Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16761 til 16780 af 18123
-
Suppering!
ForumindlægHej venner Det er fordi jeg har tænkt mig at læse medicin og derfor har tænkt mig at søge ind til sommer. Jeg er igang med at supplere fysik lige pt. Og til foråret skal jeg supplere matematik b-a og Kemi o-b. Ud fra hvad jeg har hørt har man rigeligt med kemi første år på medicin, så derfor e... -
Energiindhold i fødevarer
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne fysik øvelse og jeg forstår ikke helt hvordan man udregner mine opgaver. Opgaverne lyder som følgende: Beregn energiindholdet pr. 100 g i A. En chokoladebar, der pr. 100 g indeholder 3,8 g protein, 16,6 g fedt & 70,1 g kulhydrat. B. En øl, der pr. 100 g indeholder... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægJeg er snart færdig med mit grundforløb og skal vælge studieretning senest tirsdag. Efter en masse snak med studievejleder osv. står jeg stadig i mit dilemma om jeg skal vælge... Studieretning 1: Matematik A, Fysik B, Kemi B (4 A-fag) Studieretning 4: Samfundsfag A, Matematik A ( 5 A-fag) Ke... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!
ForumindlægHej, jeg står lige pt. i et dilemma. Jeg skal snart vælge studieretning her i 1.g på gymnasiet. Jeg har en stor drøm om at blive læge, men ved desværre ikke hvilken studieretning jeg skal vælge, mellem Science 1 (Mat A - Fysik A - Kemi B) eller Biotek-linjen (Mat A - Bioteknologi A - Kemi B). J... -
Beregn den energi som afsættes i bilens bremser ???
ForumindlægHey folkens. Har brug for hjælp til en opgave i fysik: Bilen kører med farten 50 km/t ind på en anden glatbane, som hælder 8.0 grader nedad i forhold til vandret. I det øjeblik bilen kommer ind på den skrå bane bremser føreren og bilen glider med blokerede hjul ned ad banen. Den skrå banes læng... -
Kan man slippe for merit? - HF
ForumindlægHej Jeg droppede ud i 2.g på STX og er i stedet startet på HF enkeltfag. Jeg har derfor fået merit for drama på C-niveau, hvor jeg fik 4 i årskarakter, hvilket trækker mit gennemsnit ned. Jeg afsluttede billedkunst her før jul med et flot 12-tal, så jeg behøver ikke at have drama stående på eksa... -
Inertimoment
ForumindlægHej alle, jeg arbejder med inertimoment af en kugle i fysik, og undrede mig egentlig lidt over hvordan man beregner det. Jeg ved, at for en massiv kugle gælder: I = 2/5 * m * R^2 og for en hul kugle, med en ubetydelige vægtykkelse gælder: I = 2/3 * m * R^2 Jeg undrede mig derfor, hvis man nu h... -
Kernefysik - Opgaver (hjælp!!)
ForumindlægHej venner Sidder med to fysik opgaver, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal regne ud. Og derfor ville jeg hører, om i kunne hjælpe mig, ved at vise hvilke formler jeg skulle bruge, og samt indtaste værdierne ind. Jeg ved f.eks. at svaret skal give 8 kBq i opgave 2, men ved ikke helt hvil... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
Motorblok lavet af jern.
ForumindlægHej SP Sidder med en fysik opgave igen og vil løse den, men ved ikke hvordan? Motorblokken i en bil er lavet af jern og vejer 200 kg. For at sikre bedre koldstart installeres et varmelegeme på 1000 W i motorblokken. Hvor lang tid før start skal varmelegemet tændes, hvis motoren ønskes opvarmet ... -
mål af glaubersalt
ForumindlægHej SP Da Fysik ikke er min stærkeste side, men et af mine favorit fag har jeg problemer med denne opgave som jeg gerne vil lære og løse eller se den metode man bruger til at løse det så jeg i fremtiden selv kan bruge det: Temperaturen af natriumthiosulfat (Na2S04) eller glaubersalt, som det og... -
Hjælp til ståendebølger spørgsmål
ForumindlægJeg er igang med min fysik aflevering og jeg er nået til teori delen hvor jeg skal have besvaret de to nedenstående spørgsmål: Det fænomen i observerer kaldes resonans. Det opstår når bølgen har en bestemt længde i forhold til længden af snoren. Forklar hvorfor der er resonans når bølgelængden e... -
Biotek-linjen eller samfA engA?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er i grundforløbet og jeg skal til at vælge linje om ikke alt for længe. Det er bare sådan, at jeg står imellem to vidt forskellige linjer: - Bioteknologi A, matematik A og fysik B eller - Samfundsfag A, engelsk A Jeg synes selv at bioteknologi er helt vildt spændende, og... -
Hvad vil/har I søgt/søgte I i sin tid og hvorfor?
ForumindlægHalløjsa. :) Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i overvejer at studere/har søgt ind på/studerer/har studeret samt hvorfor i har valgt det/valgte det og hvis i er i gang eller færdige, hvad syntes i så om det? Levede det op til jeres forventninger? Hvordan er fagets miljø rent fagligt og også s... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Investering og finansiering - aktier !!
ForumindlægPå torsdag (den 6 december 2007) skal jeg i gang med SRP hvor jeg skal skrive om emne "investering og finansiering - herunder virksomhedsanalyse" . Jeg tager udgangspunkt i en børsnoteret virksomhed (tror det bliver "Dan-Ejendommme Holding A/S"), som jeg så beskriver med alver... -
andengradsligning
Forumindlægok måske dumt spørgsmål, men bevis for rodformlen er det det samme som bevis sætningen om løsning af andengradsligningen eller? -
Talepapir - Hvordan ser det ud
ForumindlægHej. Jeg har på baggrund af min synopsis lavet et talepapir, som jeg finder nogenlunde indtil videre. Jeg vil derfor meget gerne have en masse kritik og eventuelt lidt forbedringer til talepapiret. Det er stadig et udkast, men jeg forstiller mig nogenlunde at det skal ca. sådan ud. ______________... -
MUNDTLIG BILLEDKUNSTEKSAMEN! "HASTER"
ForumindlægHej. Skal snart op til mundtlig billedkunst eksamen, og vil så gerne score en fed karakter, da det er en afsluttende eksamen på faget. Nogen der kan komme på nogle gode råd, tips ?? Vil meget gerne have nogle rigtige gode og grundige analysemodeller :) til dem der har været oppe til billedkuns... -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g?
