 2H+ = 2Mg2+ + H2 Ag+ + 2Mg = Ag + Mg2+ Au2+ + Ag = 2Au + Ag+ -
Hjælp her hvad skal jeg gøre?? en som kan forklare
ForumindlægBrug skrivemåden azX til at skrive navne på de fire oxygenistopper med henholdvis 14,15,19 og 20 neukloner i kernen? -
Elektronegativitet
ForumindlægHej...Jeg går på 1.semester og har et spørgsmål om elektronegativitetsforskel. Da jeg nu har ferie, kan jeg ikke bare lige spørge min lærer, desværre, så jeg tænkte at oprette denne topic :)Jeg ved godt hvordan man beregner elektronegativitetsforskel for 2 stoffer.F.eks.: Elektronegativitetsforsk... -
"Uligehder"
ForumindlægHej ...Håber der er nogle der kan forklarer mig hvordan man løser følgende opgaver:1) Løs følgende ulighed x + 5 > 2, idet det oplyses, at grundmængden er de naturlige tal N. Løsningsmængden ønsker på listeform...2) a) løs for k = 2 ligningen x^2 - x - k=0.3) Løs følgende ulighed 2x + 6 > ... -
Herons formel!
ForumindlægLige nu arbejder min klasse lidt med herons formel. Derfor ønsker jeg et bevis på overstående formel. Beviset skal gerne være let og forståeligt, da jeg går i folkeskolen :-) Mit mat. lærer ved nemlig ikke hvordan man beviser det... På forhånd tak for hjælpen!-GlibbR- -
Layout i matematik forum
ForumindlægHmm... Jeg tænke om man ikke kunne implicerer noget mathtype/equation editor agtigt i forummet (hvis det altså eksisterer til den slags brug)? Det er trods alt det forummet bliver brugt mest til...Bare en idé :) -
opg. 5012 og 3011
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til disse to opgaver.de findes begge i eksemensopger i matematil b-niveau3011.to ensvinklede trekenter ABC og A'B'C'vi ved at ABC: er den største og AB er 4,1 og højden h er retvinklet(90grader)A'B'C': A'B' er 3,2 og B'C' er 5,1v... -
informerende artikel om lyrik
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal skrive en informerende artikel og lyrik. opgaver lyder på at jeg skal skrive artiklen om lyrik til hjemmeside www. læs lyrik nu. men er helt lost kan ikke komme igang, hordan skal jeg gribe det an. -
vektorer parallelogram
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede fil? forstår ikke helt hvordan arealet kan bestemmes? -
Matricer
ForumindlægJeg har en gang stillet et spørgsmål på:https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=138203&h=lineær%20algebraMen jeg kan ikke overskue udregningerne. Jeg stiller derfor spørgsmålet igen og håber, at der er nogen der kan løse/forklare den, så det bliver lidt mere "forståeligt":Je... -
trykket af en gas i en beholder..
ForumindlægHej..jeg er gået helt i stå i en opg.---Trykket af en gas i en beholder med et stempel er 2,4 atm. Stemplet er frit bevægeligt og arealet af dets overflade ind mod gassen er 8,0 cm^2. Stemplet holdes i ro, idet det i retning ind mod gassen dels påvirkes af kraften fra luften udenfor og dels af en... -
Uni - spørgsmål
ForumindlægHej alle\n\nJeg læser matematik på 1. semester. I forbindelse med forelæsningerne er der dukket nogle spørgsmål op, som jeg meget gerne vil have svar på :)\n\n1) Hvilken type graf er z=4-3x-3y ? Hvorfor?\n\n2) Hvordan kan det bestemte integral fra 0 til pi/4 af 1/cosx være lig med ln((1+sinx)/cos... -
Kredsløb
Forumindlæg(Rm)a og (Rm)v repræsenterer hhv. modstanden i arterier/arterioler og i vener/venoler i de muskulære gebeter. Rh repræsenterer modstanden i hjernen, og Ri repræsenterer modstanden i de øvrige gebeter pc er trykket i muskelkapillærerne. Der kan ses bort fra kapillærernes modstand. pa og pv er try... -
Eksponentiel sammenhæng
ForumindlægNogen der kan løse den her opgave!? N(T)=b*a^t N(t) er antal af computer , der er inficeret t sek efter første detektion. Spredning af computerormen havde 10sekunder efter første detektion inficeret 110computer og 30 sek efter første detektion havde den inficeret 160computer BeStem en forskrift... -
Syrer i WC-rens
ForumindlægHej,\n\nJeg er i gang med at lave en kemirapport om indholdet af syrer i WC-rens. Jeg skal bestemme hvilke syrer der er i WC-rens ud fra en titrerkurve:\n\nhttp://www.yuhuu.dk/wcrens.jpg\nhttp://www.yuhuu.dk/wcrens.xls\n\nVores lærer har ganske kort fortalt hvordan man skal gøre, men jeg kan simp... -
Eksamen - nervøsitet...
ForumindlægHej.. Jeg vil bare høre, om der er nogle, som har nogle gode råd om nervøsitet til eksamen? Jeg plejer at ryste i kroppen og ryste og stamme i stemmen. Jeg bliver helt "blank" inde i hovedet. Jeg ender som regel op med en dårlig karakter.. Nogle der har nogle gode råd??? Tak, på forhå...
