Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16721 til 16740 af 84813
-
Vinkelhalveringslinje
Forumindlæghej jeg har vinklerne A= 27 B = 35 C = 118 a = 11 b = 14 c = 21,5 Mit spørgsmål er, hvordan bestemmer jeg længden af vinkelhalveringslinjen fra C? Håber i kan hjælpe mig :-D -
Bestem konvergensradius for en række
ForumindlægLad c være et fast tal og betragt potensrækken a) Bestem rækkens konvergensradius r for enhver værdi af c∈ C -
Bestemmelse af forskrifter og halveringstid
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave, eftersom jeg ikke kan overskue det. Håber I kan hjælpe mig :) Jeg har indlagt opgaven som et screenshot. -
integraler!
Forumindlægheysa1) ubestemt integraltegn:(LN(-x+3)dxsvar:(x-3)*LN(-x+3)+x-3+cer dette rigtigt?2)integraltegn fra (pi/6) til (pi/3):(cosx/sinx)dxsvar: hm LN(num.værdi.af sinx) +cmener det er meget forkert.hvad mener I? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHejsa jeg har lige en opgave jeg gerne vil bede om lidt hjælp til at komme i gang med:Fra et almindeligt spil kort udtrækkes uden tilbagelægning 3 kort. Find sandsynligheden for hver af følgende hændelser:A: alle kort er hjerteB: Alle kortene har samme kortfarveC: ingen af kortene er billedkort -
hjælp med integration
ForumindlægHej Jeg står med en opgave der lyder: om den kontinuerte funktion f oplyses at -1∫2 f(x) dx= 3 angiv -1∫3f(x) dx?? -
Reducer ligning
ForumindlægReducer: (a+b)2-2ab-a2 -
Rette Linjer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dem her? Er på bar bund. Var syg da vi havde om det -
Komplekse talplan (mængde)
ForumindlægHvis man skal skitsere mængden, {z E C | |z-2+i|=<1}, vil dette så ikke blive en afsluttet cirkelskive med centrum i (2,1), og radius lig 1? -
Potentiel energi
ForumindlægFiguren ovenfor viser det kinesiske kraftværk ”Three Gorges Dam”. Når det er færdigbygget i 2011, bliver det verdens største vandkraftværk. A) Med en totalkapacitet på 22,5 GW, hvor meget energi kan der maksimalt omsættes på et år? B) Når reservoiret er i fuld højde ligger det 175 m... -
Rette min oversættelse
ForumindlægVille blive glad hvis, der var nogle som ville se på denne her oversættelse og se om den er ok, mht. passiv og sætningsopbygning Nord Irland Urolighederne I Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede bl... -
Hjælp haster engelsk eksame
ForumindlægHej.. Jeg skal til prøve imorgen i engelsk.. og jeg håber at nogen gider og læse, min engelsk og rette den lidt og tilføje nogle ting.. det vil være en stor hjælp :) Tak på forhånd :D Why did I choose this topic? I have chosen to talk about the World Trade Center. I come from Turkey, where they... -
Hjælp til at rette
Forumindlæger der ikke lige en der kan hjælpe mig med at se om jeg har oversat rigtigt fra dansk til engelsk? Dansk: En dag flygter en ung butikstyv fra Auggies tobaksbutik og undgår at blive fanget. Under flugten taber han imidlertid sin tegnebog. Auggie samler den op og overvejer at ringe til politiet, m... -
reducering
Forumindlæg(a-b)(a+b) -(c-d)(c+d) Dette skal reduceres. Jeg har fået det til a^2 - b^2 -c^2-d^2 Passer det ? -
andengradfunktion
ForumindlægHvordan kan jeg finde hældingkoefficienten a, når jeg kun har b & c kendt ? Har også Dm(F)=[-6,19 , 6,19 TP= (0 , 83,0806) På forhånd tak ! -
beregning af pH
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp her :) Beregn pH og [H3O+] i følgende opløsninger: a) 0,010 M saltsyre b) 0,030 M eddikesyre c) 0,010 M natriumhydroxid -
Bevis for brug af determinant til løsning af to ligninger med to ubekendte.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder og læser op til matematik A mundtlig og er ved at være færdig. Det skal lige siges at jeg selv og min læsekammerat er ret gode til matematik, vi får hhv. 12/10 og 10/10. Vi er nået til anvendelse af determinant og skal bevise hvordan dette kan benyttes til a... -
trekant beregning?
Forumindlægi trekant ABC er C=43%, B=76%, a=7. Beregn de resterende stykker. dvs. sider og vinkler. hvordan går jeg lige det? håber nogen vil hjælpe.. på forhånd tak.. -
Isolering af f..
ForumindlægJeg har fået til opgave at isolerer f i ligningen C=F-32/1,8.. Den er sikkert enkel, men jeg er på rimelig bar bund. Ville være super med lidt hjælp. Tak på forhånd? :-) -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ?
